+ 09

3.7K 636 33
                                    

"tok! buka pintu ni tok!" jerit jeongguk sambil mengetuk pintu kayu rumah tok bomoh agust d.

"kejap la cibek." bomoh itu membuka pintu sambil melipat kain pelikat di pinggangnya.

"ha nak apa datang tengah hari panas terik ni? ada hajat ke kau kemari?"

"kita bincang kat dalam dulu panas ni tok." jeongguk masih memegang balang biskut kosong dan mengelap peluhnya.

"itukan balang biskut kau sudah selesai kah memberi biskut terakhir kepada cinta hati kau?" tanya bomoh agust d dengan kepastian.

"tok saya.." jeongguk mengerutkan muka dan tertunduk resah.

**•̩̩͙✩•˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚*

"apa?!" terjerit bomoh itu selepas jeongguk menceritakan apa yang telah terjadi.

"tok macam mana ni? apa yang akan jadi nanti?" muka jeongguk terpampar keresahan.

"erm kau tahu tak siapa yang makan biskut terakhir tu?" bomoh agust d cuba menenangkan jeongguk.

"tak tahu huhuhu, saya risau ni tok..."

"aku tak boleh buat apa, kau kena terima orang yang makan biskut terakhir tu walaupun hakak polla sekalipun." sakat bomoh agust d.

tok bomoh cuba menakutkan jeongguk dengan menyebut nama bakal isterinya siti nurpolla kasturi. perempuan yang seksi dan rangup. eh kejap polla ni islam ka?

bagi jeongguk mungkin polla itu bukan calon yang patut difikir untuk cinta sejati dan nightmare.

"apeni tok mention polla, jangan buat saya seram." jeongguk mula berpeluh erm aircond tersumbat selipar ke apa.

"hahaha ilek aku gurau, polla bae aku takkan dia nak jadi cinta sejati kau." tok bomoh tersengih macam kerang bajet wangi apabila teringat hakak polla lagi aum berkenakan bikini fuh, batal puasa camni.

jeongguk agak terkebil-kebil mendengar tok bomoh mengatakan polla bae kesayangannya tapi dalam masa yang sama dia bersyukur kehadirat ilahi. maaf betul ke tak aku eja tu.

"tok apa yang jadi dengan orang yang makan biskut saya tu?" tanya jeongguk

"orang yang makan biskut tu akan..."

siapa jadi silent readers aku jentik japgi - jeongguk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

siapa jadi silent readers aku jentik japgi - jeongguk.

biscuit | jungkook.「𝐫𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧」Where stories live. Discover now