+ 06

3.9K 609 9
                                    

suasana di makmal sangat riuh rendah dan bising walaupun saem mengajar di depan. saem pun macam tak heran dengan mereka yang tak nak belajar.

"aduh laparnya huhuhu." sekyung memegang perut yang kosong dan berbunyi dari sejak tadi.

"kau tak makan rehat ke bhai?" tanya sohee yang berada di sebelah sekyung.

"tak, aku busy merayau hahahaha lagipun aku tak jumpa kantin." tipu sekyung sedangkan dia badmood teruk sebab jeongguk sakitkan hati dia.

"tulah merayau je keja kau makan tak nak macam mana tak kurus eish tak faham tul aku dengan kau." sohee cucuk perut sekyung dengan jarinya dan sekyung mengeliat geli.

"aduh janganlah cucuk perut aku, aku kentot karang." sekyung tepis tangan sohee dan cuba mengugut sohee.

"hesh tak payah lah! busuk! berbau makmal ni nanti." sohee menjauhi sekyung dan menutup hidung, sekyung ni memang suka kentut merata mana tak gelinya si sohee ni.

"aduh aku rasa nak berak ah, sakit gila kot perut aku ni. weh aku chaw dulu lah ada apa-apa mesej kay?"

"woi nak pergi mana sekarang belajar la seton!" panggil sohee dan tak mampu nak halang sekyung.

muka sekyung kelat plus tahan sakit berlari keluar dari makmal ikut pintu belakang tanpa mempedulikan saem di depan.

berjaya keluar dari makmal, muka sekyung ceria kembali dan berjalan santai di sekitar koridor makmal.

"aku berjaya keluar dari kelas sains! yahoo~ boleh la makan sekejap, aigoo laparnya." sekyung menyentuh perut yang keroncong.

sekyung jalan lepasi locker dan dia undur balik pergi ke arah locker lalu mata sekyung tertacap pada balang merah yang tersorok di tepi locker.

"eh ni biskut puaka tu an? apasal ada dekat sini?" sekyung ambik dan membelek balang biskut tu sambil mengomel sendirian.

sekyung terfikir mungkin eunsol tak perasan balang biskut ni jatuh dan sekyung ttbe baik hati ingin meletakkan balang tu di dalam beg eunsol.

semasa nak letak balang biskut ini, sekyung menelan air liur memandang biskut dan biskut itu macam ada aura kesedapan.

"apasal biskut ni nampak menyelerakan? tak sekyung jangan makan makanan orang tak baik uh." sekyung mengeleng kepala dan cuba batalkan hasrat untuk makan biskut itu.

tapi semakin lama sekyung memandang biskut tu dan semakin itulah biskut itu mengoda sekyung untuk memakannya.

"lantak ah asalkan perut aku bahagia." sekyung membuka penutup balang biskut itu dan mengambil ambil biskut itu lalu makan dengan sekali kunyahan.

selesai telan biskut itu sekyung merasa pelik di tekaknya dan terbatuk-batuk.

tekak sekyung sangat pedih lalu sekyung terjatuhkan balang biskut itu di atas lantai tanpa mengambilnya kembali.

"biskut apa ni? kenapa tekak aku rasa pedih gila ni?" sekyung berdehem untuk menyedabkan tekaknya dan asyik terbatuk lalu tinggalkan koridor makmal.

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
biscuit | jungkook.「𝐫𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧」Where stories live. Discover now