jeongguk memandang phone di tangan. terperanjat dia tiba-tiba yoongi memutuskan panggilan sambil melemparkan kata-kata kesat kepadanya.
"defuk?" kata jeongguk dan menyumpah yoongi di dalam hati. malam-malam macam ni bangsat yang dia dapat?
rasa geram tak puas hati kat cafe tempoh hari masih tak hilang lagi, ni boleh pula maki kat telefon mujurlah dia nak angkat dari ignore je.
jeongguk teringat sekyung dan tertanya macam manalah keadaan dia tanpa jeongguk. bukan apa sekyung kan termakan biskut tu.
mesti ada apa-apa berlaku, kalau tak kenapa yoongi gelabah gila sampai call jeongguk.
jeongguk cari nombor sekyung di contact dan ingin menghantar pesanan mesej, bukan apa cuma nak tanya keadaan dia.
walaupun tiada perasaan dekat sekyung tapi masih ada simpati dicelah kuku.
jari jeongguk yang rancak menaip tiba-tiba terhenti. dia teringat pasal gelang eunsol yang sekyung putuskan. rasa sakit hati jeongguk menjelma.
jeongguk terus block sekyung dari contactnya.
"kenapa aku kena tanya keadaan dia? lantak lah bukan hal aku."
**•̩̩͙✩•˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚*
sekyung yang tidur terjaga kerana bunyi notifications phone yang berada di sebelah telinganya.
"ah kepala aku...." kepala sekyung berasa berat lalu cuba bersandar di katil kepala sambil melihat phone.
"-6 petang?!" sekyung terkejut kerana sehari sudah berlalu. maknanya lebih 20 jam dia tidur tanpa terjaga.
sekyung ternampak mesej dari yoongi diantara notification yang lain.
min yoongi
: kau dah bangun belum?
: kau lapar tak?
: kalau lapar aku belikan makanan"nak balas apani?" sekyung runsing, dia bukan baik sangat pun dengan yoongi.
baru je bangun tadi :
lapar la gak :
kau nak datang sini ke? :
seen 18 : 06"seen je? takpelah aku pun banyak kali seen dia." sekyung letak phone kembali ke tempat asalnya tadi.
sekyung teringat dimana yoongi sanggup datang rumah dan menemani dia sampai tertidur.
"aku fikir mimpi je yoongi datang rumah, aih malunya!" sekyung tekup muka ke bantal.
**•̩̩͙✩•˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚*
"kau tahu kata laluan rumah aku?" tanya sekyung yang duduk di meja makan.
"kau yang bagitahu semalam." yoongi menghidangkan makanan yang dibeli tadi di atas meja.
"seriuslah? aku mesti dah gila bagi kata laluan kat lelaki yang..."
"yang apa?" yoongi pandang sekyung tajam.
"bukan apa, aku pun takda la rapat sangat dengan kau sampai kau terpaksa datang sini teman aku."
"jadi marilah kita rapat satu sama lain." kata yoongi tanpa memandang wajah sekyung.
"ha apa?" sekyung awkward dan pura-pura tak dengar.
YOU ARE READING
biscuit | jungkook.「𝐫𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧」
Hayran Kurgu❝terbagi musuh makan biskut pengasih?❞ re-written 2020. 𝙉𝙊 𝘾𝙊𝙋𝙔𝘾𝘼𝙏 𝙋𝙇𝙀𝘼𝙎𝙀