+ 17

3.3K 540 26
                                    

𝙎𝙀𝙆𝙔𝙐𝙉𝙂

dah dua minggu aku tak bergaduh dengan jeongguk, bukan setakat tak bergaduh pandang dan bercakap pun tak pernah.

ntah la aku takda keberanian nak tegur, pandang muka pun aku malu ni nak cari gaduh? hm memang tak lah.

pernah lah jeongguk cari pasal dengan aku tapi aku ignore je. seolah aku ni anggap dia halimunan.

lama-lama jeongguk pun tak ambik kesah pasal aku. dia ambik kesah tentang eunsol je...selalu berkepit dengan eunsol dan buat hati aku sakit.

"yeke jawapan dia macam tu? saya rasa salah lah." eunsol memandang jeongguk yang duduk disebelah dia.

setiap hari buat moments sweet dalam kelas dan aku mampu perati je mereka berdua.

"betul lah, habes tu jawapan dia apa? hati saya? eh eh HAHAHA!" sakat jeongguk sambil gelak.

gelak pun menawan, untung jadi eunsol boleh duk dekat dengan jeongguk.

"eh hati, pebenda la awak ni." eunsol menepuk lengan jeongguk.

aku macam tunggul memerhatikan gelagat diorang yang bermanja-manja, sakit bhai hati ni.

ramai cakap dorang bercinta tapi eunsol nafi yang dorang berkawan je, kalau jeongguk diam patu malu malu setan.

memang sah lah jeongguk suka eunsol, tengok perangai muka dah tahu.

aku tak tahu nak buat apa dengan perasaan yang aku ada dekat jeongguk, kalau aku confess memang kena reject lah.

nak buat macam mana semakin nak move on semakin aku tertarik dekat jeongguk.

ttbe saem masuk ke kelas dan pelajar duduk di tempat masing-masing termasuklah jeongguk yang duduk di sebelah eunsol.

jeongguk menarik kerusi dan lalu disebelah aku, tempat dia kat belakang sekali.

bila jeongguk lalu sebelah aku jantung aku rasa nak terkeluar je tapi aku berlagak tenang.

sampai bila ntah aku kena jadi camni.

"okay class saem nak kamu buat satu presentation untuk bab baru yang kita akan belajar."

semua hanya mengangguk faham.

"saya nak buat secara berpasangan dan kena lelaki dan perempuan. tak boleh sama sejenis." kata saem.

"alaaaaa ape ni saem saya tak nak buat dengan lelaki, tak selesa." kata salah seorang classmate aku.

tapi saem hanya abaikan keluhan mereka.

aku okay je baguslah lawan jenis, manatau aku boleh lupakan jeongguk sebab patner dengan lelaki lain.

"saya dah sediakan dua kotak dan pelajar mesti ambik satu kertas dalam kotak ni, pelajar perempuan kotak ni dan lelaki ni." terang saem sambil menunjukkan kotak berwarna pink dan biru di atas meja.

"kertas tu akan ada nombor, kalau pelajar perempuan tu dapat no.1 dia kena carilah patner no.1 pelajar lelaki. erm faham?"

"faham saem!" kata semua.

pelajar perempuan dan pelajar lelaki beratur mengambil kertas di dalam kotak selepas itu mereka mula mencari pasangan.

kertas putih tu aku lipat dan tak tengok lagi, ceh berdebar plak an hahaha gila apa aku ni.

bila saem kata dah boleh mula cari patner aku baru buka kertas tu, semua dah mula menjumpai patner.

ada yang gembira, ada yang sedih, ada yang takda perasaan. macam-macam lah classmate aku ni.

aku melihat kertas itu dan aku dapat no.9. siapalah classmate lelaki aku no.9 harap-harap bukan jeongguk hahaha mustahil la dapat dia.

dapat pun kan mesti dia tak suka :)

aku usha jeongguk yang pergi ke arah eunsol, bila eunsol sebut no.7 jeongguk mengeluh sedih.

haha yes nasib dorang tak sama takda ah aku jeles nanti.

aku pergi ke setiap classmate lelaki aku dan bertanya siapa dapat no.9 dan mereka mengeleng dan berkata tidak.

haih siapa no. 9 ni?! wujud ke tak patner aku?

"ehem ehem, hoi classmate perempuan dengar sini." jeongguk berdiri di atas kerusi sambil bersuara lantang menarik semua orang untuk memandang ke arah dia.

"apa? kau ni jeongguk kecoh ah cari lah patner senyap-senyap, nak jugak attention." kata sohee lalu menjeling jeongguk.

"diam lah kau sibuk je. ha ni siapa dapat no.9? ada sesiapa dapat no.9?" kata jeongguk dan memandang kami semua.

nombor 9? bukan ke...?

aku check balik kertas putih tu balik.

aku terkejut, jeongguk patner aku?!

aku terkejut, jeongguk patner aku?!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

yes babe im your patner -jeongguk

ttber HAHAHA

biscuit | jungkook.「𝐫𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧」Where stories live. Discover now