"tok boleh la kali ni je bagi saya tahu siapa orang yang makan biskut tu." jeongguk merayu dekat bomoh agust d.
setiap hari jeongguk datang ke rumah bomoh agust d dan cuba memujuk orang tua ini memberitahu manusia yang makan biskut pengasih dan menolongnya mencari manusia itu.
"TAKBOLEH! PERGI LAH CARI SENDIRI KAU FIKIR AKU ATOK KAU!?" marah bomoh agust d dan menyilangkan tangannya sambil memandang tepi.
"please lah tok, dah sebulan benda ni berlaku. takda sekor manusia pun confess perasaan dekat saya."
"erm kuat betul ego budak tu.." kata bomoh agust d perlahan dan mengusap dagunya.
"ha tok cakap apa tadi? tak dengar."
"pergilah sana semak je kau ni." bomoh agust d membuat tangan menghalau.
"takpe tok takpe, taknak bagi tahu sudah. kalau dia tak confess perasaan kat saya biar saya confess perasaan dekat buah hati saya. biar padan muka dia tak dapat saya." jeongguk bangun lalu berdiri dan cuba mengugut bomoh agust d.
"budak ni kang haihh kerja nak senang je, usaha tak nak. baiklah tok bagi satu hint, dia perempuan."
"satu hint je ke?! taknak lah satu hint buat apa setakat tahu jantina je baik saya kira pasir kat pantai tu je."
"okaylah dua hint." tok bomoh agust d mengalah.
mata jeongguk membulat lalu duduk kembali di atas kerusi dan tekun mendengar apa yang bomoh agust d ingin katakan.
"apa dia tok? siapakah perempuan bertuah itu?" jeongguk teruja.
"dia musuh kau dan orang yang kau setiap hari berjumpa." kata bomoh agust d serius dan jeongguk mula tak faham.
YOU ARE READING
biscuit | jungkook.「𝐫𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧」
Fanfiction❝terbagi musuh makan biskut pengasih?❞ re-written 2020. 𝙉𝙊 𝘾𝙊𝙋𝙔𝘾𝘼𝙏 𝙋𝙇𝙀𝘼𝙎𝙀