+ 19

3.4K 528 17
                                    

𝙅𝙀𝙊𝙉𝙂𝙂𝙐𝙆

"aku dah cuba jadi baik, tapi kau tetap nampak aku macam musuh kau." kata sekyung dan berlalu pergi.

aku tergamam bila sekyung berkata begitu, eh sekyung ni asal du? aku cakap lain dia cakap lain.

aku nak mudahkan kerja dia, dia tak nak lak. ha sila la mampus.

jap musuh??

"hint dia musuh kau."

"orang yang setiap hari kau berjumpa."

ttbe ayat bomoh agust d terpampar dalam kepala otak aku.

eh takkan lah hahaha biar betul.

aku tergelak kecil bila terbayang muka sekyung yang makan biskut pengasih dari aku.

aish! kenapa hati aku berdebar ni? tak mungkin lah sekyung, bukan dia annn.

tapi....sekyung memang sesuai sebab dengan perubahan dastik perangai dia tu memang membuatkan aku yakin, dia perempuan tu.

ah aku kena gak pergi jumpa bomoh agust d!

**•̩̩͙✩•˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚*

ni tapi saya tak yakin 100%" kata aku yang baru je melabuhkan punggung di atas kerusi.

disebabkan hati ni tak habis-habis berdebar aku terpaksa datang dengan uniform sekolah.

"siapa? dia musuh kau?" tanya bomoh agust d.

eh jap bomoh agust d kaler rambut lah. biru lagi hambek kau ni mesti penangan suga bts.

"saya tak rasa dia musuh saya tapi baru je tadi dia cakap saya musuh dia. eh bukan bukan dia fikir yang saya anggap dia musuh. lebih kurang camtu." kata aku berbelit-belit ha faham faham jela eh, aku tak nak repeat balik.

bomoh agust d mengangguk perlahan dan memahami ayat jeongguk walaupun berbelit.

"jadi tok tahu tak siapa perempuan tu?" tanya jeongguk.

bomoh agust d angguk.

"dia lee sekyung kan? classmate saya? betulkan tok?" tanya aku gementar dan berharap bomoh agust d menafikannya.

"kau pastikan lah sendiri, aku tiada kaitan dengan apa yang jadi sekarang. kalau kau betul pasti dia orangnya. buatlah apa yang kau nak." jawab bomoh agust d dengan muka kosongnya.

"saya kena buat apa? dia dengan saya macam api dengan air, tak sesuai langsung. saya memang bencikan dia macam mana saya nak sukakan dia? ini satu penyeksaan tok."

"bertanggungjawab apa yang kau buat jeongguk. kau yang nak aku bagi biskut pengasih ini untuk memikat perempuan yang kau suka dan kau kena tahu apa risiko kalau ambil biskut pengasih ni."

"apa risiko dia? bukan tok cakap benda ni untuk buat orang jatuh cinta ke?"

"ce kau fikir dari sudut lain, kau suka dia dan bagi dia makan biskut pengasih. lepastu korang bercinta dan tiba-tiba kau berubah hati suka dekat orang lain. risikonya ialah orang yang makan biskut pengasih ni tiada penawarnya dia akan setia dekat kau sampai dia mati."

bila aku dengar sahaja apa yang dikatakan bomoh agust d, seluruh organ dalaman aku seolah-seolah tidak berfungsi.

hi readers! - jeongguk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

hi readers! - jeongguk

biscuit | jungkook.「𝐫𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧」Where stories live. Discover now