𝙅𝙀𝙊𝙉𝙂𝙂𝙐𝙆
aku keluar sahaja dari kelas, aku berfikir apa yang saem katakan tadi.
aku rasa insaf tiber bila aku hayati setiap ayat saem dan fahami maksudnya.
**•̩̩͙✩•˚*•̩̩͙✩•̩̩͙*˚*
"dalam dunia ni, jangan paksa orang untuk cintakan kamu, berusaha la sampai dia cintakan kamu. kalau tak jadi juga putus la asa, bunga bukan sekuntum dan lipas bukan seekor." kata saem dengan penuh dedikasi.
"lipas? bukan kumbang ke saem?" tanya salah seorang classmate aku.
"ha tu untuk pelajar lelaki kelas ni, suka merayap macam lipas bila saem takda."
"hahahahahahha." gelak pelajar perempuan manakala pelajar lelaki menjeling pelajar perempuan.
"saem kalau guna perkara syirik untuk buat orang suka kita boleh ke?" tanya taehyung secara tiba-tiba dan aku terus memijak kaki taehyung.
chit, saja je an si taehyung ni nak buat aku rasa insaf.
taehyung mengerang kesakitan dek dipijak kaki oleh aku tapi taehyung sempat cover riak wajahnya di hadapan saem.
"eh tak boleh, kalau buat macam tu... erm itu bukan cinta tu paksaan, takkan berkekalan macam cinta sejati."
aku sentap dush.
aku ni macam memaksa eunsol untuk cintakan aku je.... tapi aku betul-betul nak eunsol jadi girlfriend aku.
masalahnya eunsol cinta ke aku? nak ke dia bercinta dengan aku?
aaaaa macam mana kalau eunsol sukakan orang lain dan aku ni buat dia tergilakan aku sampai dia gila or mental?
patu dia hidup dengan perasaan tipu dan berpura-pura selama-lamanya terhadap aku?
oh tak tak! aku takkan hidup camtu! i need true love not fake love! aku boleh merana dengan cinta palsu.
nasib baik la sipabo sebelah aku ni tanya camtu kan saem, kalau tidak entah ke mana lah iman aku tadi.
aku rasa aku patut lupakan perkara syirik ni dan berusaha dapatkan cinta sejati dari eunsol sendiri.
ya aku akan gunakan cara lelaki sejati untuk memikat eunsol.
selalunya kelas aku pergi ke makmal pada waktu akhir. semua beg berada diluar dan disimpan ke dalam locker.
aku pergi ke locker dan mencari beg eunsol lalu membuka begnya, aku mendapati dia masih lagi tak makan biskut tu.
fuh baik betul nasib aku harini.
eunsol saya tak nak guna cara ni untuk dapatkan awak, saya nak berusaha dengan titik peluh saya untuk dapatkan awak dan sorry sebab guna perkara syirik untuk pikat awak.
aku ambil balang biskut tu dan campak ke lantai dan balang biskut tu berada di tepi locker serta tersorok dari paparan pelajar yang lalu di sini.
pepandai la cleaner ambik buang sebab kat koridor ni takda tong sampah dan lagipun aku malas nak gi buang sebab kelas nak start jap gi.
aku bergegas masuk ke dalam makmal tanpa rasa perasaan risau orang berjumpai balang itu dan akan makan biskut tu.
YOU ARE READING
biscuit | jungkook.「𝐫𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧」
Fanfiction❝terbagi musuh makan biskut pengasih?❞ re-written 2020. 𝙉𝙊 𝘾𝙊𝙋𝙔𝘾𝘼𝙏 𝙋𝙇𝙀𝘼𝙎𝙀