𝙎𝙀𝙆𝙔𝙐𝙉𝙂
sudah tiga hari aku tak datang sekolah sebab..aku rasa macam ada benda yang kawal seluruh tubuh aku, aku rasa sedih dan malas nak buat apa-apa.
lebih kurang aku rasa macam hopeless.
"weh nape ni? semua tanya kau asal kau tak datang sch? selalunya kau lah jarang demam." kata sohee yang seperti bimbang dengan keadaan aku.
setiap hari sohee melawat aku dan setiap hari juga aku tiada perasaan nak melayan dia.
aku lebih suka berseorangan.
"esok lusa aku pergilah..." kata aku yang bersandar di kepala katil mampu memberikan senyuman tawar.
"kau kena sampuk dengan hantu ke?"
"ha? m-mana ada" aku terkejut sedikit dengan pertanyaan sohee.
"takda la tadi aku tanya eunsol dia cakap kau macam kena sawan patu ttbe pengsan, dah lah kau pengsan satu hari. mana tak risau aku."
"kau balik lah, aku nak berehat" aku baring dan menyelimut sampai kepala.
"erm yela jangan lupa makan ubat." sohee menepuk selimut aku dan aku terdengar bunyi tutupan pintu.
aku terus membuka selimut dan duduk memandang tingkap bilik aku.
kalau aku cakap apa yang jadi kat aku sekarang rasa-rasa sohee percaya tak?
aku tak tahu kenapa dengan diri aku semenjak dua tiga hari ni, aku tak tahu kenapa benda ni tiba-tiba jadi kat aku.
aku tak percaya apa yang hati aku katakan dan aku tak percaya ini diri aku, srsly aku rasa terkejut sebab aku celik je mata, wajah jeongguk terpancar diingatan aku.
aku sangat bencikan jeongguk, sangat benci seperti aku hendak membunuhnya dengan tanganku sendiri.
tapi semenjak aku bangun dari pengsan selama satu hari, perasaan benci ni bertukar sayang.
aku sukakan jeongguk? mustahil sedangkan baru hari yang lepas aku mencaci dia dalam hati aku.
lelaki yang selalu menyakiti aku dengan sindirannya, yang selalu mengelarkan aku tomboi. menyebut tiada lelaki yang layak bersama aku
kau rasa layak ke aku jatuh cinta dengan perangai setan seperti itu?
aku percaya perasaan ini hanya sementara.
YOU ARE READING
biscuit | jungkook.「𝐫𝐞𝐰𝐫𝐢𝐭𝐭𝐞𝐧」
Fanfiction❝terbagi musuh makan biskut pengasih?❞ re-written 2020. 𝙉𝙊 𝘾𝙊𝙋𝙔𝘾𝘼𝙏 𝙋𝙇𝙀𝘼𝙎𝙀