Mat Remit Takde...!!

497 22 0
                                    

mende ni terjadi pada seroang kawan aku aku panggil dia pailang(bukan nama sebenar). pailang ni member rapat aku. mase tu aku dah sambung laja kat politeknik same2 ngan pailang ni. mase berlaku peristiwa ni adalah time cuti sem. pailang ni kalau time cuti sem dia akan tolong ayah dia berniaga pasar malam.

peristiwa ni berlaku ketika dia pulang dari berniaga di pasar malam minyak beku kat batu pahat tu.(kitorang dok BP). Nak dijadiakn cite. jalan nak ke minyak beku tu agak bahaya sikit, sebab jalan dia tu kire ade gaung. tapi x dalam la.(macam jalan naik bukit, kiri kanan hutan) tapi x tinggi sangat. kawan aku ni malamtu dia berniaga sorang2 jek, ayah dia x follow, malam tu dia abis berniaga kire awal la dalam pukul 8.30 malam. then mase dia nak drive balik melalui jalan bahaya tu dia terdengar bunyi orang pulas throttle moto tu kuat2 (orang remp2 moto). so dia cakap r dalam hati dia "ni mat rempit mane ni bawak laju2 memalam ni".

then dia perlahankan la van yang dia bawak tu dengan harapan mat rempti tu akan potong dia dan dia nak tgok mamat tu bawak motor ape rupe camner. pastu bile mamat tu dah dekat nak potong van dia dia toleh la.. (tingkap van terbuka) dan dia nampak yang mamat yang bawak moto ni xde kepala... dia pon gigil la.. dia pon gabra gile dia cakap.. tapi dia cuba kawal stering van supaya x terbabas.. the bile dah dapat kawal van tu dia stop jep kat tepi.. tenangkan hati n bace surah2 yang terkintas kat kepala dia.. mase tu dia cakap mamat tu dah potong dia .. laju gile tapi bunyi moto still kuat lagi..

bile dah habis bace surah.. gigil da kurang dia pon masuk van dia n balik r.. tapi dia x balik umah dia.. dia datang umah aku pastu bagi2 salam muke da cuak gile.. tu yang aku tanye apasal.. the dia cerita r cam yang aku cerita kat atas tu.

Cerita Seram Where stories live. Discover now