Eleanor har hengt rundt meg som en irriterende mygg i hele dag. Alt hun har gjort er å vise meg skolen og snakke om matteklassen sin. Jeg er bare glad for at denne dagen er over nå. Jeg kommer aldri til å få meg noen venner hvis hun skal drive å henge over skuldrene mine hele tiden. Jeg møtte Nate i kantina, men jeg satte meg ikke med han. Eleanor tvang meg til å sitte med henne og en hel del andre mattenerder. Hun kalte Nate farlig. Hva er det som er så farlig av det han gjør? Spørre en jente om å sitte med han i kantina? Jeg vil ikke si at det er spesielt farlig. Eleanor må virkelig få lære seg hva farlig er. Jeg går inn i huset og finner Lukas sittende i sofaen. Eller rettere sagt, liggende i sofaen.
"Hei" sier jeg og setter meg ned ved siden av han. Han ser ikke bort på meg en gang, men sier et lite hei tilbake. "Hva ser du på?" spør jeg han og snur meg mot tv-en. Jeg har ikke peiling på hva som er på, men det ser ut som at det interesserer han veldig.
"Biljakt" sier han kort. Nok en gang uten å ta blikket fra tv-en. Jeg snur meg mot han og ser på at han ligger der litt. Han er så utrolig lat. Han er ferdig på skolen og har ingen ting å gjøre.
"Skal du ikke skaffe deg en jobb?" Han ser dumt bort på meg.
"Jo, men vi har nettopp flyttet hit så det det litt med ro" Han snur seg tilbake mot tv-en. Jeg rister på hodet og reiser meg opp.
"Vet du når pappa slutter i dag?" spør jeg Lukas og han rister på hodet. Jeg sukker og går inn på kjøkkenet. Jeg åpner kjøleskapet og magen min rumler. Jeg ser i alle hyllene, men ingen ting frister og jeg går ut i gangen. Jeg så en dagligvarebutikk litt lengre ned i gaten her på vei hjem fra skolen i dag og bestemmer meg for å gå dit. Jeg tar på meg sko og tar lommeboken i hånden. "Skal du ha noe på butikken?" roper jeg inn til Lukas.
"Nei" får jeg tilbake. Jeg går ut i den varme luften og går nedover veien. Bilene suser forbi meg hele tiden. Små, luksusbiler ruller forbi med høy, dundrende musikk ut fra de nedrullede vinduene. En bil kjører opp på fortauet litt foran meg og stopper. Jeg trekker pusten før jeg fortsetter å gå. Fyren i bilen stikker hodet ut og ser på meg.
"Hei babe" sier han med et glis om munnen. "Trenger du skyss?" Jeg rister på hodet og fortsetter å gå. Han kjører sakte ved siden av meg. "Ikke vær sånn a" sier han og jeg prøver å ignorere han så godt jeg kan, men det er ikke lett. Jeg snur litt på hodet og ser det blonde håret hans som er rufset til og de blå øynene som skinner i solen. "Jeg kan kjøre deg" sier han og slenger på et klysete smil. Han er ganske så kjekk, men altfor kjepphøy. Vil ikke akkurat blitt sammen med noen som går rundt å tror at de er en sexbombe som kan få alle jenter han vil bare ved å gi dem en liten kommentar. Jeg fortsetter å gå og bilen kjører fortsatt ved siden av meg. "Du er jævlig sexy. Spesielt når du prøver å ignorere meg, men synes egentlig at jeg er dritkjekk" Jeg himler med øynene og går fortere bortover gaten mot butikken. "Jævla fin rumpe har du også" Jeg trekker blusen litt lengre ned, men jeg vet at den ikke skjuler noe som helst uansett. "Du trenger ikke å skjule noe for meg babe. Kan du ikke sette deg inn i bilen så kan jeg kjøre hjem til meg og vise deg dobbeltsenga mi" sier han eplekjekk og jeg snur meg mot han.
"Er det kjekkereplikken din? Ikke rart du må kjøre etter damer for å få deg noe" sier jeg spydig og går fortere, noe som får han til å kjøre fortere.
"Ikke vær sånn a. Kom igjen. Sett deg inn" fortsetter han, men jeg nekter å bite på kroken.
"La meg gjøre en ting klart for deg Mr. Jeg-er-best. Jeg kommer faen meg ikke til å sette meg inn i den jævla bilen din" sier jeg sint og han stopper opp. Jeg fortsetter å gå, men kan høre det høye smellet fra bildøren som lukkes igjen.
"Du har å gjøre som jeg sier" sier han sint og tar tak i håndleddet mitt. Øynene hans er ikke lengre blå, men mørke. Blikket hans er boret fast i meg og jeg krymper meg i smerte fra det harde grepet hans. Enda det er så mange biler som er ute å kjører, stopper ingen for å hjelpe meg. "Jeg har flere kompiser som venter på at jeg skal klare å få med meg noen hjem. Enten de vil eller ikke!" Stemmen hans buldrer og brystkassen hans hever seg fort opp og ned. Jeg kniper sammen munnen for ikke å komme med en spydig kommentar. "Har du endelig funnet ut at du skal holde kjeft? Bra! Da kan jeg ta deg med" sier han og drar meg etter seg mot bilen. Grepet hans er hardt og armene er sterke. Uansett hvor mye motstand jeg gjør, nytter det ikke. Han vet at jeg er svakere enn han og han benytter seg av deg.
"Stopp" hører jeg endelig noen rope i det gutten er på vei til å kaste meg inn i baksetet på bilen sin. Gutten slenger meg inn, lukker døren og jeg ser ut av det svarte vinduet og ser en annen gutt komme opp på siden av han. Jeg kjenner han igjen med en gang, og et lite smil dukker opp på leppene mine det sekundet jeg skjønner at han skal hjelpe meg.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvem er det som kommer for å hjelpe Mathilda nå?
Tusen takk til dere som leser historien min. Det betyr så mye.
KAMU SEDANG MEMBACA
Alle drar tilslutt
Fiksi RemajaMathilda er en 16 år gammel jente som flytter sammen med faren og broren, Lukas, fra Norge til California. Mathilda var godt likt blandt vennene sine på skolen og blandt de andre elevene. Alt forandrer seg etter at hun flytter. I California møter hu...