Jeg rister i Nate og han mumler noe før han trekker seg unna meg.
”Nate. Vi er framme” mumler jeg og han bare rister på hodet. ”Våkne. Hvis ikke drar jeg” Han ser på meg med trøtte øyne og jeg trekker meg unna. Han strekker på den lange kroppen sin før han setter seg opp i setet.
”Unnskyld” Jeg gir han et lite smil og går ut. Nate detter halvveis ut av bilen og lukker døren så fort han har kommet seg ordentlig opp på bena igjen. ”Det er her borte” Han tar hånden min og drar meg etter seg inn i skogen og ut mot stranden. Det ligger et lite teppe i sanden med en liten kurv.
”Har du ordnet det?” Han nikker. Jeg smiler takknemlig til han og han fører meg mot teppet med en hånd bak på ryggen min.
”Sett deg” beordrer han meg. Jeg gjør som han sier og han detter ned ved siden av meg. ”Hvordan klarte du det?” spør jeg, med tanke på at han er så full som han er, er det vanskelig å skjønne at han har gjort alt dette.
”Det var ikke så vanskelig. Jeg gjorde det fordi jeg liker deg” Han virker plutselig helt edru når han sier det.
”Mener du det?” Han nikker.
”Man sier jo sannheten når man er full” ler han og jeg nikker.
”Takk” smiler jeg og rødmer.
”Hvordan gikk oppkjøringen?” spør han meg og strekker seg etter kurven.
”Bra. Jeg besto” Han gir meg en liten bit med jordbær og smiler mot meg.
”Jeg er stolt av deg babe” Jeg fniser og han gir meg et lite kyss på kinnet. Han legger seg ned på teppet og strekker ut armen. Han hinter til at jeg skal legge meg, noe jeg gjør. Jeg legger meg på ryggen ved siden av han med hodet mitt på brystet hans.
”Ser du den skyen?” spør jeg og peker opp på himmelen.
”Ja, den som ser ut som en bamse?” spør han og jeg rister på hodet.
”Det ser ut som en hund. Ser du ikke det?” spør jeg.
”Det er en bamse” jeg kan høre på stemmen hans at han snart sovner. Jeg rister på hodet, men lar det gå.
”Den ser ut som en skilpadde” sier jeg, men får kun små snorkelyder til svar. Jeg sukker og legger meg mer til rette før jeg fortsetter å se på klokken.Jeg svinger inn foran huset til Nate litt før klokken 11 på kvelden. ”Det var ikke meningen at det skulle bli sånn. Unnskyld” mumler han ved siden av meg for sikkert tusende gang den tiden vi har vært i bilen.
”Det går bra Nate” gjentar jeg igjen. Han rister på hodet.
”Jeg skal gjøre det godt igjen snart. Jeg lover” Jeg bare nikker og lever nøklene til han så fort begge er ute av bilen.
”Jeg må gå hjem nå før pappa begynner å lure på om noe er galt” Han nikker og jeg går bort fra han.
”Jeg er virkelig lei meg Mathilda” Jeg bare vinker til han og fortsetter bortover den mørke veien hjem til meg. Det virker enda mer stille, enda mørkere og enda mer dystert nå enn vanligvis. Jeg er skuffet over Nate. Jeg er skuffet over at han var full i dag. Han kunne heller sagt hvis han ikke ville være med meg enn å drikke seg dritta for å gjøre dette ille. Jeg sukker og snur meg for å sjekke om noen går bak meg, men det er ingen der. Jeg øker tempoet for å komme meg fort hjem. Jeg hater å gå ute når det er mørkt, spesielt alene!
Jeg legger meg ned i sengen og det plinger i mobilen. Det er en ny melding fra Nate. Det er den femte meldingen fra han siden jeg kom hjem for under en time siden. Jeg åpner den. ’Jeg skal gjøre opp for meg jeg lover! Hva med en ny date neste fredag?’ Står det. De andre meldingene har han bedt om unnskyldning. Jeg sukker og setter meg opp. ’Du trenger ikke det, men takk. Det passer bra på fredag, men kan jeg kjøre?’ Det tar ikke lang tid før det plinger på nytt. ’Greit. Du kjører. Kommer til deg klokken syv’ Jeg sukker og forter meg å svare. ’Det er lettere om jeg kommer til deg. Snakkes på mandag’ Jeg setter mobilen på lydløs og legger meg ned i sengen. Den kvelden jeg hadde håpet at skulle bli bra, endte dårlig. Jeg håper at dette kun er noe som skjedde denne lørdagen og ikke er sånn Nate faktisk er. Jeg kan ikke takle, jeg vil virkelig ikke være med en som drikker seg full og ikke kan være en god kjæreste for meg. Vi er ikke sammen enda, men vi holder på. Men ikke lenge hvis han skal oppføre seg som en drittsekk. Jeg blir dratt ut av tankene mine når noen banker på døren.
”Hvem er det?” roper jeg og skrur på det lille nattbords lyset.
”Det er Lukas” svarer Lukas lavt.
”Kom inn” Jeg setter meg opp i sengen og døren lukkes fort opp og igjen. ”Hva er det?” spør jeg og ser rart på han.
”Jeg tenke å snakke med deg om hvordan daten gikk” sier han og setter seg ned på sengekanten.
”Men hvorfor stresser du sånn?” spør jeg han.
”Pappa har nettopp lagt seg og jeg tenkte å ikke lage så mye lyd” Jeg nikker stille. ”Men tilbake til poenget. Hvordan gikk daten?” Jeg sukker og ser ned på fingrene mine.
”Vi skal på ny date på fredag” mumler jeg.
”Så det gikk ikke så bra” Jeg rister på hodet og en enslig tåre renner nedover kinnet mitt.
”Det kunne vært bedre” Han setter seg ved siden av meg med ryggen mot veggen.
”Hva skjedde?” Han legger en arm over skuldrene mine og jeg lener hodet mitt mot han sin skulder.
”Han var full når han kom for å hente meg” Han nikker som et tegn på at jeg skal fortsette. ”Det endte med at jeg kjørte til stranden der daten skulle være. Han sovnet litt etter at vi kom ditt og jeg ble sittende alene og se på skyene mens han sov” Lukas trekker meg nærmere seg.
”Tror du på meg nå med at han ikke er bra for deg?” spør han og jeg trekker på skuldrene.
”Vi skal jo på en ny date på fredag. Jeg håper bare at dette var et engangstilfelle” Lukas sukker og jeg ser opp på han.
”Du skal være så jævlig godtroende om alle du! Du gir alle så mange sjanser. I alle fall mange fler enn dem fortjener!” Jeg rister på hodet.
”Jeg vil bare ikke dømme folk etter en feil” Han sukker og trekker på skuldrene.
”Men lover du at du dumper han hvis han ikke endrer seg?” Jeg sukker og nikker.
”Jeg lover” Lukas trekker til seg armen igjen og skal til å reise seg opp.
”Kan du være så snill å sove her i natt?” spør jeg han og han ser på meg før han nikker. Jeg legger meg ned i sengen og han legger seg oppå dynen ved siden av meg. ”Skal du ikke ta av deg buksa?” spør jeg og hever et øyebryn mot han.
”Siden jeg er så uimotståelig så tror jeg ikke det er så lurt” blunker han mot meg og jeg ler.
”Du er broren min! Jeg kunne aldri gått etter deg for noe som helst” Han trekker på skuldrene.
”Kan aldri være for sikker” Jeg slår han svakt i skulderen og rister på hodet. Lukas legger seg ned med ryggen til meg og jeg snur meg så jeg ligger med ryggen mot han. Mange synes kanskje det er unormalt å sove i samme seng med broren sin, men etter en dag som ikke har gått så bra, kan man aldri få et bedre selskap. Jeg kjenner et lite dytt i ryggen, noe som får meg til å snu meg.
”Ikke tenk så mye på det med Nate. Han er en drittsekk” sier Lukas og jeg nikker.
”Greit, men jeg kommer fremdeles til å gå ut med han på fredag” sier jeg og Lukas himler med øynene.
”Gjør som du vil. Du vet at jeg alltid kommer til å være her når du trenger meg” Jeg nikker og legger hodet mitt på skulderen hans.
”Takk” mumler jeg og lukker øynene.---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Over 3K lesere! Tusen takk alle sammen! Det betyr kjempe mye!! <3 <3
ESTÁS LEYENDO
Alle drar tilslutt
Novela JuvenilMathilda er en 16 år gammel jente som flytter sammen med faren og broren, Lukas, fra Norge til California. Mathilda var godt likt blandt vennene sine på skolen og blandt de andre elevene. Alt forandrer seg etter at hun flytter. I California møter hu...