Kelas Biologi

1.7K 129 0
                                    

Baru baru ni aku menduduki peperiksaan percubaan SPM.

Pada suatu malam, aku ade kelas Bio sebab esoknya periksa Bio. Kelas aku bergabung dengan kelas lain dan study pasal menjawab kertas 3.
Malam tu memang arok..aku macam tak fokus pun ada..tapi syok sebab membe aku Ali dan Ilyas kat kiri kanan aku asyik buat lawak. Berdekah . Sampai aku kene soal pun tak boleh fokus.

Cerita yang pendek..

Tusyen 2 jam..
Aku cuma happy 1 jam setengah. Tepat jam 10.30 malam..kebanyakan budak dah balek dari prep. Aku tak kesah..tiba2 aku tertoleh ke tingkap bahagian rak buku..seorang perempuan bertudung memerhati belakang aku..apahal plak ni..aku dah tak tenang..dah tak ketawa2 lagi dah. Hati aku tuduh budak kelas lain bawak dia datang. Gigil dah ni..aku tak tahan aku baca ape2 ayat mudah. Tapi aku tutup mulut aku dengan tangan supaya tiada siapa perasan aku baca sesuatu termasuk bende tu. Siot betol.spoil mood aku. Aku cuba tutup pandangan aku..surah al falaq dibaca..aku sapu ke muka..tapi tak berkesan. Aku cuba lepak. Aku kacau2 membe aku belajar..hahaha..bende tu kacau mood aku..aku kacau mood orang..baik sangat..

Dia stay..aku makin seram..aku duduk diam2. Sepuluh minit sebelum habis kelas..aku toleh semula..bende tu takde..aku tak perasan bila dia hilang..

Tapi mood aku stay tak best..

Sebab aku perasan dan sedar bende tu takde kene mengena dengan budak kelas lain. Sebab dia ada waktu aku turun kelas.

Aku tak tahu dia nak ape..yang pasti dia tak kacau aku..just nampakkan diri..aku cuba rilek..

Alhamdulillah esoknya bende tu dah takde. Siapa dia,apa masalah dia,apa punca..bukan hal aku..

Hijab Budak HostelWhere stories live. Discover now