Pelajar Atau Bukan

5.4K 309 23
                                    


Cerita sebelum ni aku je yang nampak..
Now,cerita kali ni bukan aku je yang nampak..but..
Ketua pelajar sekolah aku tahun ni pun nampak..

Pakaian seperti Pelajar

Sekolah aku..pelajar perempuan ada yang memakai jubah en tudung yang labuh..

Bende tu pakaiannya jubah hitam corak bunga pink dgn tudung labuh putih..

Cerita Aku

Pernah sekali tahun ini, aku nampak ade pelajar perempuan di blok belajar lelaki..
Mulanya aku fikir tu budak yang ade buat kes couple..
Mase tu,aku sorang2..
Aku nampak dia kat aras 2..
So, aku agak tangga yang dia akan turun then tunggu kat tangga tu..
Tapi dia tak turun then tangga belah yang lgi satu ade ramai budak form3 lelaki tengah turun..
So, aku naek lah...dah puas cari tak jumpa..
Then,aku nampak dia ikut belakang budak lelaki..
Tapi,dah lama tetiba takda..

Mula aku fikir mata aku yang salah..then bila cerita kt budak lain..tetiba ketua pelajar aku namanya Hakimi pon kata ade baru perasan perempuan macam tu..

Cerita Hakimi

Waktu aktiviti surau antara maghrib dgn isya..
Semua pelajar mengaji..
Semasa dia mengaji dia perasan ade 3 budak perempuan kt susur gajah tengah jalan..
Tiba2 berhenti salah sorang perempuan..
Yang lagi 2 orang tu jalan je..taknak tunggu perempuan tu..
Dah lama sikit..
Budak tu masih kat situ..
Hakimi pun pelik lah..tapi dia biar je..
Dah lame lagy..
Dia masih ade..
Then,hakimi tengok quran sekejap je dlm berapa saat..tengok balik dah takda perempuan tu..

Sebelum ini

Sebelum ini pon ada yg penah kata nmpak perempuan kat depan dorm lelaki suruh panggilkan senior tpi dah lame takde pun perempuan tu sebenarnya..

Samada semua perempuan tu adalah perempuan yang sama atau tak..aku pun tak tahu..

Kesimpulannya..tak semestinya yang gaya,suara dan pakaian yang sama itu, adalah daripada kalangan kita...

Hijab Budak HostelWhere stories live. Discover now