Bismillah Lima

4.5K 266 20
                                    

Tahu kan BISMILLAH LIMA..

Ayat ni aku belajar kat satu pusat perubatan islam BA TA MIM (Benteng Mumin)

Aku dapat ijazah perubatan islam pun kat situ..

Masetu aku belajar dgn Adik ustaz kat sekolah sarama aku..nama ustaz tu Kamaruddin Komeng..

Adik dia ni pulak namanya Ustaz Khairuddin Komeng..

SO,aku belajar dgn ustaz ni..


Dah belajar ,baru aku tahu yang penggunaannya meluas dalam perubatan..

Satu malam ni..ustaz nak buat ujian batin aku dengan sorang ni namanya Rasyid..

Dia boleh nampak jugak..


SO,satu malam ni kitorang pergi ke satu sekolah asrama kat Batu Pahat..

Cerita kali ni bukan kat sekolah aku..


Aku dengan Rasyid ni kene duduk tahyat awal kat dewan sekolah tu satu jam sambil baca bismillah lima..

Masa nak bersiap tu..

Aku nampak yang ikut Rasyid.. ada BENDA besar..badan sado pakai seluar yang tak macam seluar  yang tutup dari pusat sampai lutut..

Aku tak beritahulah ustaz atau Rasyid..sebabnya..

Mungkin yang Rasyid dapat tengok selama ni menggunakan mata 'dia'..


Tengah buat bismillah lima tu kat dewan ..

tetiba bising dengan suara nangis dan jerit daripada Rasyid..

So,,masa tu belum cukup 1 jam..

Kitarong sume balik sebab nya nak rawat Rasyid ni..


But ,,sampai sekarang aku tak tahu yang ' BENDE' tu Rasyid punya atau memang dalam sekolah tu..

Hijab Budak HostelWhere stories live. Discover now