Na een uur heb ik wat wijn op. En ik kan niet goed tegen alcohol dus blijf ik maar giechelen. Dat blijkt Ruggero heel erg grappig te vinden want hij blijft maar grijnzen. Na een tijdje staat hij op. 'Kom eens gattina' zegt hij.
Ik sta op en hij neemt me mee naar een bankje. Hij gaat zitten en trekt me op zijn schoot. 'Kijk omhoog' zegt hij.
Ik doe wat hij zegt en hap naar adem. Boven ons is de sterrenhemel. Ik heb de sterren nog nooit zo helder zien stralen, misschien komt dat ook een beetje door de alcohol. Maar toch, het is echt super mooi.
'Wauw' zeg ik zacht.
Hij grinnikt en kijkt ook omhoog. 'Ik heb ze nog nooit zo helder gezien' zeg ik.
'Nee' zegt hij zacht, 'ik ook niet.'
Hij kijkt naar mij. 'Misschien doen ze hun uiterste best voor jou' zegt hij.
Ik giechel en kijk hem aan. Hij glimlacht en gaat met zijn hand door mijn haar. Ik giechel weer en hij grinnikt. Langzaam buigt hij zich naar me toe en duwt kort zijn lippen op de mijne. En ik laat het toe! Ik kus hem zelfs terug. Wat is er mis met me?! Normaal zou ik dit nooit toelaten.
Ik glimlach naar hem als hij me loslaat. 'Zal ik je maar thuis brengen' vraagt hij.
'Ja graag' zeg ik zacht.
Hij laat me opstaan en ik pak mijn tas. Daarna gaan we naar beneden. Hij neemt afscheid van zijn vriend en neemt me mee naar zijn auto. In de auto doe ik de radio aan. Hij grinnikt en rijd weg. Als het nieuwste nummer van mijn favoriete zangeres opkomt begin ik zachtjes mee te zingen.
"We are searchlights, we can see in the dark
We are rockets, pointed up at the stars
We are billions of beautiful hearts
And you sold us down the river too far"'Zing eens harder' zegt hij, 'het klinkt goed.'
Ik kijk hem geschrokken aan. Ik was helemaal vergeten dat hij er ook nog was. 'Alsjeblieft' vraagt hij, 'anders breng ik je niet thuis.'
Ik haal diep adem en begin iets harder te zingen. Zelf zeg ik dat ik niet kan zingen, niet goed in ieder geval. Maar anderen zeggen weer anders als ze me horen zingen. Hij is één van de weinigen die het gehoord heeft.
"What about us?
What about all the times you said you had the answers?
What about us?
What about all the broken happy ever afters
What about us?
What about all the plans that ended in disaster?
What about love? What about trust?
What about us?"De rest van het liedje zing ik mee. 'Welk nummer was dat' vraagt hij.
'What about us' zeg ik, 'van P!nk.'
'Ken ik niet.'
'Nee, er zijn maar weinig nummers heel erg bekend van haar. Ik weet er heel veel omdat ze... ze... ze zingt wat ik denk eigenlijk.'
'Zoals?'
'Ehm... ze heeft een liedje. Stupid girls, wat gaat over dat zij nooit hetzelfde zal zijn als die neppe mensen.'
'Neppe?'
'Je weet wel, van die zwaar geblondeerde meisjes die anders doen om erbij te horen. En die rijk en zo willen worden. Dat is hun enigste doel in het leven lijkt het.'
p.o.v Ruggero
Ik knik langzaam. De rest van de rit zijn we stil. Maar dat geeft niet. Ik wil nadenken over haar uitleg. Als ik thuis ben zal ik die zangeres wel even opzoeken. Ik wil Milena heel erg graag beter leren kennen.
Als we er zijn is ze al bijna in slaap gevallen. Ik stap uit, pak haar sleutels en draag haar in bruidsstijl naar haar appartement en in haar slaapkamer.
Als ik haar op bed heb gelegd wil ik weggaan maar ze pakt mijn arm beet. 'Niet gaan' mompelt ze, 'straks komt hij me halen.'
'Oké' zeg ik, 'ik blijf. Rustig maar gattina.'
Ik ga naast haar liggen en ze valt in een diepe slaap. Ik trek haar schoenen voorzichtig uit en haar jurk. Daarna trek ik snel mijn shirt bij haar aan en dek haar toe. Ik trek mijn broek uit en ga naast haar liggen. Binnen een paar minuten ben ik in slaap gevallen.
--------------------------------------------------------------------------------------------
A/N lieve lezers,
Ik wilde even zeggen dat ik P!nk echt een goede artiest vind. Ik houd van haar nummers omdat ze echt zeggen wat ik vind. Er is nog een liedje wat ik echt leuk vind. Het heet facking perfect. En ik luister het meestal als ik schrijf. Zo ook nu weer btw. ;)
dat wou ik gewoon even kwijt. xxx Mairin
JE LEEST
my boss, the Italian
General FictionMilena is als klein meisjes mishandeld door haar vader en oom. Ze is toen ze acht was uit huis geplaatst en heeft zich nooit echt geliefd gevoeld. Bij de gastgezinnen werd ze vooral genegeerd en mensen vertrouwen vind ze ook erg moeilijk daardoor. Z...