* diciotto *

2.7K 105 9
                                    

Ze rent naar de vrouwen toe en omhelst hen. Ik krijg de kans om de vrouwen iets beter te bestuderen. De wat oudere vrouw heeft grijze haren en felblauwe ogen. Net zo blauw als die van Ruggero. Ze is klein van stuk maar een beetje mollig.

De andere vrouw heeft groene ogen en bruin, kort haar. Ze lijkt erg veel op Neta. Dus dat zijn Gio's vrouw wel zijn. Na een paar seconden laat Neta de vrouwen los en omhelst Nino zijn grootmoeder en moeder.

Daarna omhelst Gio zijn vrouw en Severino omhelst zijn moeder. Daarna doen ze het andersom. De man die na hem binnenkwam staat nog steeds bij de deur. Hij heeft zwart kort haar en is heel erg groot. Hij heeft een zonnebril op dus kan ik zijn ogen niet zien. Ruggero laat me opeens los en omhelst zijn tante even snel voordat hij zijn grootmoeder omhelst. Als hij haar loslaat pakt ze opeens zijn oor beet. 'Wat heb jij gedaan' vraagt ze boos.

'Mi diaspace nonna' zegt Ruggero snel, 'ik kon niet anders.'

'Je had belooft om het rustig aan te doen. Maar je ontvoerd haar dus maar gewoon?'

'No nonna' zegt Ruggero snel, 'ik wil dat ze veilig is.'

De vrouw laat hem los en kijkt mij aan. Ze glimlacht naar me terwijl Ruggero over zijn oor wrijft. 'Hallo Milena' zegt ze, 'mijn naam is Eleonorah. Noem me maar Elen. Of nonna. Ik ben Ruggero's grootmoeder. Ik heb veel over je gehoord.'

'Van wie' vraagt Ruggero.

'Hush jij' zegt zijn grootmoeder.

Ze loopt naar mij toe en legt haar handen op mijn schouders. 'Hoe gaat het met je' vraagt ze.

Ik haal mijn schouders op. 'Goed' zeg ik.

'Mooi' zegt ze blij, 'ik wil graag met je praten. Mijn kleindochter heeft me nieuwsgierig naar je gemaakt.'

'Jij' zegt Ruggero tegen Neta, 'jij hebt het haar verteld?'

Neta glimlacht naar hem en loopt naar mij. 'Zal ik thee zetten nonna' vraagt ze, 'dan praten we in de keuken.'

Nonna knikt. 'Een heel goed idee.'

Neta loopt snel weg. 'Ik krijg jou nog wel' roept Ruggero haar achterna.

'Ben erg benieuwd' roept Neta terug.

'Laten we dan maar weer aan het werk gaan' zegt Severino.

'Mag ik ook mee mamma' vraagt Gio's vrouw.

'Als dat van Milena ook mag.'

'Tuurlijk' zeg ik.

Gio's vrouw glimlacht. Nonna neemt me mee naar de keuken. Gio's vrouw achter ons aan. 'Mijn naam is Carla trouwens' zegt ze met een glimlach, 'ik ben de moeder van Nino en Neta.'

'Fijn u te ontmoeten' glimlach ik.

'Kom zit' zegt nonna, 'thee tijd.'

We gaan aan de tafel zitten en Neta maakt thee. Ze geeft ons de thee en komt tussen mij en haar moeder inzitten. Nonna zit tegenover me. 'Dus nu ben ik nieuwsgierig naar jou' glimlacht nonna, 'vertel ons over jezelf.'

'Waar moet ik dan beginnen' vraag ik zacht.

'Je oud-' begint Carla maar Neta kapt haar af. 'No madre!'

my boss, the ItalianWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu