* trentuno *

2.4K 86 1
                                    

p.o.v Milena

Mijn vader kijkt me vol verbazing aan. 'Jij vergeeft me?'

'Ja.'

'Waarom?'

Ik sla mijn ogen neer en haal mijn schouders op. Ik voel zijn hand op mijn wang. 'Kijk me eens aan tesoro' zegt hij.

Ik kijk in zijn bruine ogen. De ogen die vaak genoeg vol met afgunst op me neer hebben gekeken. Maar nu kijken ze me liefdevol aan. 'Tesoro' zegt hij, 'ik heb spijt voor alles wat ik heb gedaan. Echt alles. Maar vertel me waarom je zo bang bent om de waarheid te vertellen.'

'U.... u sloeg me als ik een grote mond gaf. U sloot me op als ik iets deed wat u niet zinde. Eigenlijk alles wat ik deed was fout. Zo voelde dat. Ik ben bang voor met alles wat ik doe dat u me pijn zal doen.'

'Ik zal je geen pijn meer doen, dat beloof ik je. Ik zal een goede vader zijn nu. Ik geef je vrijheid, maar je moet me beloven dat je eerlijk tegen me bent. Ook over wat mijn broertje doet. Oké.'

'Oké.'

'Vertel me ook altijd wat mijn baas doet. Ik wil niet dat hij je pijn doet. Kay? Niemand hier mag jou pijn doen. Je bent mijn dochter. Ik hoor jou te beschermen.'

Ik knik en zeg: 'Grazie dat u me beschermt.'

'Dat ben ik je wel verschuldigd.'

Hij geeft een kusje op mijn voorhoofd en zegt: 'Zullen we nog even rondlopen?'

'Oké.'

We lopen verder. 'Dus wat heeft Ruggero precies bij je gedaan?'

'Ehm... hij... hij heeft met me geslapen.'

'Deed hij het veilig?'

'Ja.'

'Mooi.'

'Wat gaat de baas doen als Ryu's familie hier binnenvalt?'

'De baas zal jou aan mij overlaten. Wij gaan naar een ander huis. De baas wil iets van Moretti, maar dat geeft hij niet.'

'En als Severino dat geeft? Laat de baas me dan gaan?'

 'Niet als ik dat niet wil.'

'Dat dacht ik al.'

Hij geeft een aai over mijn hoofd. 'Je zult hier je plekje wel vinden' zegt hij, 'echt waar. Dat doet iedereen hier.'

Het meisje, die me bleef aankijken bij het ontbijt, staat opeens voor ons. Ze glimlacht naar ons. 'Buon pomeriggio' glimlacht ze. -goedemiddag-

'Buon pomeriggio Perla' zegt mijn vader, 'è qualcosa che non va? -goedemiddag Perla, is er iets-

'No, volevo solo che ti presenti a tua figlia.' -Nee, ik ... me ... voorstellen aan uw dochter-

'Ok, questo è Milena. Milena dit is Perla, ook zij werkt voor de baas.'

Ik glimlach naar het meisje. 'Buon pomeriggio' zeg ik.

Ze pakt mijn handen en drukt twee kussen op mijn wangen. 'Benvenuti nella famiglia, Milena.' -Welkom bij de familie, Milena-

'Grazie' zeg ik zacht.

Het meisje glimlacht. 'Camminiamo un po 'più Perla' zegt mijn vader, 'si va indietro prima capo si arrabbia'  -Wij lopen ... verder Perla, ga jij maar ... terug voordat baas boos wordt-

Perla knikt en gaat weg nadat ze nog twee kussen op mijn wangen heeft gedrukt. 'Ehm... wat was dat?'

'Perla is nogal kinderlijk soms.'

'Waar werkt ze?'

'De jongens en baas gebruiken haar voor hun lusten.'

'Ook u?'

'Soms, ik zit vaker in mijn kamer om te lezen. Dat heb je wel van mij, ik lees graag.'

'Kunt u me de bieb laten zien? De baas wil dat ik die ga beheren?'

'Dat word een hele klus. Als ik kan zal ik je helpen. Oké?'

'Graag.'

'Dan zal ik je de bieb laten zien.'

We lopen terug naar binnen en een gang in. Aan het einde zijn twee grote deuren die hij open duwt. Er is een grote ruimte met allemaal boekenkasten. Maar de meeste boeken liggen op de grond.

'Alsof er een bom is ontploft' zeg ik zacht.

'Het scheelt niet veel' zegt mijn vader.

'Zijn het allemaal Nederlandse boeken?'

'Sommigen zijn Italiaans. Anderen zijn Nederlands. Er zijn er nog een paar met andere talen.'

Ik knik. 'Morgen mag je pas gaan opruimen' zegt hij, 'nu gaan we eerst eten.'

my boss, the ItalianWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu