* otto *

3.5K 99 15
                                    

Hij laat me alleen met Bobby die dichter tegen me aan gaat liggen. Ik kroel over zijn kop. Er word zachtjes op de deur geklopt. Ik frons en loop naar de deur toe. Die open ik op een kier. Ruggero en een meisje staan voor de deur. Ze glimlacht naar me. Ik open de deur verder zodat ze naar binnen kunnen lopen. 'Dank je gattina' zegt Ruggero.

Hij zet twee borden op het nachtkastje. Het meisje zet twee glazen neer. Ze draait zich naar mij toe. Ze heeft bruine lange lokken, en grote groene ogen. Ze is ongeveer net zo groot als ik ben. Haar kleding bestaat uit een spijkerbroek en zwart hemdje. Over het hemdje draagt ze nog een spijkerjasje.

'Dan ben jij het meisje waar Ryu me al zoveel over heeft verteld' glimlacht ze.

Ruggero rolt met zijn ogen en gaat op het bed zitten. Hij aait over zijn kop. 'Alleen is je naam me even ontschoten' zegt het meisje.

'Milena' zeg ik zacht, 'en jij?'

'Neta.'

'Jij bent de tweelingzus van Nino?'

'Ja, ik hoorde dat hij je liet schrikken en je van bed afviel. Ben je oké?'

'Ik ben oké ja. Hij hielp me weer omhoog.'

'Ja zo is mijn broer wel.'

Ze kijkt Ruggero aan en zegt iets op zijn Italiaans. Hij haalt zijn schouders op en zegt iets terug. Ze schud haar hoofd en kijkt mij aan. 'Wees lief voor hem' zegt ze, 'dat kan hij wel even gebruiken.'

Ik knik. Ze glimlacht en gaat weg. De deur sluit ze achter zich. 'Wat zei ze' vraag ik aan Ruggero.

'Iemand is niet blij dat we niet mee eten' zegt hij, 'maar kom zitten. Er moet wat eten in jouw maag.'

Ik ga naast hem zitten hij geeft me een bord. Bobby stuurt hij naar zijn mand in de hoek. We eten in stilte ons eten op. 'Wie is er dan niet blij dat we niet mee eten?'

'Mijn vader' zegt hij, 'hij wil jou zien. Maar dat heb ik liever niet.'

'Waarom niet?' 

'Weet je waarom ik Italiaans praat?'

'Je komt uit Italië toch?'

'Voor een deel, mijn vader is van de maffia.'

Ik kijk hem geschokt aan. 'En jij neemt me hierheen mee?!'

'Ik woon nog steeds hier, daarbij wil mijn vader niet dat ik weg ben als de vijand boos is. Maar zolang wij in de kamer blijven hoef jij hem niet te zien en krijg ik geen problemen.'

'Hoezo zou jij problemen krijgen?'

'Dat zul je niet begrijpen. Het is lastig om uit te leggen aangezien je mijn levensstijl niet begrijpt waarschijnlijk.'

Ik knik langzaam. 'Misschien later' glimlacht hij, 'nu nog niet.'

Ik knikt weer. Hij geeft een kus op mijn hoofd en we eten door. Als het op is kijken we weer verder aan de film. 'Dus' zegt hij als de film is afgelopen, 'wat wil je nu doen?'

'Kunnen we niet rond lopen? Ik ben nieuwsgierig naar de rest van het huis.'

'Goed dan' zegt hij, 'maar je moet mijn hand vasthouden. En die mag je niet loslaten. Duidelijk?'

Ik knik. 'Goed' zegt hij, 'laten we dan maar gaan.'

Ik sta op en hij pakt mijn hand beet. We lopen de kamer uit en door het huis. Hij laat me zijn werkkamer zien en de rest van het huis. Behalve twee kamers die dichtbij de zijne zijn. Die niet. En nog wat kamers beneden. En natuurlijk alle kamers van de rest.

Als we weer terug willen gaan komen we Neta tegen. 'Ryu' zegt ze, 'je padre is boos.'

'Waarom?'

'Je bent niet in je kamer. Hij zoekt je. De rest is ook naar je opzoek.' 

'Breng Milena weer terug' zegt Ruggero, 'dan ga ik wel naar mijn vader toe.'

'Deal.'

Ruggero draait zich naar mij toe. 'Jij gaat met Neta mee en ik kom straks weer naar je toe. Beloof me dat je-'

'Ik zal niet proberen te ontsnappen. Dat beloof ik.'

'Dank je.'

Ik glimlach en loop achter Neta aan naar boven. 'Wie is er boos op Ruggero?'

------------------------------------------------------

lieve lezers,

ik heb besloten (met hulp van @liliastories) dat ik twee keer per dag ga publiceren. Tot ik nog maar een voorraad heb van zeven hoofdstukken.

dus hier is alvast het tweede hoofdstukje.

xxx Mairin






my boss, the ItalianWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu