'Zijn vader. Je kunt geen Italiaans?'
'Nee.'
'Maar je naam is Italiaans. Waren je ouders Italiaans?'
'Geen idee, ik heb geen contact meer met mijn vader.'
'Oh. En je moeder?'
'Ze is overleden toen ik nog heel erg klein was. Ik kan me niet herrineren van haar.'
'Dat spijt me.'
'Ach, ik weet niet anders. Ik zorg voor mezelf.'
Ze glimlacht kort en opent de deur naar Ruggero's kamer. Ik ga op het bed zitten en ze gaat naast me zitten. 'Waar is Bobby' vraag ik.
'Zio' zegt ze.
'En dat betekent?'
'Oom, ik ben Ruggero's nicht.'
'Weet ik, dat zei hij. Of eigenlijk zei hij dat Nino zijn neef was dus dan ben jij automatisch zijn nicht.'
Ze gniffelt. 'Dus hoe heb je Ruggero ontmoet?'
'Ik werkte in het restaurant. Daar ontmoete ik hem.'
'En hij vroeg je uit om te praten over hoe je het vond om daar te werken.'
'Hoe weet je dat?'
'Nino en ik plagen hem ermee. Dat hij zo aan meisjes komt. Maar eerlijk, jij bent de enige waar hij echt contact mee heeft gehouden. Nou ja, behalve dan met de manager.'
Ik knik. Ze glimlacht. 'Dus wat vind jij van Ryu?'
'Ik vind hem leuk' zeg ik zachtjes.
'Mooi' zegt ze, 'want hij vind jou ook heel erg leuk.'
Mijn wangen beginnen te gloeien. Ze gniffelt. 'Je bent mooi als je bloost' zegt ze, 'Ruggero vind dat ook heel erg leuk aan je.'
Ik bloos nog meer en verstop mijn gezicht in mijn handen. Ze grinnikt. De deur gaat open en Ruggero komt de kamer in. 'Hey' zegt hij.
'Wat zei hij' vraagt Neta.
'Heel wat dingen die ik niet ga herhalen hier.'
'Maar het ging over het eten?'
'Onder andere. Hij wil dat ik Milena aan hem voorstel.'
'En jij wil dat nog steeds niet?'
'Nope.'
Ze knikt. 'Dan ga ik maar eens naar mijn broer.'
'Dank je dat je Milena terug hebt gebracht.'
'Graag gedaan hoor cugino.'
Ze staat op en loopt de kamer uit. Ruggero komt bij mij zitten. 'Dus waar hebben jullie het over gehad?'
'Wat ik van jou vond en hoe ik je heb ontmoet.'
'Mmh. En wat zei ze?'
'Dat ik eigenlijk het enigste meisje ben waar jij contact mee hebt gehouden.'
'Omdat ik je leuk vind. Jij bent bijzonder.'
Hij trekt me tegen zich aan en geeft een kus op mijn slaap. 'Ik houd van je' zegt hij.
'Ik ook van jou' zeg ik zacht.
We blijven even stil. 'Dus wat nu' vraag ik zacht.
'Ik weet het niet, wat wil jij doen?'
'Tv kijken?'
Hij glimlacht en zet de tv weer aan. Ik ga tegen Ruggero aanliggen. We kijken tv ook al val ik meer in slaap dan dat ik oplet. 'Zullen we gaan slapen' vraagt hij.
Ik knik langzaam en gaap. 'Maar ik heb nog geen kleding' zeg ik.
'Je mag in mijn shirt slapen' zegt hij, 'net als eerder.'
Ik rol met mijn ogen. Hij buigt over me heen en trekt mijn shirt uit. Daarna trekt hij langzaam mijn broek uit. 'Wat doe je' vraag ik.
'Ik help je. Rustig maar hoor, ik zal niets doen als jij niet wil.'
Ik knik zachtjes. Hij staat op en loopt zijn kast in. Opeens word er een shirt naar mij gegooid. Ik vang hem draai mijn rug naar de kamer en doe mijn bh uit. Daarna trek ik snel het shirt aan. Snel ga ik onder de dekens liggen. Ruggero komt de kamer uitlopen en hij draagt alleen een sportbroekje. Ik verstop mijn gezicht in de dekens om mijn blozen te verbergen.
Ik hoor hem grinniken en dan ligt hij opeens naast me. Hij trekt me tegen zich aan en geeft een kus op mijn hoofd. 'Dormire stretto gattina' zegt hij.
'Welterusten' vraag ik.
'Slaap lekker' zegt hij, 'bijna goed.'
Ik knik en gaap. Hij doet het licht uit en de tv verdwijnt weer in het plafond. Binnen een paar seconden val ik in slaap. Ruggero is lekker warm.
JE LEEST
my boss, the Italian
Ficción GeneralMilena is als klein meisjes mishandeld door haar vader en oom. Ze is toen ze acht was uit huis geplaatst en heeft zich nooit echt geliefd gevoeld. Bij de gastgezinnen werd ze vooral genegeerd en mensen vertrouwen vind ze ook erg moeilijk daardoor. Z...