38

1.8K 51 11
                                    

Jag tar hissen ner till bottenvåningen och tänker haffa en taxi när jag kommer på att jag inte vet Shawn's adress.

Jag tittar mig omkring och ser en bil som står parkerad vid gatan. Det är Jeff's. Han är alltid där Shawn är, trots att vi åkte hit ensamma. Han borde inte behöva sitta i bilen. Det hade ju varit trevligare och vara med på festen. Jag går dit och knackar på fönsterrutan.

"Hi Norah! How are you?" frågar han då han antagligen ser att jag är nära till tårar.
"Not great. Can you take me to Shawn's house?"
"Sure."

Jag öppnar dörren och sätter mig bredvid honom. Han kör iväg utan att fråga något mer och det känns skönt.

När vi är framme tackar jag för skjutsen och hoppar ur bilen. Jag går fram till huset och öppnar dörren försiktigt men självklart ska den gnissla lite ändå. Snabbt tar jag av mig skorna och smyger upp för trappan.

Jag hoppar till när Aaliyah öppnar dörren till sitt rum precis när jag går förbi.

"Hi!" viskar hon. "Are you home already?"
"Just me. Shawn is still there."
"Why? What happened?"
"I just... I don't know but I think this whole thing was too good to be true."
"Did he do something to you?" frågar hon och ger mig en kram eftersom tårarna tydligen bestämde sig för att börja rinna nu.
"Let's just say that he drank a lot and did something stupid... I need to go home to my family. I haven't seen them for over a month."

Jag snyftar till och torkar bort mina tårar.

"I'm going to kill him for hurting you..."
"No, please don't do that. We had a great time together but I don't think I can stand to be together with him without actually being with him, you know."

Vi går in på Shawn's rum och jag börjar packa ner mina kläder i resväskan. Hon sätter sig på sängen och tittar på.

"You're a really good girl. I know how much he likes you and I hope you can work this out but I understand if you need to go home now. Is there anything I can do?" frågar hon.
"Could you just tell him I'm sorry?"
"Of course. Even though it should be him saying that."
"Thanks Aaliyah. You are so sweet!"
"You too. I really hope to meet you again."

När jag packat ner allt ber jag om att få låna hennes mobil för att ringa Frida och Sandra. Jag slår in Sandras nummer och ringer trots att det är mitt i natten. Efter några signaler piper det upptaget så jag förstår att hon avböjt samtalet. Jag skriver ett sms om att det är jag och ringer igen.

"Norah?" frågar hon med hes röst.
"Ja, hej..."
"Vad är det?"
"Kan jag komma till er? Jag måste åka hem."
"Va? Vad har hänt?"
"Jag förklarar sedan. Vilket hotell är ni på?"
"One king west typ", svarar hon.
"Okej. Jag är där om en halvtimme typ så kan vi åka hem imorgon om det är okej?"
"Såklart. Ses snart!"

Jag lägger på och ringer efter en taxi. Sedan tackar jag för lånet. Aaliyah följer med mig ner till hallen igen och jag tar på mig skorna igen.

"Take care Aaliyah."
"You too..."

Vi kramas och hör hur en bil stannar utanför. Till min lättnad är det taxin och inte Shawn. Jag känner inte för att prata med honom nu och jag borde inte göra det heller. Ju mindre jag tänker på honom, desto fortare kanske jag kommer över honom. Jag trodde att vi hade något speciellt och att han var annorlunda men han visade sig vara precis som alla andra killar...

Jag ler smått mot henne innan jag går ut till bilen.

"Hi, I'm going to one king west hotel", säger jag och chauffören nickar.

När jag är framme betalar jag och kliver ur taxin. Jag går in i lobbyn och ser Frida och Sandra sitta där. De reser sig upp och kommer fram till mig.

De frågar ingenting förrän vi är uppe på rummet.

"Vill du berätta?" frågar Frida.
"Det var en överraskningsfest för Shawn på en bar med hans familj och vänner. Han är ju inte direkt en sådan som festar och dricker så mycket men det gjorde han ikväll... I alla fall så satt han vid ett bord med några kompisar och bredvid honom satt det en tjej som var väldigt närgången. Jag försökte att inte bry mig men senare sen så var Shawn borta och jag såg att hon gick iväg så jag följde efter. Då hörde jag dem på toaletten. Han bad typ om ursäkt för något och hon sa att det var lugnt, att det skulle stanna mellan dem. Sedan berättade de hur mycket de hade saknat varandra och hon sa att det kändes skönt att få vara med honom igen."

Jag tar ett djupt andetag efter att jag pratat färdigt och tjejerna tittar storögt på mig.

"Åh, Norah... Han är verkligen elak om han gjorde något bakom din rygg. Är du säker på att det var han?" frågar Sandra.
"Jag känner igen hans röst", säger jag surt.
"Finns det någon möjlighet att du misstolkade något?"
"De var ensamma inne på en toalett och pratade om hur mycket de hade saknat varandra. Plus att Shawn verkligen lät orolig över att någon skulle få reda på vad som hade hänt där inne..."

De kramar mig båda två och innan jag vet ordet av det så somnar jag.

___________

Äntligen 10K!! Tack så sjukt mycket, jag kan inte fatta det! Ni är verkligen grymma som läser<33 Som jag lovade så blev det ett nytt kapitel vid 10K därför dröjde det ett tag. Vad tycker ni?

I Don't Even Know Your Name | Shawn MendesWhere stories live. Discover now