Shawn's perspektiv:
It has now been a month since I met Norah in Stockholm and even though she told me to think about other things than her, I haven't been able to do that. Instead, I've spent even more time thinking about her. I know she wanted to kiss me so badly right there on that street but she is so loyal to everyone and she probably didn't want to feel bad about it since she has Hampus now.
My friends have tried so hard to get me on other thoughts and it usually ends with me getting drunk. I used to never drink before but now I've been doing it a lot more often and I kind of like how it makes me forget about her, even if it's just for a night.
Today however, is a day that I've been actually looking forward to. It's the Met Gala and I'm going with Hailey, as friends of course. She and I have both been a little heartbroken lately. Hailey and Justin Bieber have been friends for a long time and she has been secretly in love with him for a few years. They had a fling once but it ended quickly and now when he and Selena Gomez have been on and off for a while again, she hasn't been feeling great. I'm glad I can be there for her too since she has helped me so much the past months.
The only thing I'm worried about is that everyone is going to think that this is our coming-out party as a
couple. Not that it really matters if people think so, I just find it very annoying to get the question in every interview. The only thing I care about is that Norah knows the truth: that Hailey and I are nothing more than friends.Tiffany just finished my hair by spraying lots of hairspray. It now feels more like a stone than someone's hair which I'm not really used to. I don't like putting products in my hair but she insisted because there will be people taking photos all night long.
Norah's perspektiv:
Jag och pappa har precis kommit hem från en fisketur. Tyvärr tomhänta eftersom vi bara fick två små fiskar men de släppte vi i igen. Det var i alla fall väldigt längesedan vi fiskade tillsammans så det var skönt att bara koppla av i några timmar.
Mamma och Liam har lagat pasta och köttfärssås till kvällsmat som vi alla äter tillsammans. Det är inte ofta vi äter ihop, bara familjen. Antingen jobbar mamma eller Liam eller så är Frida eller Hampus här.
Innan jag somnat den kvällen scrollar jag igenom instagram. Shawn har lagt ut en bild på honom och Hailey från met-galan. De ser verkligen fina ut ihop, som ett riktigt lyckligt par men jag antar att jag måste tro på det han sa om att de bara är vänner. Dock har det gått en månad sedan han sa det nu och jag om någon borde veta att känslor inom en vänskapsrelation snabbt kan förändras.
Jag går in på Shawn's profil och ser att han lagt ut flera bilder från galan. Han ser verkligen lycklig ut och det glädjer mig.
~
Dagen efter har jag sovmorgon fast jag vaknar tidigt ändå. Pappa har börjat jobba lite smått igen efter operationerna så jag är ensam i huset eftersom de alla börjar tidigt. Jag sätter på Sveriges topplista på hög volym i min nya högtalare och går till köket för att laga pannkakor.
Igår var det en månad kvar till min student så nu börjar det dra ihop sig. Det är några få uppgifter kvar att lämna in men jag ligger ganska bra till så det ska nog gå fort. Efter det är jag helt klar med skolan och det känns så skönt!
Ikväll ska jag på Frida och Sandras slutprojekt som de jobbat med i princip hela trean. Det är en konsert som heter "a tribute to heroes" som innehåller låtar av artister som har gått bort. Jag är väldigt taggad faktiskt.
När jag sätter mig ner och äter startar en ny låt med någon som låter som Khalid. Jag ska precis titta på min mobil för att se om det är han som sjunger när en ny person börjar sjunga. Shawn. Omslagsbilden är grå med texten Youth och en blomma i ena hörnet. Då kommer jag på det: jag har hört den här låten innan. Det var den som Shawn skickade till mig för några månader sedan när han satt i sin soffa och spelade.
Jag startar om låten och lyssnar på texten. Den släpptes tydligen för bara några dagar sedan. Shawn och Khalid har väldigt passande röster för att sjunga tillsammans, otroligt fint! Jag kan inte hjälpa ångesten som svämmar över när jag tänker på att den handlar om hur hjärtekrossad han är på grund av mig...
En timme senare är jag i skolan och sätter mig utanför klassrummet där jag ska ha svenska.
"Hej Norah", säger någon och jag tittar upp för att se Gabriella.
"Hej", säger jag, aningen irriterad.
"Jag såg en del bilder häromdagen."
"Vadå för bilder?" frågar jag fast jag är 99 procent säker på svaret.
"På dig och Shawn. Vad är dealen med er egentligen? Är ni tillsammans igen?"
"Det är inget som angår dig egentligen men nej vi är inte tillsammans."
"Så varför åkte han till Sverige och träffade dig?"
"Vi sprang på varandra bara."
"Aa sure..." säger hon och himlar med ögonen.
"Ja, det är sant."
"Vad sa din nya kille om det då? Eller har du inte berättat?"
"Det var inga problem för honom."Jag vill inte prata med henne längre. Varför går hon inte bara?
"Du utnyttjar honom såå mycket. Du vill bara att det ska verka som om du har gått vidare från Shawn."
"Du vet ingenting om mig. Jag är faktiskt väldigt lycklig med Hampus."
"Okej vad bra. Då kan du väl ta med dig din underbara Hampus på min fest på fredag och visa hur lyckliga ni är?"
"Absolut, vi kommer!" hasplar jag ur mig utan att tänka efter.Jag vill verkligen inte gå på fest, definitivt inte på Gabriellas fest. Hampus vill nog inte heller det. Men nu kan jag inte ändra mig. Jag måste bevisa för henne att vi är lyckliga så jag får tvinga med honom dit på fredag.
"Ses på fredag!" flinar hon och går iväg.
Jag suckar och tar upp min mobil för att smsa Hampus.
Till: Hampus
Har du planer fredag kväll?Från: Hampus
Nej, hurså?Till: Hampus
Vi ska på festFrån: Hampus
Okej, var?Till: Hampus
Hos en tjej från min skola bara. Hon sa att jag gärna fick ta med dig<3Från: Hampus
Okey, d blir najs<3Det gick lättare än jag trodde.
___________
Kände för att lägga ut ett kapitel idag igen, hoppas ni är okej med det ;) Glöm inte rösta och kommentera! Puss
KAMU SEDANG MEMBACA
I Don't Even Know Your Name | Shawn Mendes
Fiksi PenggemarEn berättelse om 17-åriga Norah som får vara med om något som alla fangirls drömmer om men det är inte alltid så himla kul som det verkar... Hon kommer möta många hinder och svårigheter under berättelsens gång.