33

2.2K 57 6
                                    

Min väckarklocka ringer klockan halv nio. Självklart är det jag som vaknar och de märker ingenting.

Jag ställer mig upp och börjar hoppa lite i sängen. Tjejerna suckar men vaknar vilket var mitt mål.

"Godmorgon!" säger jag glatt utan att få svar. "Kom igen nu, vi måste gå ner till frukosten. Chauffören hämtar oss om en och en halv timme."

Det får fart på dem.

Vi går ner till frukosten vilket känns jätteskönt efter att ha fått den uppkörd till rummet innan. Jag gillar att plocka själv på hotellfrukostar.

"Shit vad mycket mat!" säger Sandra när hon ser buffén.
"Oj", svarar jag och tittar runt.

Det tar närmare tio minuter att gå runt överallt och plocka åt oss frukost innan vi sätter oss.

"Baconen är perfekt stekt!" säger Frida och hela hennes ansiktsuttryck visar njutning.

Vi skrattar åt henne men kan inte annat än att hålla med efter att vi också smakat.

När vi ätit färdigt går vi upp till rummet.

"Oj, det är bara tjugo minuter kvar tills han kommer. Vi åt länge", säger jag.
"Nej, jag måste sminka mig nu!" ropar Sandra.
"Tur att vi har så många speglar", skrattar jag.

Vi fixar iordning oss och tar våra väskor innan vi går ner till receptionen.

Bilen står redan utanför. Mannen som kör lägger in väskorna i bagaget under tiden vi sätter oss.

Det är en dryg bilresa. Det tar nästan sex timmar plus att vi stannar och äter på vägen.

När vi är framme är klockan nästan halv sex vilket innebär att det är en halvtimme kvar till insläppet. Runt om arenan kryllar det av fans.

Vi blir avsläppta några meter från dörren och jag hör hur vissa börjar ropa.

"It's her!" hör jag från olika håll men jag håller ihop med tjejerna och går snabbt mot dörren.

Vakterna hälsar på mig och släpper in oss. Det första vi gör är att fixa backstage-band till tjejerna.

"Vad sjukt att vi är här och har på oss sånna här band! Det är något vi alla tre drömt om så länge och nu så känns det egentligen inte som en big deal..." säger Frida.
"Jag vet! Jag vande mig jättefort!" säger jag.

Vi letar en stund efter Shawn's loge och knackar sedan på men får ingen respons. Det är låst så jag antar att han inte är där. Han har nog meet and greet.

Vi går istället till ett allrum och sätter oss.

"Just det, jag har glömt att fråga om era föräldrar vet att ni är här?" undrar jag.
"Nej!" svarar Frida nästan lite glatt. "Jag känner mig så bad ass. Vi bara drog till Stockholm och sedan hit."
"Vilken förebild jag är", skrattar jag.
"Ja! Men innan de blir för oroliga där hemma tycker jag att vi ska åka hem. Hur bra vi än har det här... Du måste också följa med", säger Sandra.
"Jag vet... Det är jättesvårt att jag måste lämna Shawn men jag saknar faktiskt mamma och Liam jävligt mycket..."
"Det förstår jag."
"När tycker ni att vi ska åka då?" frågar jag.
"Om ett par dagar kanske?" föreslår Frida och Sandra nickar.
"Okej..."

Jag vet inte hur länge det kommer dröja innan jag ser Shawn igen eftersom han ska turnera ett tag till. Ungefär fyra månader. Jag vill inte ens tänka på vilka långa månader det kommer bli...

Dörren öppnas och in kommer Shawn.

"Hi girls!" säger han glatt.
"Hi!"
"How was the hotel?" frågar han.
"Great!" svarar Frida och Sandra samtidigt.
"Yes, I think it was the best so far. How kind of you to give that away", flinar jag och reser mig upp för att krama honom.
"Too bad for me... I can't really stay. I have to change my clothes before the show and get some make-up from Tiffany."

Jag skrattar åt hans ansiktsuttryck när han pratar om smink.

"You didn't forget about the green eyeshadow, right? I still haven't seen it", skrattar jag.
"Ha ha, very funny. See you later."

Han går iväg igen och vi chillar en stund innan vi går in till scenen. Insläppet har precis börjat så vi skulle kunna ställa oss långt fram ifall vi vill men jag tycker att fansen som betalat borde få stå närmast. Jag träffar ju honom hela tiden.

"Hur fick ni tag i biljetter igår?" frågar jag.
"De var inte slut så vi beställde när vi väntade på flyget i Sverige.
"Vad hade hänt om ni inte hade sett mig då? Hade ni fortsatt resa och köpa massa konsertbiljetter?"
"Det vet jag faktiskt inte. Antagligen", skrattar Frida.

~

Efter konserten när nästan alla har gått kommer det fram två tjejer till oss. De ser ut att vara i femtonårsåldern.

"Hi", säger den ena blygt och tittar på mig.
"Hello", svarar jag och ler åt hur gulliga de ser ut.
"You are the mysterious girlfriend, right? Or you don't have to tell us anything but we just wanted to say that you are very pretty and you don't deserve anything bad. "
"Aww, thank you. You two are very pretty as well", säger jag och ler stort.
"Thanks!" svarar den ena och den andra fortsätter prata.
"We are so happy that Shawn has found someone as kind and sweet as you are. He's really lucky."

Jag tvekar en stund på vad jag ska svara.

"I'm really lucky too", säger jag sedan och blinkar med ena ögat mot dem.
"We have to go now but thanks for talking to us. Sorry if we bothered you."
"No, you didn't bother me. Take care girls", ler jag och vinkar lite när de går.

"Det där var det gulligaste jag varit med om!" säger jag när de har försvunnit.

_____________

Förlåt för att det tog så långt tid men har inte hunnit skriva så mycket de senaste dagarna. Är alla taggade för att börja skolan igen? Det är inte jag. Hoppas jag kommer ha mycket tid över för att skriva. Glöm inte rösta & kommentera <3

I Don't Even Know Your Name | Shawn MendesDonde viven las historias. Descúbrelo ahora