Fridas perspektiv:
Efter att jag och Sandra praktiskt taget blivit utslängda från Norahs hus bestämmer vi oss för att gå hem. Vi har varit nere på stan hela eftermiddagen med Sebastian och Erik så jag är ganska trött nu.
"Ses imorgon", säger Sandra och kramar mig innan hon går in till sitt hus och jag fortsätter hemåt.
När jag är hemma låser jag upp dörren och går in till köket för att äta något litet för att sedan gå upp till mitt rum.
Jag sätter mig för att skriva färdigt min sista inlämning men precis när jag startat datorn börjar jättehög musik spelas.
Jag suckar och reser mig upp. Jag märker att det kommer från min storebror Adrians rum.
Högljutt bankar jag på hans dörr och när jag inte får något svar så öppnar jag den.
Där inne sitter Adrian på sin säng och spelar tv-spel. Tillsammans med Liam, Norahs bror.
Skynda sig till jobbet var det ja...
"Ursäkta?" ropar jag för att överrösta musiken.
De båda vänder sig om och Adrian sänker musiken.
"Hur länge har du varit här?" frågar jag Liam.
"Sedan lunch ungefär", svarar han.
"Okej... Men skulle ni bara kunna ha lite lägre volym för jag försöker plugga."
"Visst", säger Adrian.
"Tack!"Fundersamt går jag tillbaka till mitt rum. Varför ljög Norah oss rakt upp i ansiktet?
Jag tar upp min mobil och går in på meddelanden.
Till: Sandra
Liam är hos oss...Från: Sandra
Vadå då?Till: Sandra
Ja, Norah sa väl att Liam och hon hade ätit tillsammans och att han var tvungen att åka snabbt till jobbet fast egentligen är han hos oss och har varit här nästan hela dagen.Från: Sandra
Men va? Skojar du? Varför skulle hon ljuga för oss? Vad är det hon försöker dölja?Till: Sandra
Ingen aning... men vi får ta reda på det
Norahs perspektiv:
Klockan är ungefär tolv. Jag och Shawn har snackat flera timmar om allt möjligt och nu börjar vi båda gäspa.
"Ehm, is it okay if you sleep in my room? I would offer you the guest room but my parents will be home really early tomorrow morning and I don't want to risk them seeing you..."
"I don't mind sleeping in here", ler han.
"So, should I get you a mattress or..?"Jag tittar ner i min egen säng som är ganska stor så det skulle inte bara några problem att få plats i den båda två. Frågan är bara om han vill...
"What do you prefer?" frågar han.
"Well, I don't have a problems with you sleeping in my bed. But only if you want to?" frågar jag väldigt generat.
"Of course I want to!"Det är ingen idé att ens försöka dölja leendet som tar plats på mina läppar.
Jag går in på toaletten och gör mig iordning för att sova. Sedan går jag ner och hämtar Shawns skor för att gömma dem på mitt rum. Mamma kommer se direkt att det inte är någon av våra.
När jag kommer tillbaka in i mitt rum står Shawn där, utan tröja. Jag biter mig på insidan av läppen och lyckas att inte stirra för länge.
"Are those my shoes?" frågar han.
"Yeah, I thought I'd put them in my room before my mum comes home to see them."
"Smart!"
Jag ler och ställer in dem i min garderob samtidigt som jag tar ut en oversized T-shirt som jag ska sova i. Snabbt drar jag av mig tröjan jag har på mig och byter om till den. Sedan vänder jag mig om och går mot sängen där Shawn redan krupit ner. Han lyfter på mitt täcke och gör plats så att jag också kan lägga mig där.Jag känner mig ganska osäker eftersom det här är ett nytt område för mig. Som Frida och Sandra påpekade när vi var i Stockholm så har jag faktiskt aldrig haft något seriöst förhållande vilket betyder att jag aldrig sovit över med någon kille.
"Norah", säger han.
"Yes?"
"Thank you for letting me visit you."
"Of course. Today has been lovely!"
"Yeah... I don't want to go to London. I wish I could stay here with you."
"Me too..." säger jag.Vi säger ingenting mer efter det. Jag tror att han somnar ganska fort men jag ligger vaken och tänker på hur ont det kommer göra när han åker imorgon. Jag önskar att han slutade vara känd och bara flyttade hit. Allt skulle vara så lätt då...
Jag känner hur hans läppar kysser mig i nacken och jag ler för mig själv. Han sov visst inte...
"Good night beautiful", viskar han.
CZYTASZ
I Don't Even Know Your Name | Shawn Mendes
FanfictionEn berättelse om 17-åriga Norah som får vara med om något som alla fangirls drömmer om men det är inte alltid så himla kul som det verkar... Hon kommer möta många hinder och svårigheter under berättelsens gång.