66

1.4K 45 11
                                    




2 månader senare

Jag är inne på min sista termin på gymnasiet. Skolan startade idag efter jullovet och jag känner mig väldigt utvilad. Jag, mamma och Liam firade julafton hemma med mormor och morfar och på juldagen kom farmor och farfar förbi med julklappar till oss. De har inte heller hört ett ord från pappa sedan han lämnade oss. Ingen verkar veta var han är. Nyår spenderade jag med en massa kompisar, först med ett stort tjejgäng hemma hos Sandra och sedan gick vi ut på stan innan tolvslaget. 

Jag och Hampus har fortsatt att träffas jättemycket men det enda som har hänt mellan oss är att vi har somnat tillsammans när vi tittat på film. Jag tänker inte förneka att jag är attraherad av honom för det är jag. Han är sjukt snygg och vi har så himla roligt tillsammans så om vi fortsätter umgås som vi gör så förvånar det mig inte om mina känslor blir starkare för honom. 

Just nu är jag på väg hem från skolan. Jag har inte några speciella planer förutom att titta på Stranger Things som jag nu äntligen har börjat se. 

När jag kommer hem hänger Fridas jacka i hallen vilket jag vant mig vid nu. Jag går och knackar på Liams dörr och får svaret kom in så jag antar att det är safe. Känner inte för att gå in när de är mitt uppe i något annat...

"Hej!" säger Frida glatt vinkar med en X-box-dosa i högsta hugg.
"Tja!"

Liam är för inne i spelet för att reagera. Jag slår mig ner bredvid Frida på sängen och vi börjar prata.

"Har du sett sociala medier den senaste tiden..?" frågar hon efter en stund.
"Vadå?"
"Nej det var inget jag bara undrade."

Jag förstår att hon pratar om något som har med Shawn att göra och det gör mig lite irriterad. Jag trodde vi hade bestämt att vi inte skulle prata om honom. Samtidigt kan jag inte hindra mig från att bli lite nyfiken när hon frågar på det sättet.

Efter att ha bytt samtalsämne och pratat en stund till går jag in till mitt rum och startar avsnitt 9 av Stranger Things. Jag kommer på mig själv med att undra vad det var Frida pratade om och tillslut loggar jag in på min Twitter för att titta. Alla notiser får mig att komma ihåg varför jag loggade ut från Twitter för några månader sedan. Det känns konstigt att vara nämnd i tusentals tweets. Jag läser igenom några stycken innan jag fastnar vid en tweet med några bilder. 

Guess Shawn and Norah's days are over... :(

Bilderna föreställer Shawn och Hailey Baldwin som står någonstans utomhus och kramas. Det svider i mitt hjärta när jag ser bilderna. De verkar definitivt ha det mysigt och här har jag gått runt i två månader och väntat med att utforska vad som kan hända mellan mig och Hampus av ren respekt för Shawn. Jag ville inte att han skulle se mig tillsammans med någon annan på ett bra tag för det skulle kanske bli jobbigt men så kände visst inte han om mig. Plötsligt öppnas min dörr och Frida kikar in. 

"Är du okej? Jag trodde att du hade sett innan..."
"Jag antar det..."
"Jag visste att du skulle gå in och titta när du gick ifrån oss. Känns det konstigt?"
"Ja, jag trodde att jag betydde mer för honom än jag tydligen gjorde. Han gav mig två månader att komma över honom innan han gick ut på blotta gatan med en klängande tjej. Hailey Baldwin av alla också?"
"Mm det var inte så snällt... Men nu behöver du i alla fall inte hålla tillbaka dina känslor för Hampus."
"Vilka känslor?" utbrister jag fort.
"Kom igen Norah, det är ganska uppenbart att du har en liten crush på honom..."
"Jag vill inte förstöra vår vänskap."
"Men han sa ju att han gillade dig för längesedan, du har ju ingenting att förlora."
"Du har rätt. Jag ska gå dit nu!"
"Yes!" utbrister hon och klappar med händerna.

Jag tar på mig varma kläder eftersom det är minus 15 grader ute och det snöar. Sedan skyndar jag mig hem till Hampus och plingar på hans dörr när jag tagit hissen upp till femte våningen.

"Norah, hej!" säger han förvånat men glatt.

Han står där utan tröja med svarta mjukisbyxor

"Hej! Vad gör du?"
"Ingenting faktiskt, du då?"
"Jag ville träffa dig."
"Välkommen!" skrattar han och backar så att jag kan komma in. 

Vi sätter oss i soffan och han frågar hur första dagen i skolan var.

"Vi gjorde typ ingenting så det var gött. Har du jobbat idag eller?"
"Ja jag började tidigt som fan så jag är lite trött."
"Oj förlåt, du kanske vill vila då. Ska jag gå?"
"Nej absolut inte. Jag vill vara med dig!"

Han ler sådär gulligt som han brukar vilket ger mig fjärilar i magen. Fjärilar som jag försökt tränga undan länge nog nu men som skriker efter kroppskontakt och kärlek. Jag biter mig i läppen och han verkar märka det för han höjer lite lätt på ögonbrynen och flinar.

"Vad är det med dig idag?" frågar han.
"Jag har bara insett något."
"Vadå?"

I ett par sekunder stirrar jag på hans läppar innan jag flyttar mig så att jag sitter gränsle över honom så att våra ansikten är några centimeter ifrån varandra. 

"Att jag-" börjar jag säga men känner sedan hans händer på min midja. 

Jag andas djupare av hans beröring och han biter sig hårt i läppen medan han låter sina händer söka sig högre upp längs min sida. 

"Att du?" viskar han några millimeter från min mun.
"Jag vill vara med dig", säger jag och blundar medan jag minskar avståndet mellan våra läppar men när de aldrig möts så tittar jag igen och märker att han flyttat bak sitt huvud.
"Du är ju med mig nu", säger han roat och döljer ett flin.
"Men på ett annat sätt, du vet."
"Jaha vill du göra något annat?"

Jag försöker på nytt att närma mig hans läppar men han lyckas på något sett komma undan igen. Jag vet att han driver med mig och jag är rätt så säker på att han vill ha mig också enligt det hårda som känns under mig genom hans mjukisbyxor.

"Jag vill att du ska-" börjar jag men avbryts återigen av att hans händer åker ner på min midja.

Jag flämtar till så tyst jag kan när han börjar röra mina höfter i små cirklar samtidigt som han trycker ner mig ganska hårt mot hans underkropp. Min kropp pirrar av iver och jag känner att jag inte kan vänta mer.

"Jag vill ha dig här och nu!" halvt skriker jag och pressar sedan mina läppar mot hans innan han hinner säga något mer.

Han är snabb med att besvara kyssen och låter sina händer utforska min rygg och mina höfter ett tag innan hans händer slinker innanför min tröja. De letar sig upp till mitt bh-band och han fifflar med spännet medan mina fingrar är i hans hår, på hans nakna bröstkorg och allt där emellan. 

När han fått upp spännet drar vi tillsammans av min tröja och jag låter banden från bh:n falla sakna nerför mina armar. Han studerar min överkropp med stora ögon och fortsätter sedan kyssa mig. 

"Vill du göra det här Norah?"
"Ja!" utbrister jag och pressar mig om möjligt ännu närmre honom.

I Don't Even Know Your Name | Shawn MendesWhere stories live. Discover now