Sandra och Frida är iväg på toaletten så jag och Shawn är ensamma en stund i hans loge.
"We were thinking about going home in a couple of days..." säger jag.
"Oh..."Han ser besviken ut och mitt hjärta krossas när jag tänker på att jag måste lämna honom.
"You know my next two shows are in Toronto, my home, and I was kind of hoping you'd be there and meet my family..."
Okej nu kan jag verkligen inte lämna honom!
"Really? You want them to meet me?" frågar jag och ler.
"Yes!"
"Then I guess I can stay a few more days."
"Great!" ler han och kysser mig innan tjejerna kommer tillbaka.Jag bestämmer mig för att sova med Shawn inatt eftersom jag vill ta vara på den sista tiden med honom innan jag åker hem. Frida och Sandra ska få sova ensamma på hotell och vi ska sova i bussen.
Shawn går ut i förväg men vi tre stannar kvar och pratar en stund.
"Är det okej om vi inte åker hem riktigt än? Imorgon ska vi nämligen till Toronto där han har två konserter fast de är inte förrän den elfte och tolfte så han är ledig några dagar innan. Då vill han att jag ska träffa hans familj..."
"Åh, ska du träffa hans familj? Vad gulligt! Vi stannar en vecka till då", säger Sandra. "Jag skulle kunna stanna för alltid", lägger hon till.
"Vad bra."
"Då kan ju jag och Sandra utforska Toronto i några dagar så ni får lite egentid innan vi åker hem", föreslår Frida.
"Åh, vad snällt. Andrew kan säkert fixa ett hotellrum till er."
"Jag älskar Andrew! Han är så go!" utbrister Frida.
"Jag vet, roligaste människan!"
"Verkligen!" säger Sandra. "Men hallå, Shawn fyller väl år i övermorgon?"
"Shit!" utbrister jag panikslaget. "Jag kommer inte hinna köpa någonting till honom. Vad ska jag göra?"De verkar inte ha några bra förslag så jag bestämmer mig för att sova på saken.
"Vi ses imorgon!" säger jag innan jag går ut till Shawn.
Han sitter i soffan och ser på något tv-program på den lilla tv:n.
"Hi honey", säger han och ler.
"Hey."Han reser sig upp och kommer fram för att krama mig.
"Did you miss me?" frågar jag ironiskt eftersom vi sågs för bara några minuter sedan.
"Actually, yes. I don't know for how long I'll manage to be without you. Luckily I don't have any shows in October so I'll make some time to come visit you between my other work stuff."Jag blir lättad över det för jag trodde att vi inte skulle ses på över fyra månader.
"Oh, that's great!"
"Yea and I promise to call you everyday."
"Don't promise too much. I know you have a lot to do so don't feel bad if you can't talk to me everyday. I understand that."
"You are truly the best person I know."Istället för att svara ställer jag mig på tå och kysser honom.
"I got us some fika, is that correct?"
Han pekar mot bordet och där ligger det några oreokex och någon annan kaka.
"Yea, you know your Swedish. But why? It's the middle of the night."
"I know. It's not much but I just thought we should celebrate our one month anniversary."Jag ler åt hur gullig han är. Vi sätter oss ner och fikar en stund innan vi flyttar oss till sängen. Jag börjar bli väldigt trött.
Jag klär av mig tills jag bara har underkläder och lägger mig sedan under täcket. Shawn studerar mig hela tiden vilket gör mig röd om kinderna.
"Don't ever be ashamed of your body. You are beautiful!" säger han och kryper ner bredvid mig under täcket precis när jag knäppt upp min bh.
"Thank you..."Jag trär av banden från mina axlar och kastar sedan iväg bh:n en bit i bussen. Han skrattar åt mig och tittar på mina läppar en stund innan han kraschar sina mot dem.
Kyssen blir mer intim när han vrider runt sig så han har sin kropp över min. Han stöder sig på armbågarna så att jag inte ska få hela hans kroppsvikt på mig. Han börjar röra sin hand försiktigt längs med min sida och upp mot nyckelbenet. Jag drar lite löst i hans hår samtidigt som hans läppar börjar utforska min hals och nacke.
Några minuter senare inser jag vad som håller på att hända och slutar kyssa honom.
"Are you okay?" frågar han.
"Yea I'm fine. I just, you know I haven't... I'm still a virgin." säger jag och skäms lite.
"Oh, that's okay. We don't have to do it. Not until you're ready." säger han och stryker sin tumme över min kind.
"I want to, I really do but maybe not tonight. Sorry..."
"Don't worry. It's definitely not a rush."Jag vet att man ska vänta tills man känner att man är redo men jag är redo. Hade jag haft en pojkvän tidigare så tror jag att jag redan hade gjort det men jag känner mig lite nervös. Jag vet inte hur det ska kännas eller riktigt vad jag ska göra. Tänk om vi har sex och han gör slut med mig sedan. Det tror jag inte dock, jag litar verkligen på Shawn. Jag är tacksam över att han förstår.
"I'm kind of tired", säger jag.
"Let's sleep then. I'm so excited for you to meet my family tomorrow!"
"Yes that's going to be fun", säger jag trots att jag känner mig väldigt nervös.
"Don't be nervous, they're very nice. My little sister is going to adore you!" säger han som om han läst mina tankar.Jag ler. Han och hans lillasyster har alltid varit goals när de lägger ut bilder med varandra och sådant. Hoppas att hon gillar mig för hon verkar så gullig. Jag måste göra ett bra intryck på hela familjen.
___________________
Halloj!! Nu har skolan börjat för min del och det känns bra att komma in i en vardag igen fast ändå jobbigt såklart att behöva gå upp tidigt varje dag... Det innebär också att jag inte har lika mycket tid till att skriva men ska verkligen försöka att lägga ut varannan till var tredje dag med lite undantag ibland. Hoppas ni förstår det :)
ESTÁS LEYENDO
I Don't Even Know Your Name | Shawn Mendes
FanficEn berättelse om 17-åriga Norah som får vara med om något som alla fangirls drömmer om men det är inte alltid så himla kul som det verkar... Hon kommer möta många hinder och svårigheter under berättelsens gång.