Klockan är nästan halv sju på kvällen när vi kommer tillbaka till arenan.
"Thank you for coming with me and cheering me up", säger jag.
"It was fun hanging out with you. And don't worry about that Ella-girl. Shawn likes you, only you."
"Ellie is her name", skrattar jag.
"Yeah whatever. I have to get going to my hotel."
"Okay. See you tomorrow!"Jag ger honom en kram innan har går in till sin loge och sakta går jag mot allrummet för att se om de är kvar där.
När jag nästan är framme öppnas dörren och Ellie kommer ut.
"Norah, hey. Where were you?" frågar hon. "Shawn was really worried." lägger hon till.
"I went shopping." säger jag lite väl oförskämt.Hon är nog egentligen en väldigt snäll och rolig person...
"Look, I want to say that I'm sorry. I didn't know you were his girlfriend. I wouldn't have acted like that if I knew."
Jag blir glad när jag inser att Shawn sa till henne att jag är hans flickvän. Innan jag hinner säga något så fortsätter hon.
"I am a clingy person when I'm with people I know. Shawn is a good friend of mine and I like him very much but that's all. Just as a friend. I'm sorry if I made you think something else..."
Hon ser faktiskt ledsen ut och min uppfattning om henne ändras direkt. Hon gjorde egentligen ingenting som visade att hon gillar honom så jag har bara mig själv och min avundsjuka att skylla på.
"It's not your fault. I just like him so much and I get jealous pretty easy I guess... So I'm sorry that I was such a bitch."
Hon skrattar lite och jag kan inte hjälpa att göra detsamma.
"So we're okay? I would love to get to know you!" säger hon.
"Yes, we are good."
"Now go in there and kiss your boyfriend. He is freaking out about not knowing where you are!"
"Where are you going?" frågar jag.
"Just to the toilet."
"Okay!"Hon ler och går iväg och jag öppnar dörren för att möta en orolig Shawn.
Han slappnar av när han ser mig och jag går fram för att krama honom.
"Where the hell have you been?"
"I went shopping with Charlie. I'm so sorry I acted like that. I just got jealous and I'm very embarrassed about that. Ellie and I just had a talk and we're fine."
"That's great! She may seem a bit clingy but that's just the way she is."
"Yeah she told me that but she actually seem very nice!" säger jag och ler.
"I will never leave you for anyone. You're the only one I want and have wanted for so many years!"Jag ställer mig på tårna och kysser honom, länge. Så länge att Ellie hinner komma tillbaka. Hon stannar i dörröppningen och lägger huvudet på sned.
"Aw, you guys look so cute together", säger hon.
Vi ler mot henne och sedan mot varandra. Sedan slår vi oss ner i sofforna igen och sitter och pratar flera timmar tills hon måste åka till sin kompis eftersom de ska spela in tidigt imorgon.
~
Morgonen därpå är inte Shawn i bussen när jag vaknar. Jag letar efter en klocka men hittar ingen fast med tanke på att jag inte kunde somna igår så gissar jag att den är rätt så mycket. Shawn nämnde att han skulle ha många intervjuer idag så han är antagligen redan inne i arenan och svarar på frågor.
Jag drar på mig mina absoluta favoritshorts från Levi's och en vit off-shoulder blus. För att piffa upp outfiten lite mer sätter jag på mig ett silverhalsband och en ring.
När jag öppnar dörren till bussen ser jag den långa kön av fans cirka 20 meter bort. Jag stänger dörren snabbt igen i hopp om att ingen sett mig. Det är nu jag skulle haft en mobil... Vad ska jag göra?
Innan jag hinner tänka klart knackar det på dörren. Jag öppnar och möts till min lättnad av en vakt.
"Do you want me to walk with you?" frågar han.
"I don't know... Wouldn't that attract more attention?"
"Maybe."
"Okay, I'll walk by myself in a couple of minutes", förklarar jag.
"Okay."Han går iväg och jag sitter en stund och väntar innan jag går ut.
Jag går med raska steg över parkeringsplatsen och tittar inte upp från marken en enda gång. Vakten ler mot mig när han öppnar dörren och låter mig gå in.
Det gick ju bra. Fast varför skulle det inte? Ingen vet ju vem jag är.
Jag går in och möts som vanligt av massa bärande människor. Jag börjar känna igen många ansikten nu och vissa nickar glatt när de ser mig.
"Norah!" ropar rösten som jag vet tillhör Andrew.
"Hey!" säger jag glatt och ger honom en kram.
"Good that you're here. Shawn wants to talk to you."
"Okay, where is he?" frågar jag och undrar vad det kan vara han vill prata om.
"I'll walk with you. Come on!"Vi går upp till övre delen av arenan där det finns en VIP-restaurang och några konferensrum. Dörren står öppet till det första rummet och där inne sitter Shawn och äter.
"Hi honey!" säger han glatt när han får se mig.
"Hey!"
"Have you eaten anything?"
"No, I just woke up."
"Now?"Jag tittar på klockan som hänger på väggen och ser att den är tio över ett.
"Yeah..." fnissar jag.
"Can you get her some food?" frågar han Andrew.
"If it were for you, definitely not but for your pretty girlfriend, absolutely!"Vi alla skrattar och han går iväg.
"So, I wanted to talk to you about something..." börjar han.
"About what?"
"I've had three interviews this morning and in all of them, I've been asked about my love life. There are apparently rumors all over the internet about me and my secret girlfriend. It just feels so weird saying that I don't have any comments about it. I am not a good liar..."Jag funderar en stund på vad jag ska svara.
"Tell them you are seeing someone. You don't have to tell them my name."
"Are you sure? Everyone is going to keep track of everything around me and trust me, the fans are really good. It won't take long until they figure out that it's you."
"Well then it's okay. It's not the whole world if they find out."Han ler och ska precis kyssa mig när Andrew dyker upp i dörren igen med min mat.
____________________
Vad tycker ni? Skriv alla synpunkter ni har, vill verkligen utvecklas och förbättra saker! Glöm inte rösta & kommentera så kommer nästa kapitel när vi nått 5K.
ESTÁS LEYENDO
I Don't Even Know Your Name | Shawn Mendes
FanficEn berättelse om 17-åriga Norah som får vara med om något som alla fangirls drömmer om men det är inte alltid så himla kul som det verkar... Hon kommer möta många hinder och svårigheter under berättelsens gång.