08🍦

181 17 0
                                    

Serius author tak ada idea just enjoy je nae.

Enjoy!

Breakfast

7:45 a.m

[BGM: Everytime - Chen(Exo) ft. Punch]

Aku memuncungkan mulutku sedikit.

"Dik kau dah kenapa?" Soal Kaizan yang tah dari mana munculnya. Dahlah malam semalam err malas la nak cerita.

Aku hanya memberi jelingan maut kepada Kaizan.

"Baik kau cakap kenapa sebelum aku ki-" Kaizan mengugut aku tapi aku terlebih dulu memotong ugutanya.

"Tak ada apa lah aishh" ujarku lalu naik ke bilik.

"Kenapa doe?" Gumam hati Kaizan.

Huaa! Lagi seminggu je majlis perkahwinan aku.

"Habang Bitiyesh tolonglah seya huaa seya taknak kahwin lagi. Lainlah kalau husband seya tu handsome + cute macam habang habang Bitiyesh seya ni!" Ujarku sambil melihat poster BTS yang hampir memenuhi dinding ruang bilikku.

Namun poster BTS tu mampu tersenyum. Aku? Ntahlahnak!

Ntah macam mana aku boleh tertidur. Bangun bangun dah pukul 1:35 petang. Mungkin sebab terlalu penat kot semalam. Kot?

Aku menuju ke bilik air untuk membasuh muka. Lalu turun ke bawah untuk lunch. Eloklah tu anak dara bukan nak tolong mama kat dapur tu.

Turun turun aku tengok Kaizan tengah hidangkan makanan. Aii rajinnya dia ni harini macam ada benda je dua beranak ni. Yang mama masak bukan main lagi.

Ayam masak merah, daging masak hitam, jagung rebus? Dah macam lauk kenduri je. Tapi ada jagung rebus pulak. Dapat mana? Beli lah!

Nafsu makan aku dah membuak buak. Sodap woii nasib baik takde masak lomak cili api. Hambar k hambar.

After dah siap makan semua aku lepaklah depan tv dengan mamat arnab tu. Aihh nasib baik kau handsome macam Jungcook Bitiyesh tu je bang kalau tak aku dah lama kecam kau. HAHAHA!

Nasib sayang je mamat ni. Tapi aku still geram dengan dia. Nak je aku tarik rambut dia sampai botak. Padan muka! HAHAHA!

[BGM: LOVE WHISPER - GFRIEND]

Aku naik ke bilik nak ambil phone tetiba aku nampak bilik Kaizan tak tutup lampu dan kipas. Ish dia nih membazir je keje. Aku pun masuk lah bilik dia nak tutup lampu dan kipas tu.

Aii kemas je bilik dia harini. Selalunya macam sarang.. sarang apa eh. Ahh biarlah hoho. Janji bersih. Sakit mata tau tak kalau bilik bersepah. Rosak mata aii yang bersinar ni!

Sedang tengah nak tutup suis kipas dan lampu tu aku ternampak satu gambar. Aku ambil dan aku tatap. Iaitu gambar aku, mama, papa dan Kaizan. Satu senyuman terukir dibibir mungilku.

Aku rindu papa. Papa selalu sangat overseas. Mama cakap nanti aku kahwin mungkin papa tak dapat balik. Ermm entahlah.

Aku meletakkan di atas meja kecil milik Kaizan. Aku ternampak ada sebuah diari. Aihh nama je lelaki tapi ada diari jugak. Aku tak berniat nak bukak tak baik kan bukak diari orang?

Aku terus menutup suis kipas dan lampu lalu beredar ke bilikku untuk mengambil Iphone dan laptopku.

Lama tak tengok Youtube so harini memandangkan hari cuti nak stream Youtube!

Tengah duk scroll scroll nak cari video yang best dapat notifications dari Ibighit pulak. Punya lak excited nak bukak sebab Teaser untuk comeback dorang! Terjerit jugaklah aku. Alahaii.

[C] Crush On You Where stories live. Discover now