No one POV
"Tch mana pergi betina ni." Aizad berdecit.
Sudah seminggu dia tidak nampak Mira malah batang hidung pun tak nampak. Bila ditanya ahli keluarga dorang nampak tenang je.
Aizad pula sudah kusut mencari kemana Mira menghilang. Pening kepalanya mencari Mira.
Lagi tiga bulan majlis perkahwinan dia dan Elvina akan berlangsung tanpa pengetahuan siapa siapa.
Nak tak nak dia kena teruskan dulu perkahwinan mereka baru memikirkan hal Mira. Alaa perempuan tu apalah sangat.
SKIP
"You dah tau mana dia pergi?" Tanya Aizad sambil memeluk pinggang ramping Elvina.
"Orang upahan I cakap dia tak ada sekitar Malaysia. Baguslah tak ada lah dia nak kacau majlis kita nanti kan sayang?"
"You tau dia pergi mana?"
"I'm not sure."
"Dia mesti balik Thailand atau Jepun." Aizad memandang segelas bir di hadapanya.
"Alaa biarlah dia."
"Hmm."
SKIP
Mira Natasya POV
Nak tak nak aku kena jugak berkerja dekat sini. Yela nak cari duit kan. Takkan la nak bergantung sepenuhnya dekat mama dengan papa.
Aku berkerja dekat cafe yang agak terkenal jugak la. Dorang cakap ramai jugak artis singgah sini. It's okay aku dah cukup mahir nak berbahasa Korea.
Yela mana tak pandainya hari hari dengar bahasa Korea. Hari hari cakap bahasa Korea. Rasa rindu Malaysia pulak.
"Chaeyoung!" Terjah Nayeon rakan secafe aku.
Ouh ya Son Chaeyoung nama aku di Korea.
"Yahh eonnie terkejut saya."
"Tu la mengelamun apa? Ehh dah lah kaja buat kerja. Habis kerja lepas tu siap awal boleh lepak."
"Ouhh kaja." Aku mengangguk lantas bangun dari dudukku.
Jam menunjukkan tepat 4 petang.
Yeah jom lepak! Memang rutin aku setiap hari habis kerja aku tak terus balik rumah sebaliknya lepak dengan Nayeon eonnie dulu.
Lagi pun aku dah duduk serumah dengan Nayeon eonnie. Rumah sewa aku tu, aku bagi Zack duduk dengan kawan kawan dia yang lain. Dia pon dah pandai dah sikit sikit cakap Korea.
Rumah Nayeon eonnie dengan rumah sewa aku tu tak jauh pun. Memang dekat sangat. Boleh jumpa hari hari. Tapi disebabkan kesibukkan aku, aku jaranglah jumpa Zack.
Cuma hari Sabtu dan Ahad je aku berpeluang nak keluar jumpa Zack. Actually aku bukannya sibuk sangat pon. Habis kerja pergi lepak dengan Nayeon eonnie. Balik pulak pukul 6:30 petang.
Balik balik tu mestilah mandi dan makan. Malam tu mestilah nak berehat kan? Memandangkan esok kerja. Kalau esok tak kerja petang tu memang aku dan Nayeon eonnie balik awal.
Habis je kerja terus balik. Sebab malam tu kitorang keluar pulak. Nak keluar pergi mana memang senang bila ada Nayeon eonnie.
Nasiblah shift dan waktu cuti aku sama dengan Nayeon eonnie. So kalau hari cuti tu memang berjalan sakan lah kitorang berdua.
Kadang kitorang keluar berempat. Aku, Nayeon eonnie, Zack and housemate Zack Yoongi. Kitorang memang rapat. Jadi BFF dah sampai.
_
Aizad mengusutkan rambutnya. Sungguh dia pening ke mana lagi dia mau cari Mira. Dah hampir dua bulan masih tak dapat jejak Mira.
Dia memutuskan untuk ke Thailand esok. Jika tiada di Thailand dia akan ke Jepun. Dia akan mencari Mira bersungguh sungguh.
"Bila aku dapat cari kau nanti, kau tunggulah aku nak buat apa kat kau." Kata Aizad sendiri dan tersenyum sinis.
SKIP
"Eonnie." Panggil aku.
"Nae?"
"Barang dapur habis ke?" Soal aku.
"Ehh haah eonnie lupa nak pergi beli." Nayeon eonnie tersengih. Alololo comel je bunny teeth dia tu!
"Oppa Chae nak datang sini. Kaja pergi beli sekarang." Aku mengajak Nayeon.
"Bila dia nak datang?" Membulat mata Nayeon.
"Dia sampai pagi esok. Jom lah." Aku menarik lengan Nayeon.
"Laa kenapa Chae tak bagi tau eonnie awal awal?" Soal Nayeon.
"Dia pon baru bagi tau Chae tadi. Chae pon terkejut juga. Chae ingat dia main main lepas tu dia send gambar tiket flight." Kata aku bersungguh.
"Aihh dah kaja."
"Nae."
SKIP
"Annyeongha- cantiknya anda dik!"
"Anda gila." Aku mencepuk kepala Kaizan.
"Seriuslah aku baru tak tengok kau berapa bulan kau cantik sampai macam ni."
"Mengarut." Aku menjeling Kaizan.
"Jap ke mata aku yang rabun. Selalunya kau huduh weyh!" Kaizan menarik rambut aku.
"Aduh! Sakitlah bongok!" Aku menjerit kesakitan.
"Dah masuklah cepat."
"Baik ahjumma."
Tch. Ada kang yang mati aku tampar dia guna ikan keli -,-
Adik kau ni muda lagi weyh baru 18 tahun! Hanot betul dia ni dah ahh rambut macam coconut -,-
_
"You, jom lah pergi butik tengok dress wedding kita. Lagi sebulan je kan wedding kita." Elvina menarik narik lengan Aizad macam budak kecil minta gula gula.
"Aishh you ni... I still serabut tau! Mana pergi Mira tu I pon tak tau. Orang upahan you tu pun dah dua bulan tak ada apa apa lagi." Aizad mendengus kasar.
"Alaa you ni. Rileks lah." Elvina mengusap rambut Aizad.
"Esok I fly pergi Thai-"
Ayat Aizad tergantung dek Elvina yang sesuka hati dia je masuk.
"I nak ikut!"
"Tak payah you stay sini. I nak cari Mira."
"Aloo baby baby ehee..." Elvina tersengih.
"Ada nampak I happy?"
"Err t-tak.."
"I tak nak you senyum."
"Ish you ni kenapa!" Elvina menampar manja dada Aizad.
"Tak ada apa." Kata Aizad lantas beredar dari situ.
Tch -,-
TO BE CONTINUED
Ada nampak aku happy? Yeah aku happy hahhahahah bye🙊
YOU ARE READING
[C] Crush On You
Fanfiction🌸Stastus: Complete 🌸Start; 260817 🌸End; 301217 👉High ranking #197 in fanfiction | 26/12/2017 #162 in fanfiction | 30/12/2017