Aku bangun dari pembaringan. Oh goat! Where my baju?! Huaa babila apa ni. Aku tengok Aizad di sebelah.
Gulp
Aku menelan air liur. Perit. Mak aii apakah!
Baju bertaburan atas lantai shibel ;--;
Perlahan lahan Aizad membuka matanya. Dia tersenyum ke arah aku. Yahh!
"Aduh!"
Kenapa dia mengaduh? Sebab aku baling bantal kat dia.
Aku tarik comforter sampai masuk dalam bilik mandi. Seriously dah macam pakai weeding dress. Hahahhanat! K tak lawak.
Tukk! Tukk!
Pintu bilik mandi diketuk.
Aku membuka sedikit.
"Nak apa?"
Aikk takde orang aku menjengukkan kepala ke luar.
"Bhaa!" Sergah Aizad.
"Weyh babi terbang!" Aku melatah.
"Nak masuk." Pinta Aizad dengan muka comel.
"Apalah." Aku menggulingkan anak mataku ke atas dan tutup pintu balik.
_
Tengah Aizad mandi aku turun ke bawah untuk membuat sarapan. Maid aku tak dapat datang anak dia demam pula. It's okay Mira Natasya akan beraksi di dapur!
Ketang ketung ketang ketung siap bihun goreng aku. Oyeah aju nice! Aku menghidangkannya atas meja. Ermm ahhh I kennot bau dia sedap. Actually aku lama tak makan bihun goreng :v
Then kita buat minuman shiked! Orange juice original. Bukan yang dalam kotak tu auu. Fresh lagi!
Tengah duduk syok perah buah oren tu aku rasa ada tangan melingkari pinggang aku dan dagunya diletakkan di atas bahu aku. Aku tersenyum. Tau sangat siapa tu.
"Good morning sayang!" Ucap Aizad.
"Good morning too." Balas aku.
"Buat apa tu? Sedapnya fresh orange!" Aizad terus merampas buah oren yang masih belum dikupas ditanganku. Dia melempar buah oren itu dan tangkap.
Dia merampas pisau yang berada di tangan aku lalu membelah buah oren itu kepada dua dengan gaya macho. Aku terdiam kaku dan hanya melihat sahaja aksi Aizad.
Dia mengambil pemerah dan memerah buah oren itu. Oh gosh my hearts! Dugeun dugeun omo omo! Betapa handsomenya Aizad Fatihi ni!
Dia menuju ke peti ais dan bukak freezer. Dia keluarkan kiub ais dan masukkan ke dalam jug transparant kemudiannya dia mula menuang air perahan buah oren itu ke dalam jug.
Dia melihat aku sambil tersenyum manis. Aku menepuk tangan teruja sambil terlompat lompat macam berok kena sawan. Ahh omo my yeobo~ ♡
"Dah siap!" Dia tergelak.
"Yeay!" Aku bertepuk tangan gembira.
"Jom makan. Sayang suap saya boleh eh?" Pinta Aizad dengan muka comel.
"Yela yela jom!" Balas aku teruja.
_
Seusai sarapan aku duduk di hadapan tv. Aku tak tau kali keberapa aku tukar channel ni.
"Hey sayang, kenapa asyik tukar channel je tu?" Tegur Aizad.
"Bosanlah awak. Tv asyik ulang ulang je cerita dia." Aku mencebik.
"Nak pergi jalan jalan?" Tanya Aizad.
"Malaslah tak larat nak berjalan." Balas aku sambil tangan masih menukar channel.
YOU ARE READING
[C] Crush On You
Fanfiction🌸Stastus: Complete 🌸Start; 260817 🌸End; 301217 👉High ranking #197 in fanfiction | 26/12/2017 #162 in fanfiction | 30/12/2017