"Annyeong semua! Di sini anda bersama saya Moonbyul,"
"Dan saya Gong Yoo, annyeong!"
Kata Moonbyul dan Gongyoo sebaik sahaja berdiri di hadapan mic. Di tangan mereka ada kad keputusan awards. Nampaknya kesemua calon berdugeun dugeun menunggu keputusan.
"Baiklah di tangan saya ini mengadungi keputusannya. Awards yang pertama ialah 'Best Male Cast or Artist'. Jadi korang rasa siapa yang menang awards ni?" Soal Moonbyul kepada para fans.
"PARK JIMIN!"
"PARK JIHOON!"
"KIM MINGYU!"
"JEON JUNGKOOK!"
Fans mula menjerit nama nama calon. Berlawan lawan mereka menjerit nama idola mereka.
"Baiklah baiklah calm down... Best Male Cast or Artists jatuh kepada..."
Musik 'kegerunan' mula berbunyi. Bertambah lagi dugeungan mereka kalau gitu.
"PARK JIHOON!" Kata Moonbyul dan Gongyoo serentak.
Para fans mula berdiri dan bersorak sambil menjerit.
Jihoon mula melangkah naik ke atas pentas. Tropi yang tertulis 'COY' yang disua oleh seorang pembantu perempuan dicapainya lalu berjalan ke arah mic untuk bercakap.
"Annyeong! Terima kasih kerana telah menyokong saya dari chapter 1 sampai chapter 47. Saya hargai sangat. Dan saya harap Wanna One akan memenangi awards seterusnya.. hwaiting!" Kata Jihoon lalu berjalan meninggalkan pentas untuk kembali ke tempat duduknya.
Haa apa lagi melebarlah senyuman dia bila dah dapat trofi.
"Nae, sekarang kita jangan membuang masa, awards yang kedua ialah 'Best Female Cast or Artist'. Nae, Best Female Cast or Artist jatuh kepada..."
"CHAEYOUNG!"
"IRENE!"
Kesemua fandom lain kecuali fandom Red Velvet memandang salah seorang fans Red Velvet.
Moonbyul menarik nafas seketika.
"SON CHAEYOUNG!" Kata Gongyoo memberi keputusan.
Once mula menjerit gembira.
Chaeyoung mula melangkah naik ke atas pentas. Dia turut senyum melebar.
"ONCE! Gomawo! Thank you kerana support saya! Saya hargai sangat sangat! Dan terima kasih kepada unnie's saya yang selalu menyokong saya. Terima kasih!" Kata Chaeyoung lalu meninggalkan pentas.
Selepas Moonbyul dan Gongyoo beredar dari pentas, Taeyang dan Hyorin mula melangkah naik ke atas pentas. Para fans mula menjerit mengship mereka.
"Annyeong! Taeyang here!" Taeyang melambaikan tangannya ke arah fans.
"Annyeong! Hyorin imnida!" Hyorin juga turut melambaikan tangan ke arah fans.
"Nae, di sini saya memegang keputusan awards yang ketiga. Iaitu 'Best Group Cast or Artist'." Kata Taeyang.
"Nae, Best Group Cast or Artist... jatuh kepada..."
Kata Hyorin dia berhanti seketika dan melihat para fans yang tidak henti henti menyokong idolanya.
"BTS!" Jerit Taeyang dan Hyorin serentak.
Yoongi menekup mulutnya kerana terkejut. Dia sangka Wanna One atau Twice yang akan menang. Mereka mula memanjat pentas.
"ARMY!" Jerit Namjoon.
ARMY mula menjerit. Army Bomb dihayun hayun ke atas.
"Terima kasih semua yang telah menuokong kami! Kami sangat hargai korang!" Kata Namjoon.
YOU ARE READING
[C] Crush On You
Fiksi Penggemar🌸Stastus: Complete 🌸Start; 260817 🌸End; 301217 👉High ranking #197 in fanfiction | 26/12/2017 #162 in fanfiction | 30/12/2017