Yehet! Ahkajshysjebuusugwolw author dah banyak kekeringan idea huaaa :'( . Enjoy je la chapter ni walaupun hambar k bye!😌💕.
Seperti yang aku cakap di chapter lepas, aku akan buat house tour. Tepuk tangan sikit. Yeay!
Kita mula dari luar rumah okey. Macam biasalah setiap rumah mesti la ada pagar an an? Siapa rumah dia tak de pagar tu? Rumah Kim Namjoon kah? Jkjk
Okay masuk dalam sikit ada garaj untuk letak kereta la. Dan sebelah kanan ada taman taman bunga dan kolam renang. Kalau waktu petang memang best duduk situ. Dekat situ space dia besar juga.
Ke depan balik kat garaj tu. Sebelah kiri garaj ada kolam ikan tapi kecil je. Dalam separuh kolam renang macam tu la. Bagi ikan makan sikit nah nah.
Bultaoruene fire~ eo eo fire~ eo eo
Masuk dalam pula. First sekali korang akan nampak almari kasut untuk pakai hari hari punya lah. Kalau yang mahal mahal tu aku letak kat walk in closet.
Kiri kanan almari kasut tu ada pasu bunga yang tinggi tu haa. Bunga plastik je lahai. Atas almari kasut tu kosong je tak tau nak letak apa dah.
Kita ke arah kiri pula. Haa masuklah ke ruang tamu pula. Macam biasalah, ada tv, sofa, perhiasan dan macam macam lah orang sekarang ni letak kat ruang tamu tu macam rumah aku juga la.
Kita masuk belah kanan pula. Haa ada rusng makan of course lah ada meja, kerusi makan. Masuk lagi kanan ada dapur. Dapur ktung! Ktung! Ketuk periuk. And kat dapur aku ni ada satu tandas.
Errbody say lalala errbody say lalala
Keluar balik. Dekat ruang makan tu ada satu bilik. Kecil je bilik. Tapi bole lah muat katil, almari, meja make up. Tu bilik untuk bibik. Hoho. Aku lepas ni memang akan sibuk. So kitaorang pun ambil jela bibik.
Jom naik atas pula. Seperti yang aku cakap bilik aku semua ada 8 bilik. Banyak bukan? Tapi percayalah semua bilik kami guna ukeh.
Bilik 1, of course bilik aku dan Aizad. Bilik ni semestinya dah ada bilik mandi sedia ada sebab master room 1. See Aizad still membuta lagi walaupun jam sudah menunjukkan pukul 9:30 pagi.
Dalam bilik aku, ada satu sudut untuk guna laptop untuk buat kerja macam tu lah. So aku letak aku punya laptop kat situ. And kat situ pun ada satu kerusi.
And other side, ada katil, sofa kecil. Ada dua almari putih. Satu tu almari baju aku dan satu lagi almari Aizad. Kitaorang tak campur sebab banyak sangat baju aku dan Aizad. Dekat pintu almari tu pulak, ada cermin.
And kat situ ada balkoni. So, pagi pagi aku memang buka bagi angin pagi masuk.
Next room, master room 2. Bilik khas untuk family yang nak stay sini. See Kaizan pon still membuta lagi. Abang dan adik ipar sama je- adoii!
"Kau dah kenapa?!" Soal aku marah kepada Kaizan.
"Kau buat apa haa?" Tanya Kaizan.
"Buat house tour untuk readers tersayang." Balas aku.
Kaizan menggulingkan biji matanya ke atas.
"Kau pula Syahira dah kenapa rekod dia?" Tanya Kaizan kepada Syahira pulak.
"Aku nak post kat channel Youtube aku. Aku kan Youtuber." Balas Syahira.
"Channel kau, tapi pergi rekod tapir ni kenapa?" Ujar Kaizan sinis.
Eiyy dia ni aku tarik gigi bunny kau tu kang. Rongak kau sampai tua.
"Dah lah Syahira malas aku layan beruk ni." Kata aku lalu menarik tangan Syahira ke bilik seterusnya.
"Aku pun malas nak layan tapir macam kau." Balas Kaizan dari dalam biliknya tapi aku masih boleh dengar.
Room 3, bilik make up aku. Dalam bilik ni memang full barang make up aku saja. Bilik ni tak ada lah besar mana tapi bolehlah muat cermin yang banyak lampu tu, meja make up, almari makeup semua tu. Setiap laci aku dah susun elok elok.
Daripada skincare terus ke basic make up. Satu laci aku letak skincare like mask, moustrizer. Laci kedua aku letak foundation and concealer. Laci ketiga eye pallette alah macam macamlah setiap laci tak perlu kot aku explaine semuanya.
Room 4, bilik tetamu again. But, ni bilik tetamu basic je. Ada katil, almari, meja make up macam tu je tak ada bilik air yang melekat sekali tu.
Room 5, bilik walk in closet aku dan Aizad. Kat sini memang banyak collection. Aku paling banyak collect, sneakers. Heels tu ada la banyak juga. Tapi aku lebih suka pakai sneakers. Baju pula, aku susun ikut warna yang sama. Baru nampak kemas!
Room 6 & 7, bilik untuk aku dan Aizad practice dance. Kami tak terfikir pun nak buat bilik ni. Tapi disebabkan ada minat yang sama iaitu menari. So, kami buat jela. Oh ya bilik ni memang digabungkan jadi satu.
Macam biasalah studio dance mesti ada cermin besar penuh dinding tu, PA system, speaker dan mic. Aku karaoke jugak dekat bilik ni bila aku bosan. Hoho.
Bilik last, room 8. Ni store je. Actually kat bawah ada store kat tangga tu. But situ tak bubuh apa apa pun. Nanti kitaorang dah ada anak anak nanti, campak jela diaorang kat bilik yang bergelar store ni. Hahaha. Nanti barang barang alih je la kat store bawah tu.
And depan bilik ni ada bilik tandas. So, bilik tetamu yang tak ada tandas melekat sekali tu, mandi kat sini la. Ahaa!
Finally dah habis, eo eo.
TO BE CONTINUED
Serius hambar kan? Hahah k bye.
YOU ARE READING
[C] Crush On You
Fanfiction🌸Stastus: Complete 🌸Start; 260817 🌸End; 301217 👉High ranking #197 in fanfiction | 26/12/2017 #162 in fanfiction | 30/12/2017