Tengah duduk syok aku layan Robocar Poli yang tergantung depan aku tiba tiba pintu wad dibuka oleh seseorang. Maka terpancul la muka hanat ni. Rindu doe aku aku dengan Syahira ni.
"Woi kau okay tak? Ni aku bawak makanan favourite kau chicken chop!" Jerit Syahira.
Woi lek lek aku tak pekak lagi tak payah ahh sampai menjerit. Kang aku tarik rambut tu kang haa...
"Okay dah." Aku mengangguk.
"Kau bila boleh keluar?" Tanya Syahira.
"Doktor handsome tu cakap hari ni kalau keadaan aku dah okay hari ni jugak aku balik." Balas aku separuh berbisik.
"Aku rindu nak date dengan kau. Kau kan serai aku muahahahaha!" Tutur Syahira lalu tergelak besar.
Gilerr ke apa? Serai? Err...
"Merepek apa doe kau." Aku memukul bahu Syahira.
"Haa doktor handsome? Mana? Nak tengok gak! Mana tau boleh jadi husband aku muehehhehe."
"Entah entah doktor tu pon dah bertunang ke kahwin ke."
"Err.. dah lah kau mesti tak makan lagi kan? Nah makan aku dah beli makanan favourite kau lagi ni." Kata Syahira sambil membuka polistrin(?)
Ni bertambah sayang kat hanat ni! Caring sungguh!
"Kau suapkan boleh?" Aku mengerdipkan mata banyak kali.
"Eiy tak payahlah nak kenyit kenyit macam tu gedik! Haa cepatlah buka mulut aku suap."
"Yeay sayang Syahira!"
Dia tersenyum.
Unknown POV
"Bang macam tak berjaya je." Aku mengeluh kasar.
"Hmm... aku rasa kita patut buat lagi atas." Kata abangku.
Aku dan abangku smirk.
End unknown POV
Readers POV
Yeah finally! Hari ni aku dah boleh keluar. Duduk wad lama lama pun bosan jugak. Tapi aku tak balik rumah aku. Aku balik rumah mama dan papa. Maklumlah dorang ada sorang je 'princess' mana tak risau kan?
Semasa turun berjalan dari wad aku tanya Aizad yang sedang memimpinku. Sayang betul dia kat aku. Sometime aku rasa nak tumbuk tumbuk je dia sebab geram dengan kecomelan yang beliau ada. Cewahh~
"Awak, apa hadiah special saya tu? Saya tak tengok pun lagi." Kata aku.
"Ouh jap ehh kita pergi lunch dulu nanti dah balik rumah mama awak tau lah. Saya yakin awak mesti suka dengan hadiah tu." Aizad tersenyum menampakkan segaris giginya yang putih.
Aku membalas senyuman Aizad sambil mengangguk.
Unknown POV
Aku menjawab panggilan dari abang aku.
"Dik, prepare. Dorang nak gerak pergi lunch. Nanti kau buat apa yang kita dah rancang." Kata abangku dalam talian.
"Alright." Balas aku lalu mematikan lantas terus berlari ke tempat parkir kereta.
End unknown POV
Readers POV
Seusai lunch aku dan Aizad mengatur langkah kembali ke kereta untuk pulang ke rumah mama.
Tiba di simpang empat yang mempunyai lampu isyarat. Lampu isyarat itu beralih kepada warna merah bererti berhenti.
Aizad menekan pedal brek. Tiada reaksi untuk berhenti malah terus meluru ke hadapan. Kereta kami dirempuh oleh kereta yang datang dari arah lain.
YOU ARE READING
[C] Crush On You
Fanfiction🌸Stastus: Complete 🌸Start; 260817 🌸End; 301217 👉High ranking #197 in fanfiction | 26/12/2017 #162 in fanfiction | 30/12/2017