41💲

122 11 13
                                    

Meow!

"Yash Momo! Neomu kyeopta!" Aira terjerit gembira apabila dia berjaya memakaikan Momo kolar kucing berwarna pink itu dilehernya.

Momo nama diberi oleh Aira sendiri. Ni hadiah daripada Aizad beberapa tahun lalu. Dah besar dan gemuk dah Momo ni. Bulu putih dia pun lebat dan bersih je.

"Yeay! Pandai anak eomma." Aku mrngusap lembut rambut Aira seraya tersenyum.

"Hye anak appa buat apa tu?" Sapa Aizad yang baru turun dari tangga lalu mengambil tempat di sebelah aku seraya mengusap kepala Aira.

"Aira pakaikan Momo kolar ni! Eomma yang pilihkan warna dia. Cantik kan appa?" Tutur Aira sambil mengusap badan Momo.

"Mestilah cantik!" Aizad menaikkan ibu jarinya ke atas seraya tersengih.

"Aira, letak Momo dalam sangkar then Aira pergi bersiap. Appa nak bawak Aira keluar. Ppali siap." Arah Aizad.

Aira mengangguk lantas dicapainya Momo dan menuju di mana sangkar Momo diletak.

"Nak pergi mana?" Soal aku.

"Adalah. Sayang pergi siap dulu." Aizad menepuk pehaku.

"Nae," aku mengangguk lalu mengatur langkah ke bilik untuk bersiap.

Skip

"Alaa kenapa tutup mata?" Soal aku kepada Aizad yang sedang menutup kedua dua belah mata aku menggunakan tangannya.

"Alaa sayang ikut je," Balas Aizad.

"Yela." Tutur aku.

Perlahan lahan tangan Aizad melepaskan mata aku. Aku membuka mata aku. Apa yang aku nampak ialah pantai. Yep sekarang ni keluarga aku holiday dekat pantai ni.

Bukan pantai je aku nampak, meja dinner pun ada. Aishh makanan dia nampak sedap je.

WAIT;---;

Ni nak buat apa ni? ;---;

"Awak nak bu-"

"Shh! Happy anniversary sayang!" Ucap Aizad.

Ahh aku TERlupa!

Pom!

Bunga api yang berbunyi menarik minat aku untuk tengok bunga api tersebut.

Aku menekup mulut aku bila melihat bunga api tersebut. Bunga api itu tertulis 'I Love You Sayang'

Aku mengalihkan pandangan ke arah Aizad. Anak mata aku dan anak mata Aizad bertembung.

Perlahan lahan senyuman aku tersungging. Aku terus memeluk tubuh Aizad.

"Terima kasih." Ucap aku.

"Sama sama." Balas Aizad. Dia meleraikan pelukan.

Aku tersenyum. Aizad membalas senyuman aku.

"Auwww!" Jerit keluarga aku.

Aku memandang mereka. Mereka tengah bersorak sorak.

Aku menggelengkan kepala sambil tersenyum.

"Dik, take your time! Byebye!" Jerit Kaizan lalu keluarga aku beredar masuk ke dalam hotel.

"Kajja makan." Aizad menarik lengan aku.

Aku mengangguk sambil tersenyum.

Kami bersuap suapan. Alaa pandai pandai la korang imagine. Hohohoho

Skip

Fuh penat! Malam baru sampai rumah. Aku menjeling ke arah jam yang tergantung di ruang tamu. Pukul 11 malam dah.

[C] Crush On You Where stories live. Discover now