05☕

179 18 0
                                    

Hari yang ditunggu tunggu telah tiba.

"Kaizan!!! Mira!!!" Mama melaung diluar bilik dengan menggunakan highnotenya. Kalau tak diguna highnotenya mau tak bangun.

Tapi aku dah bangun pukul 7 pagi tadi lagi. Siap mandi dengan make up lagi haa. Nak berjalan laju je aku ni.

Aku terus capai bag sandang hitam aku lalu terus ke arah pintu dan memulas tombol pintu.

Aku tutup segala air cond kipas dan lampu.

"Awal je an kau dik kalau berjalan?" Soal mama.

Aku hanya tersengih.

Kaizan pun keluar. Ouh dah siap ingat ke membuta lagi.

"Haa dah cepat breakfast" mama mengarahkan kami.

Laju je kami turun tangga mendahului mama. Excited beb walaupun mama tak bagitau destinasi yang mahu dituju. Yela dah lama kami sekeluarga tak keluar bersama.

Masa aku dengan tengah bersarapan Kaizan mama mengarahkan kami.

"Bang, dik bawa swimsuit"

"Nak pergi swimming ke ma?" Tanya Kaizan dengan dahi berkerut.

"Ya and mama nak kenal bakal mak mertua kau dik" ujar mama.

Tersembur susu yang aku minum terkena Kaizan. Kesian dia. Hahaha.

"What ma?!" Soalku dengan mata membutang.

Mama mengangguk kecil sambil tersengih.

"Apa ni ma? Adik baru 18 suruh la abang kahwin dulu!"

"Jodoh tak kemana" balas mama selamba lalu beredar ke dapur.

Kaizan hanya mendiamkan diri.

Aduhh mama ni! Orang pun ada pilihan hati sendiri. Kalau anak dia tu Aizad Fatihi tak apa jugak. Ataupun sehandsome Suga BTS tu tak apa jugak.

💜💜💜💜💜

"Mana kawan mama?" Tanya aku.

"Korang pergi lah mandi dulu" mama memberi signal kepada aku dan Kaizan.

Aku dan Kaizan mengangguk lalu ke tandas untuk menukar baju.

💜💜💜💜💜

Di dalam air pfftt😂

"Bang tolong la aku. Aku tak nak kahwin lagi. Gua masih muda dong" aku merayu dekat Kaizan dengan muka comelku.

"Sorry la dik yang ni aku tak boleh tolong. Kau sembang la dengan mama"

"Dah tu kau tolonglah back up aku"

"Haa yela"

Seusai puas berenang ke sana ke sini goyang goyang sana sini ewahh aku malas nak naik pergi kat mama aku tau mesti bakal mak mertua aku dah sampai.

Tak lama selepas itu Kaizan datang dengan membawa beg pakaian dia dan beg pakaian aku.

"Dik bakal mak mertua kau dah sampai" ujar Kaizan setelah menyerahkan beg pakaianku sambil tersengih.

Aku memberikan pandangan dah-puas-hidup-ke-jantan?

"Lek lek jangan marah" kata Kaizan sambil tersengih.

[C] Crush On You Where stories live. Discover now