26🍥

111 11 5
                                    

"Dik, kau siap cepat pukul 2 petang jap lagi nak keluar." Arah Kaizan.

Aku menjeling ke arah jam yang tergantung di dinding. Pukul 12:30 tengahari baru aku bangun? Ni mesti kes semalam.

Flashback

"Weyh bang dance lagu GO GO pulak! Cepat lah!"

Pukul 3 pagi kitorang duk bising lagi tiga orang aku, Kaizan and Zack. Mama dah masuk tidur tadi.

"Sabor lerr tapir." Kata Kaizan sambil mencari lagu GO GO di dalam playlistsnya.

Aku TERtoleh ke arah Zack. Pfft dia senyum. Aku balas je la hoho. Baru dia kenal perangai cibekk aku.

Lagu GO GO mula berkumandang. Aku dan Kaizan mula menari. Zack sudah duduk di atas sofa. Penat mungkin?

Tapi aku dengan Kaizan tak pernah penat kalau menari huhu.

Habis je lagu GO GO aku baru nak duduk atas sofa. Tengok tengok Zack terlentang dah atas sofa. Nokharom betul.

"Weyh tenuk, bangun." Kaizan kejut Zack sambil tampar tampar pipi Zack.

Aku pon join tampar pipi Zack. Hahah!

Dia bangun dengan muka terkejut. Hoo terkejut kau!

"Apahal doe? Aku ngantuk ni cibai. Jangan kacau." Zack pejam mata balik. And kau tau tak? Dia tarik tangan aku pastu dia peluk aku.

Apa dia ingat aku ni bantal peluk dia? Apakah?!

"Woi tenuk adik aku tu!" Jerit Kaizan. Zack terus tidur dengan selamba taik badak dia.

Eomma! Macam mana nak bangun. Bapak kuat dia peluk.

Kaizan tarik kaki aku.

"Weyh nak tolong agak agak ahh. Nanti kang kaki aku tercabut? Badan still kat sini. Kaki yang kau bawak naik."

"Kau diam."

Aku mencebik.

Tapi aku rasa selesa bila Zack peluk. Hoho. Dah taknak. Aku nak bangun jugak. Kalau peluk tu tak kuat takpelah ni kuat nak mampus! Sesak nafas aku dibuatnya.

Kaizan tarik badan aku. Huaa please be nice!

K fine tak berjaya!

"Woi tenuk bangun!" Kaizan jerit kat telinga Zack. Silap haribulan boleh pekak kawan tu.

Terus Zack bangun dengan mata terkebil kebil. Aku apa lagi lari ahh naik atas. Lepasni Kaizan pulak ke jadi mangsa peluk Zack hoho pasrah je la abang oii.

End flashback

Aku terus ke bilik mandi untuk mandi la. Seusai mandi aku hanya bertuala. Bathrobe entah ke mana pun aku taktau.

"Eh Kai ni pintu ap- oh wow! Indahnya permandangan."

"Woi!" Aku menjerit lalu tutup pintu cepat cepat then lock. Bahaya weyh. Nasib baik aku tak bukak tuala lagi.

_

"Ma, masak apa?" Soal aku.

"Your favourite." Balas mama.

"Uwaa mesti nasi goreng kimchi kan?" Soal aku dengan mata bersinar sinar. Lama beb tak makan nasi goreng kimchi mama.

"Haah special untuk anak mama ni. Eh panggil la dorang sekali."

"Alaa nanti turun lah tu. Dah tak sabar nak makan ni." Kata aku sambil mengosok perut.

"Yela." Balas mama.

"Haa ma, pasni nak pergi mana?" Tanya aku seusai duduk di atas kerusi.

"Buat baju la."

"Baju apanya lagi ma?" Soal aku.

[C] Crush On You Where stories live. Discover now