39🔥

110 15 53
                                    

Aku memarkir keretaku di garaj. Barang barang yang aku beli sebentar tadi aku ambil. Aku mengatur langkah menuju ke pintu masuk utama rumah.

"Mama! Aira! Dah balik ni." Aku melaung. Kaki terus menuju ke dapur.

"Aikk mana pergi orang dalam rumah ni?" Aku bermonolog sendirian.

Barang barang yang aku beli tadi aku letak atas meja. Kaki aku terus menuju ke bilik mama.

Aku membuka pintu bilik mama. Aikk kosong je. Aku tutup balik pintu bilik mama dan ke bilik Kaizan pula.

Aikk tak ada jugak. Pergi mana semua orang? Nak kata hari ni Kaizan ada class dia tak bagitau aku pun semalam. Nak kata mama bawa Aira pergi taman awal lagi baru pukul 12 tengah hari.

Kaki aku terus ke bilik aku. Tombol pintu aku pulas. Mata aku membuntang mulut aku ternganga.

"Hai sayang!" Ucap Shah.

"Kau buat apa kat sini! Kenapa kau ikat dorang!"

Shah tergelak sinis seakan mengejekku. Pisau yang berada di tangannya bermain di leher mama.

"Kau lepaskan dorang sebelum aku call polis!"

Shah bangkit dari bertinggung. Dia tersenyum sinis ke arahku sebelum berjalan ke arahku. Pisau di tangannya digenggam.

Aku hanya berdiri stastik di situ. Kaki aku seperti digam. Shah semakin lama semakin dekat dengan aku.

Kini aku dapat dengar nafas Shah. Aku memejam mata berharap ada yang datang tolong aku dari jantan psycho ni.

Aku membuka mata secara perlahan lahan apabila mendengar deringan phone aku. Mata aku menjeling melihat nama panggilan. Ternyata ianya panggilan daripada Aizad.

Aku memgangkat tanganku secara perlahan lahan untuk menjawab panggilan daripada Aizad itu. Ikon hijau aku slide ke tepi bagi menjawab panggilan itu.

"Kau buat apa!" Shah menepis phone aku. Phone aku terhempas mencium lantas. Aku berharap Aizad dapat dengar apa yang sedang belaku sekarang ni.

Aku berharap sangat ada orang menyelamatkan aku. Aku buntu, aku tak tau nak buat apa apa. Bila bila masa je aku boleh sakit.

"Come here dear," Shah menarik aku di dalam dakapannya.

"Kau pergi mana selama 2 tahun? Kau tau tak aku gila tak ada kau! Kau tau tak aku rindu kau! Aku rindu kau! Hahahhaha!"

Aku memejamkan mata. Tak sanggup aku nak tengok mata jantan psycho macam ni. Aku tak mampu berkata apa apa. Mata aku mula berkaca. Apalah nasib hidup aku ni.

"Aku tanya jawab! Kau pergi mana selama 2 tahun?"

Aku tetap membisu.

"Woi kau pekak ke? Aku tanya kau pergi mana selama 2 tahun? Aku suruh kau jawab pun susah ke?!"

Rambut aku ditarik kasar oleh Shah. Sakit! Sungguh sakit. Air mata aku mulai jatuh.

"A-aku...ba..lik Ko..rea.."

Rambut aku dilepas dengan kasar. Muka aku tersembam di atas lantai.

"Lain kali kalau aku tanya jawab."

Dahi aku ditunjal.

"Kau faham tak?"

Aku mengangguk. Air mata aku deras mengalir.

"Aku tak nak kau angguk. Jawab!"

Pipi aku ditampar. Pedih tak boleh dikata. Memang pedih.

"A-aku.. fa..ham."

[C] Crush On You Where stories live. Discover now