42💤

93 8 18
                                    

Aku, Jeongyeon dan Jihyo berjalan seiring menuju ke kantin. Jihyo mencuit lengan aku. Aku menoleh dengan sebelah kening dijongketkan.

"Tu," Jihyo menjuihkan bibirnya ke suatu tempat.

"Mwo?" Soal aku pelik.

"Tu kau tengok la tempat yang aku juih ni." Arah Jihyo.

Aku mengalihkan pandangan di mana tempat Jihyo suruh aku teng- wait wait omo! Park Jihoon! Husband aku!

Hati aku dah berdugeun dugeun dah ni. Boleh tak aku nak pengsan kat sini lepastu kembali ke mimpi indah aku hari tu. Boleh tak author? Kasihanilah daku T_T

AuthorsiCUTE: Chae, kau seru aku?

Chaeyoung: Yep aku seru kau nak suruh kau kembalikan mimpi indah aku bersama Aizad Fatihi.

AuthorsiCUTE: Tak payahlah. Nanti kalau jodoh kau akan kahwin jugak nanti. Macam aku dengan Yoongi muehehhehehe

Chaeyoung: I'm crying huaaaa author kijamm!

*back to story*

"Chae, kau nampak tak?" Soal Jihyo.

Aku mengangguk tapi mata aku tetap terpaku ke wajah handsome Park Jihoon.

Mata aku ditutup dari belakang. Jangan cakap Jihoon tu yang tutup.

"Dah jalan," Arah Jeongyeon.

"Aku nak jalan macam mana kau tutup mata aku!" Tutur aku dengan nada sedikit tinggi.

"Aish jalan je la. Ppali, aku lapar ni." Kata Jeongyeon.

"Aish yela yela." Aku mengeluh ringan dan meneruskan perjalanan.

"Dah duduk. Ingat, kau jangan curi curi pandang Jihoon. Kalau aku nampak aku cungkil biji mata kau!" Jeongyeon menundingkan jari tepat muka aku.

"Fikir aku takut ke? Kau takkan buat pon." Aku menjelirkan lidah.

"Aku kalau cakap aku akan buat. Kau tak ingat ke si Jaehwan vocal terabur tu cuba tarik skirt kau, aku kan bagi dia penumbuk sedas. Seminggu tak datang sekolah sebab demam." Kata Jeongyeon cuba mengingatkan aku kembali.

Benar kejadian haritu memang menampakkan Jeongyeon kejam macam pembunuh bersiri tapi sebenarnya dia baik dia just nak lindungi aku.

"Suka hati je cakap orang vocal terabur." Jeling Jaehwan seraya menantang dulang yang berisi makanan.

Jeongyeon menjeling Jaehwan kembali. Aishh dorang ni pantang berjumpa ada je nak digaduhkan. Kang aku ship korang kang...

Jeongyeon mula menyinsingkan lengan bajunya. Matanya tetap menjeling Jaehwan. Haa sudah habis lunyai si Jaehwan tu.

Jeongyeon mula mendekatkan mukanya dengan muka Jaehwan. Jaehwan tak berganjak sendikit pun sebaliknya dia hanya membuat muka tak ada apa apa.

Jeongyeon mendekatkan mukanya dan dekat dan dekat dan dekat dan dekat dan dekat dan de-- chup!

Jaehwan mencium pipi Jeongyeon lalu berlari ke arah member dia yang bernama Wanna One sambil tersengih. Huh gedik yang amat! Ada la si Jihoon tu.

Jeongyeon terus terkaku di situ. Jelas terpapar mukanya sedang memerah. Auww Jeongyeon blushing.

"Di sini Chaeyoung mengesahkan bahawa Chaeyoung mengeship Kim Jaehwan dan Yoo Jeongyeon!" Aku menjerit gembira dan Jihyo pon turut bersorak gembira.

"Aish korang ni dah la kajja makan." Kata Jeongyeon. Malu gamaknya.

SKIP

"Hui Chae," Sapa Jimin dari luar tingkap. Yup aku duduk tepi tingkap.

"Mwo?" Balas aku dengan jelingan. Aku tak suka namja ni suka sangat kacau aku.

[C] Crush On You Where stories live. Discover now