Disebabkan hari ni birthday author, author nak buat chapter ni panjang lebar + satu chapter lagi. Means today author update dua chapter lah. Apapun enjoy!.
Beep beep beep!
Jam loceng berbunyi menandakan sudah pukul 6:30 pagi. Aku bersiap seperti biasa untuk ke tempat kerja. Perlahan-lahan senyuman aku terukir apabila peristiwa semalam menular ke mindaku.
Aku ke bawah untuk bersarapan. Aku lihat Kaizan dan mama sudah berada di bawah. Mereka seperti membincangkan sesuatu.
Aku lihat Kaizan memandangku sekilas dan memberi arahan kepada mama menyuruh mama diam. Apa yang mereka bincang sampai tak nak beritahu aku ni?
Aku hanya endahkan dan terus mengambil tempat di sebelah Kaizan dengan senyuman.
"Kau dik semalam pergi kafe BTS dengan funfair bukan nak ajak aku." ujar Kaizan dengan bibirnya dicebikkan.
Mama sekadar memerhati kami. Sesekali dia mengukirkan senyuman. Shoo pretty my mama!
"Entahlah aku pun taktau kawan aku tu nak bawak pergi situ aku just ikut je." balasku sambil menuangkan susu ke dalam gelas.
"Macam aku taktau kau dapat patung Unicorn and boyfriend kau tu dapat patung Kumamon."
Aku sedikit tersentak. Nasib tak tersembur susu ke muka mama.
"Eh boyfriend apa kau ni kawan jela." Aku cuba menafikan. Tapi sebaliknya dia crush aku.
"Kau tu adik aku, aku tau lah kau kawan dengan siapa kau berboyfriend dengan siapa." Ujar Kaizan sambil menggulung pasta menggunakan garpu.
"Kau kenal ke dia?" Soalku.
"Aku kenal la dia Aizad Fatihi kan nama dia?" Balas Kaizan dengan keningnya sengaja dijongketkan.
"Mana kau tahu?" Tanyaku.
"Yang tu nanti kau tau jugak. Mama pun kenal la si Aizad tu." Kata Kaizan.
Mataku sedikit membulat. Wuishh jangan dimarah aku keluar dengan dia semalam sudahlah.
Aku memandang mama. Mama tersenyum. Mama tak marah ke?
"Kau berkawanlah dengan Aizad tu dik. Dia tu baik orangnya, handsome pun hand-" ayat mama dipintas oleh Kaizan.
"Tapi abang lagi handsome kan ma?" Pintas Kaizan dengan sengihan.
"Aihh la yela abang handsome." Balas mama.
"Lagipun mama dah berkenan dengan Aizad tu." Sambung mama dengan senyuman yang tak lekang dari bibir tua itu.
"Tapi ma, siapa bakal husband adik?" Tanyaku.
"Tunggu jela sehari dua nanti kau tau lah siapa bakal husband kau tu." Balas wanita yang berada di depanku ini.
Aku hanya mengangguk. Tak sabar nak tau siapa bakal imamku. Aku masih tak dapat klu siapa bakal imamku itu.
"Dah habis dah dik? Jom." Tanya Kaizan.
"Dah. Jom." Balasku lantas menyalami mama. Mama membalas dengan mengusap rambutku.
❤💙💚💛💜
"Hai Mira, manis je awak harini." Tegur Aerissa apabila terserempak di kedai sushi.
"Eh Aerissa, hehe awak pun sama lah." Balasku.
"Awak beli sushi ke?" Tanya Aerissa.
"Haah." Balasku lalu menyambut plastik yang berisi sushi.
YOU ARE READING
[C] Crush On You
Fanfiction🌸Stastus: Complete 🌸Start; 260817 🌸End; 301217 👉High ranking #197 in fanfiction | 26/12/2017 #162 in fanfiction | 30/12/2017