"Chim, Kook, kenapa pakai tuxedo ni?" Soal Taehyung pelik. Mau tak pelik nak balik dorm pakai dorm. Nak kata ada awards tak ada pulak.
"Ahh Tae punya ada kat sana. Pakailah." Kata Jimin seraya menundingkan jari ke arah tuxedo Taehyung yang elok digantung.
"Kita kan nak balik dorm. Ada awards ke?" Soal Taehyung dengan muka cuak. Kalau ada awards dia dah lah tak practice nak perform nanti.
"Alaa pakai je la hyung. Malam ni je." Kata Jungkook sambil membetulkan rambut kelapanya.
"Korang tak ingat birthday aku ke?" Soal Taehyung. Bunyi ayatnya sedikit kendur. Kesal mungkin tiada seorang pun yang wish. Selalunya setiap tahun mereka akan wish.
Jungkook dan Jimin tersentak. Aksi mereka yang sedang bersiap siap tadi terbantut. Nak tak nak Jungkook jugaklah kena mainkan peranan.
"Mana ada kitorang lupa. Kitorang bawak hyung pergi pantai hari ni sebab nak celebrate birthday lah. Nak buat party kitorang tak mampu." Kata Jungkook.
"Gomawo korang. Macam mana pun aku hargai." Kata Taehyung.
"Saeng il chukae Kim Taehyung!" Ucap Jungkook dan Jimin serentak. Mereka berpelukan buat seketika.
"Gomawo korang." Kata Taehyung. Dia tersenyum.
"Dah kajja." Kata Jimin.
SKIP
"Nayeon unnie!" Panggil aku.
"Mwo?" Soal Nayeon yang sedang bersiap.
"Cantik tak?" Tanya aku.
"Woahh jinjja kyeopta Chae!" Mata Nayeon membulat melihat aku dengan dress hitam.
"Huh baguslah. Unnie pun cantik!" Aku menghela nafas lega dan memuji Nayeon.
Semua member Twice sudah siap dengan bersarungkan dress berwarna hitam. Tema dia hitam.
"Kajja, kita kena cepat!" Kata Jihyo yang baru sahaja mendapat panggilan dari Seokjin sunbae. Aku mengangguk lalu keluar dari dorm.
SKIP
Aku menglihat sekeliling dorm huh memang cantik! Tengoklah siapa punya hasil kerja. BTS, TWICE dan WANNA ONE
Kek, Hoseok sunbae bawa keluar. Lilin dihidupkan. Katanya birthday boy dah nak sampai.
Wanna one sudah datang. Mana aku nak menyorok ni! Huaaa Jihoon mesti handsome kan.. oksigen oksigen. Haa nyelit je la kat Tzuyu ni haa dia kan tinggi.
Blackpink, Seventeen, Got7 dan pelajar Seoul Art Highschool sudah berada hanya menanti birthday boy sampai je ni haa.
Lampu sudah terpadam. Kereta yang dipandu oleh Namjoon terparkir betul betul di hadapan dorm.
"Eo hyung, black out ke?" Soal Taehyung yang baru turun dari kereta.
"Ye la kot." Balas Namjoon.
"Tae kau pergilah masuk dulu. Aku, Jimin dengan Jungkook nak bawak masuk barang ni." Arah Namjoon.
"Nae." Tanpa banyak tanya Taehyung terus berjalan masuk ke halaman dorm.
"Woi woi ready." Kata Yoongi bila mendapat kesan bunyi tapak kasut Taehyung mula berjalan.
Pintu dorm dikuak oleh Taehyung. Dia mencari suis lampu tapi terbatal niat dia untuk membuka lampu.
"You know it all
You’re my best friend
Achimeun dasi ol geoya~"Jungkook menyanyi part Taehyung lagu Spring Day. Dia berjalan ke arah Taehyung dan memegang bahu Taehyung.
"Saeng il chukae hamnida~ saeng il chukae hamnida~ saeng il chukae Kim Taehyung~ saeng il chukae hamnida!" Semua orang di dalam dorm itu menyanyi kepada Taehyung.
YOU ARE READING
[C] Crush On You
Fanfiction🌸Stastus: Complete 🌸Start; 260817 🌸End; 301217 👉High ranking #197 in fanfiction | 26/12/2017 #162 in fanfiction | 30/12/2017