Hari ni aku dah start kerja dekat syarikat Aizad and aku personal assistant dia. Takpe la setiap masa aku bole kawal dia. Kot kot la dia mengedik dengan perempuan lain.
Orang lelaki ni bukan boleh percaya yang muka baik pun ada yang perangai jahat mengalahkan setan. Bila takut kantoi dengan bini mula la cover pastu nak buat orang cair pulak.
Ni haa aku dah membebel SJJSKAKSKALSLDNJDJSKSKSKX
"Sayang, awak dah siap ke?" Tanya Aizad.
"Erm dah." Aku balas dengan acah acah still merajuk pasal semalam.
"Sayang..." Panggil Aizad. Geli pulak aku dia panggil macam tu.
Aku tidak terus menjawab.
"Awak marahkan saya lagi ke pasal semalam?" Tanya Aizad.
"Tak la tak marah pun." Jawab aku lalu memgambil tas tangan yang berada di atas katil dan keluar dari bilik.
"Sorry la saya tak sengaja." Aizad membuntuti aku turun tangga.
Aku terus turun ke dapur dan biarkan Aizad. Biar dia. Kita perempuan kena jual mahal sikit ni tak lelaki pujuk rayu dah cair.
"Puan duduklah, saya masak mee goreng je." Kata maid aku yang baru mula berkena hari ni.
"Sedapnya bau!" Puji aku.
"Hehe, oh tuan duduklah." Kata maid aku sejurus melihat Aizad.
"Mee goreng wah!" Jerit Aizad teruja. Nak buat orang ketawa la tu. Jangan harap! Tak!
Aku terus makan tanpa pedulikan Aizad yang usaha nak happykan aku. Hell no kalini aku takkan cair dengan dia.
Seusai makan aku terus mengambil high heels aku dan tunggu kat luar. Aizad pun dah keluar. Aishh!
"Sayang, kenapa dengan awak? Awak tau tak kalau wife tak bercakap dengan husband dia, tak bau-" Belum sempat dia menghabiskan ceramahnya aku terlebih dahulu memotong.
"Ish cepatlah! Tak payah nak berceramah sangat." Kata aku lalu masuk ke dalam kereta mewah milik Aizad. Dia menggeleng kepala lalu terus masuk ke dalam kereta.
_
"Selamat pagi tuan, puan." Ucap seorang perempuan berpakaian lengkap yang bertugas di kaunter apabila Aizad menapak di kaunter itu.
"Naddy, El mana?" Soal Aizad.
"El pergi toilet tuan." Jawab Naddy.
"It's okay. Nanti suruh dia ke bilik saya." Arah Aizad.
"Baik tuan." Balas Naddy lalu membongkokkan badannya sedikit tanda hormat.
Sebelum aku dan Aizad beredar, sempat lagi Naddy tersenyum ke arah aku. Aku hanya membalas dengan senyuman kekok. Aku terus mengikuti langkah Aizad.
"Awak duduk dulu sini. Saya nak cari El." Arah Aizad setelah sampai di muka pintu bilik pejabatnya. Cis bukan nak hantarkan sampai dalam.
Lambat lambat aku mengangguk. Dia tersenyum. Oh gosh! Handsomenya! No no no Mira kau kena jual mahal k jual mahal. Jangan cepat sangat cair dengan Aizad Fatihi tu.
Aku terus masuk ke dalam bilik pejabatnya. Aku menghenyak punggungku di atas sebuah sofa yang terdapat di dalam bilik pejabat itu.
i modeun geon uyeoni aninikka
unmyeongeul chajanaen durinikka
DNASiapa pulak call ni. Bini CEO baru je duduk ni.
Aku membuat muka menyampah. Shah Ikmal lagi. Dah nak ada bini kan kacau bini orang lagi kenapa? Eiyy!
YOU ARE READING
[C] Crush On You
Fanfiction🌸Stastus: Complete 🌸Start; 260817 🌸End; 301217 👉High ranking #197 in fanfiction | 26/12/2017 #162 in fanfiction | 30/12/2017