04🍹

222 18 0
                                    

"Fuh penat" ujarku lalu menghempas badan ke katil.

Jam di dinding terus berdetak ahhh. Ehh ehh.😂

Jam di dinding menunjukkan tepat pukul 8 malam.

Setelah hilang penat. Aku capai tuala Unicorn aku dan mandi.

Wahh lega badan! Aku pakai pijama, sikat rambut dan turun ke bawah untuk makan malam.

"Haa dik macam mana kerja?" Soal mama setelah aku mengambil tempat disebelah Kaizan.

"Okay je ma" balasku sambil tersenyum.

"Dah dah jom makan lapar ni" Kaizan mencelah sambil tersengih.

Aku menjeling Kaizan. Kaizan menjeling aku balik. Jeling menjeling auww!😂

Seusai makan aku mengemas segala benda lauk dan basuh pinggan.

Kaizan pulak dah mula bukak tv. Nak tengok movie katanya.

Mama pun dah pergi depan join Kaizan. Aku naik ke atas jap ambil phone dan turun bawah balik.

Aku mengambil tempat di bawah sofa dengan Kaizan.

"Cerita apa bang kau nak tengok ni?" Tanyaku.

Kaizan tak jawab pertanyaanku. Dia terus ke suis untuk menutup lampu. Aku hanya memerhatikan gerak geri Kaizan.

Mama rilek je sambil makan biskut chipsmore kegemaran aku dengan Kaizan.

"Kau pehal tutup lampu?" Tanyaku lagi.

"Tunggu jela banyak tanya lah kau ni" balas Kaizan sambil tangannya sibuk memasukkan cd ke dalam dvd player.

Dan jeng jeng jeng..

Maka keluarlah mahkluk budak patung ni

Annabelle.

Dalam hati aku dah lama aku memaki hamun si Kaizan ni. Aku ni dah lah penakut tapi suka cerita hantu ni.

Kaizan ni pun bukan nak bagitau awal awal. Kalau tak, boleh aku pergi kencing siap siap.

Tiba part yang menyeramkan aku peluk kaki mama. Mama macam tak ada reaction apa apa. Aku tengok lah mama. Laa dah tido ke. Aku ambil lah balang chipsmore yang masih ada kat tangan mama.

Part yang menyeramkan lagi. Aku peluk Kaizan pulak. Tido jugak ke mamat ni. Yahh tinggal aku sorang!

Aku like nak nangis. Aku pun dengan tutup mata sebelah pergilah stopkan movie tu. Tak sanggup aku nak tengok sorang sorang.

Belum sempat nak stopkan Kaizan bersuara.

"Haha takut kau dik?" Soal Kaizan.

Bahuku naik ke atas kerana terkejut. Ishh babi ops terlepas.

"Kau saja je kan!" Balasku sambil menumbuk bahu Kaizan.

Kaizan gelakkan aku.

Aku pun start menangis kat dada Kaizan. Eh jap asal aku nak nangis pulak ni? Hahaha.

Aku rasa Kaizan pun dah mengantuk. Dia tolak aku sikit. Bukan tolak ganas tu. Tolak ketepi sikit. Dia bangun dan tutup segala dvd dengan tv tu.

Lepastu Kaizan naik atas tinggal aku dengan mama kat bawah. Aku malas nak naik takut beb. Teringat muka budak Annabelle tu.

Tak lama lepastu Kaizan turun dengan toto, selimut dengan 2 biji bantal. Dia pun arahkan aku suruh bentang. Aku hanya akur.

Kitaorang pun kejutlah mama yang sudah lama pergi Korea. Cehh.

[C] Crush On You Where stories live. Discover now