Pagi hari ni lain sikit sebab ada Kaizan. Apa yang lain aku sendiri pun tak tau. Tapi memang lain.
Aku masak mee goreng je pagi ni. Banyak jugak la aku masak. Hoho. Aku naik atas nak kejutkan dua orang makhluk bumi tu. Aku nak kejutkan Aizad dulu.
Aku lalu bilik Kaizan aku tengok celah celah pintu yang terbuka sikit. Apa yang aki nampak Kaizan tengah menari lagu 'Signal by Twice' depan cermin.
"Pfffftt! Hahahahahaha!" Aku gelak besar. Aku terus masuk bilik dia.Dia tengok aku pelik plus dahi berkerut.
"Kau dah kenapa gelak?" Soal dia.
"Kau menari lagu Twice? Hahaha!" Balas aku dengan gelakan besar.
"Suka hati aku lah." Balas Kaizan seraya menggulingkan anak matanya ke atas.
"Yang kau menari kat sini dah kenapa? Cukup ke kau menari depan cermin kecik ni?" Tanya aku.
"Actually tak." Balas dia.
"Kau ni asal la bengap sangat?" Soal aku.
"Apa kau ni?" Soal Kaizan balik. Soalan berbalaskan soalan.
"Kenapa kau tak menari je kat dance studio aku dah tau cermin tu kecik." Balas aku.
"Kat mana? Aku mana lah tau." Tanya Aizad lalu menggaru kepalanya yang tiba tiba gatal.
"Lain kali kau bukak je semua bilik. Yang berkunci tu kau tak payah lah nak rempuh pulak." Balas aku.
"Lerr mana lah aku tau." Ujar Kaizan. Dia menghentakkan kakinya ke lantai. Eiyy ingat comel arnab ni?
"Sini kau." Ujar aku lalu menarik kepala arnab tu dan letak kat ketiak aku. Ketiak aku harum okahhh!
"Ish kau ni tercabut kang kepala aku. Kau bawak kepala je nanti badan aku kat sini." Kata Kaizan. Macam ugut pun ada.
"Eiy kau ni geli lah bodo." Balas aku lalu mencepuk kepala dia dan lepaskan.
"Ni kau dance lah puas puas." Kata aku bila dah bukak pintu dance studio itu.
"Wow daebak weyh!" Puji Kaizan.
"By the way jom lah dance sekali. Aku dah lama tak dance." Kata aku.
"Jom laa!" Ajak Kaizan lantas menarik tangan aku.
"Eh jap weyh. Bang better kau pergi makan dulu. Nanti sejuk tak sedap." Arah aku.
"Haa okay lepas tu kita dance?"
"Ye la bang oit. Aku nak kejut Aizad jap." Kata aku.
Kaizan hanya balas dengan anggukan lalu turun ke bawah untuk makan.
--
"Awak, bangun. Dah pagi ni." Aku mengejutkan Aizad.
Dia mengeliat sebagai reaksi.
"Saya dah masak jom lah makan. Kaizan dah ada kat bawah." Kata aku.
"Awak pergilah makan dulu dengan Kai. Saya pening kepala la." Arah Aizad.
"Okay. Sorry ganggu awak." Pinta aku lalu merangkak turun ke bawah untuk makan.
"Mana Jad weyh?" Tanya Kaizan setelah nampak kelibat aku turun ke bawah.
"Dia nak tidur lagi. Pening kepala katanya." Jawab aku lalu mengambil tempat di depan Kaizan.
Kaizan hanya meng 'oh' kan saja.
Aku mula menyuapkan mee ke dalam mulut aku.
++skip
"Woii salah la!"
YOU ARE READING
[C] Crush On You
Fiksi Penggemar🌸Stastus: Complete 🌸Start; 260817 🌸End; 301217 👉High ranking #197 in fanfiction | 26/12/2017 #162 in fanfiction | 30/12/2017