23🍞

104 11 2
                                    

"Awak pergi mana tadi dengan El?" Tanya Aizad yang baru sahaja melihat aku masuk ke dalam bilik officenya.

"Perlu ke tau." Balas aku dingin.

"Saya tanya je. Tak boleh ke?" Tutur Aizad.

"Tak." Balas aku ringkas.

"Erm okay." Aizad mengangguk.

"Saya balik dululah tak sedap badan pulak." Kata aku kira kira mahu beredar.

"Awak nak saya hantarkan pergi ke klinik?" Soal Aizad prihatin.

"No need." Balas aku lalu menarik pintu untuk keluar.

"Aihh." Aizad mengeluh.

Kringgg! Kringgg! Angkatlah bodo!

Iphone Aizad berdering menunjukkan ada orang call.

"Hello you, malam ni jom keluar? Bosanlah tak ada you."

"I kena pujuk Mira dulu dia merajuk dengan I dah dua hari."

"Ish mengadalah dia tu!"

"I pujuk sekejap je. I buat aegyo nanti cairlah dia."

"Yela see you later."

"Okay baby."

_

Aku menelefon Syahira.

"Babe, jom lepak malam ni?"

"Tempat biasa ke?"

"Haa. But jangan bawak adik adik kau si Ain dengan Zahirul pulak nanti satu hal tak boleh masuk."

"Alah aku tau lah. Haa nak pergi pukul berapa ni?"

"Aku nak kau pukul 8 malam ada betul betul kat situ."

"Alright."

"And one more thing, pakai semua hitam."

"Why?"

"Jangan banyak tanya. Pakai je."

"Yela yela."

End call

Kenapa aku ajak Syahira lepak lagi? Tak tak actually aku bukan nak lepak saja saja, lepak ada makna. Actually aku ada syak satu benda tak kena dengan Aizad.

And lepas aku keluar dari bilik office Aizad aku tak turun bawah terus sebab aku dengar phone dia berbunyi. So, aku dekatkan telinga aku kat pintu bilik dia.

Dia nak keluar malam ni. Lepas habis je dia bercakap dengan orang yang dalam phone tu, phone aku pulak berbunyi. Aku cepat cepat keluar dari office.

Bila sudah jauh dari bilik Aizad, aku terus tengok siapa nama pemanggil itu. Shah Ikmal! Aku terus menjawab panggilan tersebut.

"Hello?"

"Awak dengarkan apa yang Aizad cakap tadi?"

"Ye dengar. Tapi macam mana awak boleh ta-"

"Better awak ikut dia malam ni. Awasi dia. And tengok sendiri dengan mata kepala awak apa yang dia buat."

"Kenapa pulak?"

"Kalau awak nak tau sebabnya, awak cubalah."

"Urm okay saya cuba."

"Don't worry saya akan perhatikan awak dari jauh. Saya nak pastikan awak selamat kalau jadi apa apa nanti."

"Okay thanks."

End call

_

"Sayang, boleh tak saya nak lepak dengan kawan saya?" Tanya Aizad yang baru keluar dari bilik mandi.

[C] Crush On You Where stories live. Discover now