14🍭

139 18 0
                                    

Dah seminggu kami duduk sebumbung. Kini tiba masa yang aku nantikan. Honeymoon! Kitaorang akan gerak balik rumah mama harini.

++skip

"Korang nak honeymoon kat mana ni?" Tanya mama setelah mengambil tempat di hadapan aku dan Aizad di sofa yang terletak di ruang tamu.

Aku dan Aizad sudah memandang satu sama lain lalu memberikan senyuman. Kami memandang mama kembali.

"Korea dan Jepun." Jawabku dengan teruja.

"Woah~ best lah!" Sampuk Kaizan yang entah dari mana datang lalu mengambil tempat di sebelah mama.

"Haah teringin jugak nak pergi negara orang." Aizad bersuara.

"Korang pergi berapa hari ni?" Tanya mama lagi.

"Seminggu je ma." Balas Aizad.

"Ouhh dah pergi tu jangan lupa bawak balik buah tangan." Kata mama lalu tersenyum.

"So korang bila pergi ni?" Tanya mama lagi.

"Flight petang esok." Jawabku.

Mama mengangguk.

Kami pun meluangkanlah masa yang ada bersama.

"Ma, balik dulu la." Pamit aku.

"Haa iyelah. Aizad hati hati drive." Pesan mama.

"Iye ma." Balas Aizad dengan anggukkan.

Kami pun keluar dari perkarangan rumah itu.

Sampai di rumah terus aku naik ke atas nak pack baju baju semua tu.Satu jam juga aku mempack baju baju yang akan ku bawa. Rasa tidak sabar mula menyelubungi diri ini. Maklumlah ni first time aku fly ke negara orang.

++skip

Ya guys! Kitaorang dah sampai KLIA flight kitaorang pukul 5 petang. So Aizad memutuskan untuk pergi makan dulu memandangkan sekarang baru pukul 3:30 petang.

Pengumuman sudah dibuat. Aku dan Aizad sudah beratur untuk check passport dan beg beg.

Uyeahh finally dah ada dalam flight. Aku mencucuk earphone aku di Iphone aku dan aku buka lagu 'Once Again - Kim Na Young'. Aizad mencabut sebelah earphone aku dan pakai ditelinganya. Kini kami berkongsi earphone.

 Kini kami berkongsi earphone

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

++skip

Welcome To Korea!

Setelah beberapa jam duduk dalam flight, kami pun tiba di Incheon International Airport! Kami mencari pemandu pelancong yang kami sudah tempah khas. Pemandu pelancong itu orang Malaysia senanglah sikit nak bertutur.

Seorang lelaki dalam berusia 40 an itu melambai lambai ke arah kami. Kami terus menuju ke arahnya.

"Encik Aizad?" Tanya pemandu pelancong itu ingin kepastian.

[C] Crush On You Where stories live. Discover now