40🔫

138 12 64
                                    

Aku dan Aizad berjalan masuk ke dalam rumah. Aihh la rindunya aku dengan rumah ni. Rumah yang penuh dengan kenangan.

"Eomma, ni rumah kita ke?" Tanya Aira yang memegang tanganku.

"Nae ni rumah kita." Aku tersenyum.

"Kajja tolong appa angkat barang. Kesian appa angkat sorang sorang." Aku mengusap rambut Aira sambil mata memandang Aizad yang sedang mebawa turun barang dari kereta.

Aizad tersenyum ke arah aku dan Aira. Aku dan Aira pon ke arah Aizad dan mengangkat barang barang masuk ke dalam rumah.

Skip

"You! I dah balik ni." Laung Elvina.

Aku memandang Aizad yang menolong aku mengemas barang. Aizad pun kelihatan terkejut.

Pantas Aizad berlari keluar dari bilik dan turun ke bawah. Aku memandang Aira yang menarik narik hujung bajuku.

"Siapa datang eomma? Macam orang gila menjerit je."

"Aipp jangan cakap macam tu eomma tak ajar awak cakap macam tu. Kajja turun." Aku mendukung Aira.

"Mianhae eomma." Ucap Aira.

"Gwaenchanna, next time jangan cakap lagi macam tu. Arasseo?" Kata aku sambil menurun tangga.

"Nae arasseo eomma." Jawab Aira lalu tersengih.

Aku menarik hidungnya. Aish kyeopta!

"Aizad! Kenapa bawa perempuan pembawa sial ni?" Soal Elvina.

Pang!

Satu tamparan singgah di pipi Elvina. Kelihatan muka bengis Aizad.

"Kau jangan nak cakap macam macam dengan isteri aku!"

"Tapi I isteri you jugak kan. Perempuan ni mesti bomoh you kan?" Elvina memandang tajam mata aku.

"Entah entah anak yang dia dukung tu anak lelaki lain selama dia hilang 2 tahun." Sambung Elvina lagi.

Air mata aku mula jatuh. Aira melihat aku. Aira menyeka air mataku.

"Eomma, kan Aira dah cakap dia gila. Dia tuduh Aira anak orang lain." Gumam Aira.

"Aira anak appa la! Appa Aira Aizad Fatihi! Ahjumma yang tak sedar diri. Kesian eomma Aira. Hari hari Aira tengok eomma Aira nangis. Ahjumma tak rasa apa yang eomma Aira rasa. Eomma selalu cakap "Eomma tak nangis dah" tapi eomma tetap nangis. Aira tau mesti sakit. Kalau tak, kenapa eomma Aira tak berhenti nangis. Bila jumpa appa Aira, baru Aira nampak eomma Aira bahagia. Aira minta maaf kalau Aira terkasar bahasa. Aira sayang eomma dan appa Aira."

Aku terkaku dengan kata kata Aira. Ya betul, hari hari aku nangis. Bila Aira nampak aku, aku seka air mata aku dan aku react macam tak ada apa apa.

Aira menyeka air mata aku. Dia memeluk aku. Aku membalas pelukannya. Dia meleraikan pelukkan lalu memimpin aku naik ke atas kembali.

"Elvina, aku ceraikan kau." Kata kata keramat itu terucap di mulut Aizad.

"A-aizad! You tak sayang I ke?"

"Baliklah El. Aku tak nak tengok muka kau lagi kat sini. Aku nak bahagia dengan isteri aku Mira dan anak aku Aira." Aizad menolak tubuh Elvina keluar dari rumah dan terus mengunci pintu.

"Aizad! Bukalah pintu! You tak sayang I ke? Aizad!" Elvina mengetuk pintu berkali kali tapi dihiraukan oleh Aizad.

"Sayang, awak okay tak?" Soal Aizad. Dia mengambil tempat di sebelah aku.

Aku mengangguk dan tersenyum.

"Betul ni?" Aizad menjongketkan keningnya.

"Ye betul la."

[C] Crush On You Where stories live. Discover now