Aku menonyoh mataku apabila cahaya matahari suka suki je masuk dalam mata aku. Aku pandang sebelah aku dan aku tersenyum. Aizad tidur lagi aku malas nak kacau. Tanpa tengok jam aku terus bangun.
Aku mencapai towel dan bathrobe aku dan terus menuju ke bilik mandi untuk mandi. Sejurus mandi, aku mencari pakaian yang elok sikit nak masuk rumah baru kan.
Oh ya, harini aku akan masuk rumah baru tak payahlah susahkan mama tanggung aku lagi. Rumah baru yang aku nak masuk ni rumah Aizad sendiri so dia memang duduk sorang sorang walaupun rumah parents dia dekat.
Okay dah siap! Aku just tempek foundation, bedak dan blusher. Aku calit sikit mascara dan lipstick favourite aku. Seterusnya aku ke almari aku nak lari dari rumah la ceh ceh tak tak.
Aku ambil bagasi pink aku dan aku lipat semua baju seluar skirt haa ada lah benda benda important. Paham paham la. Kalau tak paham tu aku tak tau lah. Sekejap je dah settle lipat cincai cincai sudahlah nanti sampai sana nak bukak balik.
Then aku buka semua poster poster BTS aku dan aku letak dalam kotak yang tertulis 'BANGTAN IN DA HOUSE'. Segala benda kpop aku just campur je nama je Bangtan tapi campur hapak je.
Heel dan sneakers aku yang berlambak tu aku letak dalam satu kotak. Kotak tu ada nama k 'Shoes Is My Life. Macam mana hang nak jalan kalau takdak kasut?' Haa tudia nama! Hang apa tau?
Handbag aku yang berlambak tu? Haa sudah.. Of course la letak dalam kotak jugak I taknak rosakkan benda benda favourite I okay. Okay kotak ni pun ada nama 'Hang jangan dok curi handbag handbag aku. Hang nak, hang pi beli sendiri!' Okay itu.
Haa aku bertepuk tangan settle sudah! Alaa bawa sikit sikit dah lah dulu. Baju pun aku takdalah bawa lari semua. Ada je 20 helai aku tinggal. Nanti balik sini tak payah bawak bagasi besar besar dah.
Penat betul si Aizad ni aku kemas ktung ktang ktung ktang dia tak bangun bangun pun lagi. Aku turun bawah nak tolong mama buat breakfast.
Ehh awal pula mamat Kaizan ni duduk sini. Aku mengambil tempat di hadapan Kaizan. Baru nak tolong mama dah siap haa! Mama masak speacial untuk anak menantu dia. Just nasi goreng kimchi je. Aku pun tak tau mana mama dapat resepi nasi goreng kimchi tu.
"Haa dik pergi panggil Aizad tu breakfast dah siap ni." Mama mengarahkan aku.
Aku mengangguk lalu meninggalkan dua beranak itu dan aku terbang menuju ke hati sang suami. Eh eh ke bilik untuk kejut sang suami. Aku terbang k terbang. Bukan berjalan bukan merangkak bukan berguling bukan meniarap.
"Awak..." panggil aku dengan gediknya. Eh eh sorry not my style. Aku terus lompat atas katil ala macam budak budak tu. Dan aku menjerit.
"Aizad Fatihi Bin Dato Zaffran!!! Bangun!!! Dah pagi!!! Pergi mandi!!! Lepastu breakfast!!!" Jerit aku. K habis dah.
Aizad terus bangun dengan mata terkebil kebil. Aku terus peluk dia.
"Eiyy muchukk~ pergi mandi cepat!" Aku terus capai towel dan bathrobe dia dan aku tolak dia masuk dalam bilik mandi. Lembab sangat aku tolak jela.
#savagewife2k17 #Aizadtabah
Dia pun dah settle mandi. Dia pandang aku dengan muka tak puas hati. Aku pun terkam dia meow! Eh eh tak terkam lagi k! Dia pergi kat aku then dia serabaikan rambut aku.
"Sakai." Kata Aizad lalu tergelak kecil. Dia pun memakai pakaian yang telah aku sediakan di atas katil. Dia settle pakai baju dah. Dia pergi dekat meja favourite aku of course lah meja make up.
Dia ambil deodorant(?) aku then pakai. Pehal doe lelaki ni pakai aku punya. And dia ambil aku punya perfume. Hey! Apa ni pakai orang punya! And dia ambil sikat rambut aku pula. Dia sikat rambut dia. Aku pandang dia tak puas hati.
YOU ARE READING
[C] Crush On You
Fanfiction🌸Stastus: Complete 🌸Start; 260817 🌸End; 301217 👉High ranking #197 in fanfiction | 26/12/2017 #162 in fanfiction | 30/12/2017