15🍔

172 18 3
                                    

Puk pap puk pap. Okay okay intro dia😂.

Enjoy!

DAY 1

Pagi pagi lagi kami sudah bersiap. Harini kami akan pergi Nami Island! Yeay! Diorang kata rugi kalau datang Korea tak pergi Nami Island. So kami pun pergilah harini nak rasa sendiri best dia.

Harini kami mengenakan hoodie. Aku pakai of course lah colour favourite aku. Pink! Aizad pakai colour grey. And kami pakai cap bagi nampak suami isteri swag. Haa acahh la. Swag lah sangat.

Kami turun ke bawah untuk menunggu Pak Hashim

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kami turun ke bawah untuk menunggu Pak Hashim. Kami duduk di lobi utama hotel itu. Selalunya dalam 1 minit dah sampai. Lambat pulak dia. Maybe jalan jam kot?

Dalam 5 minit Pakcik Hashim pun sampai. Dia mengukirkan segaris senyuman ke arah kami. Kami pun membalas dan terus mengorak langkah.

"Mianhae, pakcik lambat." Pinta Pakcik Hashim setelah melihat kami masuk.

"Gwaenchana." Balasku sengaja menggunakan bahasa Korea. Iyalah dah Pakcik Hashim guna bahasa Korea, kita pun gunalah jugak.

"By the way annyeong Hashim ahjusshi!" Ucap aku.

"Nado annyeong!" Balas Pakcik Hashim.

"Ahjusshi, today kitaorang nak pergi Nami Island!" Kata Aizad yang lama berdiam diri.

Aku menjeling ke arah Iphonenya. Ouh search pasal Nami Island rupanya.

"Arraeseo!" Balas Pakcik Hashim.

"Ahjusshi kita pergi breakfast dulu okay." Arah Aizad.

"Nae, arraeseo." Pakcik Hashim mengangguk.

Restaurant🍚

"Ahjusshi, nak duduk mana tu meh lah duduk sekali." Aizad memanggil Pakcik Hashim kerana Pakcik Hashim memilih meja di sebelah kami.

"Eh takpa ke dengar kamu berbual?" Tanya Pakcik Hashim.

"Takpa ahjusshi mari lah." Panggil aku pula.

Pakcik Hashim pun mengambil tempat di sebelah Aizad.

"Ahh korang nak pergi Nami Island naik bas ke keretapi?" Tanya Pakcik Hashim.

"Kalau naik bas berapa won?" Tanya Aizad.

"Tak melebihi 3000 won pun." Balas Pakcik Hashim.

"Kalau keretapi?" Tanya aku pula. Macam best je kalau naik keretapi kat Korea.

"Dalam 2050 won je." Balas Pakcik Hashim.

"So, korang nak naik yang mana? Ahjusshi tak boleh hantar kamu sampai Nami Island sebab nanti korang kena naik zip wire atau ferry." Tanya Pakcik Hashim.

[C] Crush On You Where stories live. Discover now