"Psst, korang,"
Namjoon mengejutkan member BTS kecuali Taehyung. Pukul 3 pagi pulak tu. Harini semua member tidur kat dorm sebab esok sekolah. Bila ada masa je boleh balik rumah.
Sebenarnya Namjoon baru ingat plan dia petang tadi. Semasa dia berjalan pulang ke dorm bersama Jimin, tiba tiba sel sel otak dia terhubung. Sexy brain kan.
Seokjin mula memberi reaksi. Dia bangun duduk dari berbaring tetapi matanya masih tertutup. Penat sangat kot practice dance tadi.
"Seokjin hyung,"
Panggil Namjoon memaksa Seokjin untuk membuka mata.
Seokjin cuba membuka mata. Dia menonyoh matanya.
"Erm mwo?" Tanya Seokjin dengan tangannya masih menonyoh matanya itu.
"Tolong aku kejutkan semua member kecuali Taehyung. Jebal.."
Pinta Namjoon. Matanya sengaja dikerdipkan banyak kali.
"Yela." Seokjin mengangguk lalu mengejutkan Jimin yang tidur sambil menghisap ibu jarinya. Lahai cutenya
Namjoon pula mula mengejutkan Hoseok, Jungkook dan Yoongi. Taehyung kita palau dia muahahhahaha..
Hoseok dan Jimin mula bangun lalu duduk. Mereka berdua cuba untuk membuka mata.
"Seokjin hyung, aku pergi ruang tamu dengan dorang tau. Nanti kalau semua dah bangun hyung bawak dorang pergi ruang tamu tau." Arah Namjoon lalu menarik Hoseok dan Jimin ke ruang tamu.
"Nae," Seokjin mengangguk. Dia terus mengejutkan Yoongi dan Jungkook. Susah betul dua orang ni nak bangun dari tidur.
Setelah semua member kecuali Taehyung bangun dari tidur mereka semua membentuk satu bulatan kecil di tengah tengah ruang tamu itu.
"Nak buat apa ni hyung?" Soal Jungkook.
"Shh senyap senyap sikit takut Taehyung terjaga." Kata Namjoon separa berbisik tapi dapat didengar oleh kesemua member yang berada di situ.
"Korang ni tak ingat ke?" Soal Namjoon.
"Ingat? Ingat apa hyung?" Soal Jimin dengan wajah polosnya.
"Esok la..korang tak ingat ke?" Soal Namjoon sekali lagi sengaja mengtest. Aigoo mentang mentang dia sexy brain suka hati je nak test orang.
"Esok, Sabtu 30 Desember 2017- ehh hari jadi Tae la! Baru hyung ingat maklumlah dah tua.." Kata Seokjin dia menepuk dahinya sendiri.
"Ouh ni lah yang kau suruh kitorang berkumpul pagi pagi buta ni?" Soal Yoongi.
"Nae. Petang ni kita kena pergi beli barang tanpa Tae. Kalau bawak Tae mesti dia tau. So, aku nak plan cara bagi alasan yang kukuh." Namjoon smirks.
Puk!
"Tak payah smirk la creepy siot." Hoseok memukul kepala Namjoon.
"Hehehehe." Namjoon sengih.
"So apa plannya?" Tanya Jungkook.
"Macam ni.."
Kesemua member yang berada di ruang tamu itu mula mengatur plan. Semua member bagi pendapat dan pendapat dorang semua boleh pakai! So senanglah party Taehyung berjalan.
"Nae sekarang kita agihkan siapa yang nak pergi beli kek, barang masakan dan hiasan." Kata Namjoon membelek kertas yang masih kosong.
"Aku nak pergi beli kek," Kata Hoseok.
"Okay, bagus bagus." Namjoon mengangguk. Tangannya pula lincah menulis sesuatu atas kertas putih tadi.
"Biar aku yang beli barang masakan." Kata Seokjin pula.
YOU ARE READING
[C] Crush On You
Fanfiction🌸Stastus: Complete 🌸Start; 260817 🌸End; 301217 👉High ranking #197 in fanfiction | 26/12/2017 #162 in fanfiction | 30/12/2017