bab 4 (cemburu)

49 6 1
                                    

"Luq,jomlah lewat dahni"ujar Isyrafi yang baru tersedar dari lamunan

"Now,pukul berapa?"

"8"

"What?!bapakk lambat!!"

"Seriously yes..dah jom"

"OK..jom"

Mereka terus bergegas ke tapak perhimpunan ..tapi pengawas laa katakan ..so chill laa..buatla cek blok kan?

So,start from the day Luqman dengan tak rasminya menjadi reporter tetap untuk cik haikal Isyrafi kita..

Kejam?eh taklah ..apa susah kasi upah sehari 50 ringgit ..don't worry..kerja jalan!

Selesai perhimpunan aku berjalan
Untuk ke kelas tetapi rezeki aku laa kan dapat jumpa kawan lama aku..haa apalagi keluar laa aura peramah aku nii

Dan isyrafi mendekati aku..haih mamat ni nak ape tah!tak habis habis kacau hidup aku!

"Syiqah sembang ape?"soal Isyrafi dengan muka merah padam

Dasar cemburu buta!

"Biarlah saya nak sembang apa pon yang awak sibuk sangat nii kenapa?"

Muka dia terus berubah rentak..bengis nak mati! Kecut aku!

"Kalau sibuk pon kenapa?salah?"

"Takperlu kot rasanya"

"Kalau nak?"

"Takyah menyibuk please!"
Puas kami bertikam lidah dan Luqman lah penyelamat .terpaksa lah dia jadi orang tengah meleraikan pergaduhan kami.

"Diam!"jerkah Luqman.

Kami bertiga tersentak mendengarnya.Apatah lagi Isyrafi lagilah terkejut tak pernah pernah kawannya itu menjerit .Luqman nk mana reti jerkah orang .First time tu!

Tapi kami diam tak lama pon ..pstu sambung balik gaduh!

Zawawi yang terasa telah menganggu terus meminta izin untuk beredar dari situ

"Syiqah,aku pergi dululah"ujar Zawawi

"Haa,yelah yelah nanti kita sembang lagi okeyh?"ujarku pula sekadar berbahasa .

"Tak payah sembang dahlah"ujar Isyrafi

Heih!annoying betullah mamat ni!dasar pakcik!benci!benci!benci kau!

Hilang bayangan Zawawi aku terus memarahi  Isyrafi yang peliknya dia hanya tersenyum dan sesekali dia ketawa?kau rasa?

"Yang kau ni sibuk sangat kenapa?"

"Saja"

"Kenapa kau kacau aku?aku tak kacau kau pon "

"Saja"

Wah selamba betul dia !benci aku dengan keselambaan dia!

Aku terus berlalu pergi dengan hati mendongkol geram.

Kerana Dia..Where stories live. Discover now