"Hi,dear"
"Haii,abang.kenapa call nii?"
"Alaaa,kenapa tak boleh ke kalau nak call Sayang?"
"Eihh,boleh tu boleh cuma pelik."
"Pelik?apa yang pelik?"
"Yela,tak busy ke?abang duduk sana berapa hari lagi?kenapa call?"
"Wow,banyaknya soalan nak kena jawab.okey first abang tak busy sebab sayang.Besok last.saja rindu nape salah ke?okeylah bye dear.tomorrow I call you back"
"Okay" dan dia mematikan talian.
Aku tersenyum bahagia dan memanjat katil untuk tidur.
_________________
[Isyrafi]"One more please!"ujarku sambil ketawa.
Aku memandang sekeliling yang penuh dengan lautan manusia yang penuh dengan nafsu.Lagu yang dimainkan oleh DJ sememangnya membuatkan aku terhibur.
Aku bahagia.Aku dapat lupakan semuanya.Aisyiqah terima kasih sebab kau aku jadi macamni.thanks so much!Aku ketawa.
"Hii baby,let's have some fun"ujar seorang gadis sambil merapatkan dadanya mengenai bahuku.Dia menggesel geselkan tubuhnya.
Aku memerhati dari atas hingga ke bawah.bajunya yang sendat menampakkan body shape yang sememangnya menggoda iman lelaki.
Dia tersenyum menggoda sambil menarikku pergi ke satu bilik.
Aku tersenyum penuh makna.
Dia mendekatiku lantas aku menyambar bibir mungilnya dan lidah kami berlaga.Dia mengurut urut bibirku lembut membuatkan nafsuku melonjak naik dan perlahan lahan bajunya aku tanggalkan.....
_______________
[Aisyiqah]
Aku segera turun untuk bersarapan dengan abang abang ku.
"Hoii,lewat kau bangun"ujar Ad sambil menggoreng nasi di dapur.
Aku tercengang.Ad reti masak?!seriously?!
"Haah,Syiqah. Ad memang reti masak cumanya dia malas!"ujar Adam pula yang sedang duduk di hadapan kaunter.
"Eleh kau nak kutuk aku memang power.okey apa asalkan aku reti masak daripada kau?pegang kuali pon terbalik!"ujar Adrian pula.
"Okey okey dah dah.stop fighting!mana bibik?kenapa Ad yang masak?"
"Entah Ad ni.kau tau tak dia suruh bibik tuu balik kampung?tak ke bertuah namanya tu?!"ujar Adam pula.
"Eh,suka hati akulah nak kasi dia cuti pun yang kau sibuk pahal?yang bayar dia tuu aku!apa apa dalam rumah ni aku yang tanggung okey?so,kau diam"bebel Ad.
Adam hanya tersenyum kecil suka benar dia tengok Adrian marah.
"Nah!"Ad menyuakan nasi kepada kami berdua.Aku masih dengan wajah dingin sambil melihat gelak ketawa mereka berdua.
Selesai makan,aku mendaki tangga dan menuju ke bilikku.Aku duduk di birai katil dan seperti biasa air mataku kembali tumpah walaupun aku menahannya tapi tetap tak menjadi.
Aku akan menjadi Aisyiqah yang baru!seperti Adrian.
Tok! Tok ! Tok!
"Hello,Syiqah boleh abang masuk?"satu suara datang aku cepat cepat menyeka air mata dan Cuba mengawal intonasi sebaik mungkin.
"Hm,masuklah"
"Hei apa nii semaknya bilik!ni blik ke sarang tikus?"
Aku menoleh ke arahnya dan memandangnya tajam.
"Ad,kalau nak bebel better keluar dari bilik syiqah"
Terus dia mengangkat kedua dua tangan tanda mengalah.
"Okey okey,woo chillah.kau ni macam tak biasa dengan aku.Nah aku buatkan kau bubur.Tadi kau makan nasi sikit sangat.so,ni aku bawakan lepastu jangan lupa makan ubat.Adam kata kau demam balik."ujarnya sambil membawa dulang memasuki bilik aku.
Aku hanya melihat tanpa rasa ingin makan atau apa apa.Ad mengusap usap belakang tubuhku sambil memberikan kata kata semangat.
"Syiqah"
Aku menoleh ke arahnya.
"Kenapa kau tiba tiba macamni?"
"Asyraf dah meninggal "
"Bila?"
"Tengah hari minggu lepas.abang tau tak khamis ni memang kitorang akan kahwin?but,umur dia tak panjang.abang rasa?"air mataku kembali mengalir lesu.
"Kau kena redho la Syiqah.Lepas habis belajar ni kau ada mintak mana mana U?kalau kau nak masuk U tuu pasal duit don't worry."aku hanya mengangguk lantas memeluk Adrian.kepalaku aku lentokkan pada bahunya dia hanya mengusap usap lembut rambutku.
"That's my girl! Nah makan"aku mengambil makanan dari dalam dulangnya dan mangkuk bertukar tangan.Baru sahaja aku mahu menyuapkan sudu masuk ke dalam mulutku.Tiba tiba Adam datang menyergah membuatkan aku tersedak.
"Baa!"
Uhuk! Uhuk! Uhuk!
"Isy,apa kau ni Adam!dia demam kot!kawan tuu baru nak suap sup.Kau pergi gempar dia tu buat apa?!"marah Adrian
Adam hanya tersengih sengih macam kerang busuk sambil menggaru kepala yang tidak gatal.
"Ohh,hehehe sorry"aku menjelingnya tajam.
Aku dan Adrian memandang sesama Kami sebelum mengangguk..dan kami terus menggeletek Adam..
YOU ARE READING
Kerana Dia..
Short Story[S L O W U P D A T E D] '*PERKAHWINAN PERMULAAN PENDERITAAN'* Aisyiqah, Kerana cinta dia terpaksa berkorban.kerana terhutang budi dia terpaksa relakan hati.Dia terpaksa menjaga 3 hati dan melukai hati 1 lelaki yang benar benar tulus mencintainya.K...